Jernpunktsikter

Jeg er ikke seriøs, vær greie å spam dette emnet med rennebesj.

Altså. Jernpunktsikter. Mest kjent fra spill fra andre verdenskrig I guess, i og med at det var det de hadde på den tida. Hva synes vi om jernpunktsikter?

Jeg elsker dem. Jeg digger spill som benytter seg av denne siktemetoden. Call of Duty 2 f.eks, eller Call of Duty 4. Det er noe spesielt med jernpunktsikter. For det første kan man spraye, som man også kan i spill uten jernpunktsikter, som Halo 3. MEN. Man kan også trekke våpenet mot senteret av skjermen for å sikte mer PRESIST. Det er nøkkelordet. Presist. Med jernpunktsikter sikter man presist. Jeg er glad i Xbox 360-kontrollen, formen er perfekt til FPS-spill. Jernpunktsikter på skytespill når man bruker den kontrollen får det til å føles mer... ekte når man spiller. Det er noe med hvordan en bruker stabiliteten som venstrehånda gir når en bruker venstrehånda til å trekke inn siktetet (default controls på COD4 hvertfall). Jeg synes det gir utrolig stabilitet. Når jeg går tilbake til Halo 3 fra COD4 sliter jeg seriøst med å treffe det jeg sikter på. Prøv sniping i H3 etter sniping i COD4...

Så. Hva synes folket? Jeg ber dere på forhånd om å prøve å holde dette emnet litt seriøst. ;)

Joda. Greit at du hater meg og jernpunktsikter og trives med Halo 3, men hvorfor? Du hadde eid meg i Halo 3, men du hadde ikke hatt sjangs mot meg i Call of Duty 4. Jeg klarer ikke snipe eller bruke battleriflen i Halo 3 lengre, etter COD4. Blir som å skyte med Barett .50 cal uten støtte..

Alle poster som starter med "Jeg er seriøs med dette emnet." er useriøse. Jeg lo godt av denne Revan!

Jeg hadde brukket hånda hvis jeg hadde skutt med en sånn Desert Eagle-greie. Føkkings fireogseksti-kaliber. Ikke noe å spøke med.

Bare BLAM lissom. BLAM.

REALEDIT:
Man har ikke jernpunktsikter i virkeligheten da. Diskuter.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
PS: det er ikke noe som heter jernpunktsikte.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg går utifra at han mener sånn sikte som ikke er stabilt midt i skjermen, men kan flyttes rundt med ei stikke fremfor å flytte kamera rundt omkring. For det første er jo ikke lista lagt, Goldeneye hadde det tilogmed. For det andre hater jeg å ikke kunne flytte på avataren samtidig som jeg flytter synsvinkelen, noe som er litt tricky med JERNPUNKTSIKTE.

LOLEDIT: Jeg hadde eid deg i CoD så fremt det er nærkampvåpen. Jeg hater å runke rundt med snipere og piss, det er for niggere. SERIOUSLY DON'T VETO DON'T VETO THIS SNIPERS ARE SO FUCKING COOL. [connect-knapp, y]

oma

Village Drunk
(...)For det andre hater jeg å ikke kunne flytte på avataren samtidig som jeg flytter synsvinkelen, noe som er litt tricky med JERNPUNKTSIKTE.(...)
Om jeg skjønner hva vi egentlig snakket om her, så er det vel egentlig ikke så jævla tricky. Og om det er det, så bruker man våpen som ikke er avhengig av presisjonssikte.

Eneste gangene jeg har tenkt på at "FFS hvor er siktingen?" er i TF2 med pistolen.

Halky

Veteran bruker ;)
Jernpunksiktet? Er vel heller bare det vi kaller for jernsiktet som er våpnets eget siktepunkt. Joda fine og bruke de.

CyberK

Finner ikke på noe.
Jeg føler en viss trang til å utslette hele Rogaland fylke bare for å få tatt knekken på disse våpenteknisk tilbakestående dummingene med bædd attitude og andre tendenser til oppesenhet. Tydeligvis noe galt med vannet der. <_<

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Om jeg skjønner hva vi egentlig snakket om her, så er det vel egentlig ikke så jævla tricky. Og om det er det, så bruker man våpen som ikke er avhengig av presisjonssikte.

Eneste gangene jeg har tenkt på at "FFS hvor er siktingen?" er i TF2 med pistolen.
Så det er ikke vanskelig å flytte på personen mens du styrer siktet fremfor kamera? Det synes jeg. Resten av rælet ditt orka jeg ikke å forstå.

oma

Village Drunk
Så det er ikke vanskelig å flytte på personen mens du styrer siktet fremfor kamera? Det synes jeg. Resten av rælet ditt orka jeg ikke å forstå.
Var ikke verre enn at en da bruker våpen som er uavhengig av presisjonssiktet, som feks shotguns. Eller tar opp sensitiviteten på siktingen.

Lodin

Der Waaaah
Sist jeg sjekka trenger ikke Master Chief "jernsikte" siden all techen hans er stært fra heavy weapon Space Marinsene i 40k alikavæl. :eng: La oss forklare: i hjelmen til Chief er det shizzle som følger øya hans til enhver tid og vet hvor han ser. Dette blir kalkulert av drakta slik at han bare har delvis kontroll over hvor han peker gunneren. Den prøver nemlig alltid å sikte der han ser, ca. midt på skjermen. Huzzah, han trenger altså ikke holde våpenet opp forran øya for å treffe bedre.
Hvorfor han så føler behov for å sikte mer tradisjonelt med snipern og karabinen vet kun fåglane. <_<

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Han zoomer jo bare for ytterligere presisjon. Han gidder bare ikke å zoome med de andre våpna fordi det er så enkelt å treffe med dem. Meh.

Er det hullsikte eller dioptersikte du mener? Jernpunktsikte må jo være no svada.

På et hullsikte har baksiktet et hull med diameter på over 1,2mm i diameter. Det forveksles ofte med dioptersikte som har hull på maks 1,2mm.

Fordelen med hullsikte foran dioptersikte er at det er lettere for en skytter å se andre mål siden hullet og dermed synsfeltet er større. Dette gjør at mange militære sikter er hullsikter og ikke dioptersikter. Det har ikke så stor praktisk betydning da øyet i stor grad selv sentreres midt i hullet der lysstyrken er størst. Eksempel på våpen som har Hullsikte er AG-3 som er våpenet det norske forsvaret bruker, det har et hullsikte med 2mm hulldiameter.

Jeg er forresten ifra Rogaland. Hei.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Haha, når du sier det. Google gir tre treff for "jernpunktsikte," alle er SG. Direkte oversettelse fra iron sight ja.