Julequissen anno 2021!

ganon

The Boshy
#1
Ho! Ho! Ho! godtfolk og velkommen til årets adventskalender, en quiz i, du gjettet det, 24 deler! Hver dag i desember frem til jul kommer et eller flere spørsmål som må besvares innen midnatt samme dag.
Førstepremien dukket opp i postkassen i dag så da var det bare å begynne å forberede seg!

For hvert riktige svar putter jeg som tidligere en lapp med nicket ditt i en hatt som jeg trekker de heldige vinnerne fra etter julaften! Altså, jo flere riktige svar, jo større mulighet for premie. For å ytterligere hjelpe sjansene deres blir det kun èn premie per person!
Jeg prøver å holde det mulig for alle på ett eller annet tidspunkt så ikke fortvil om spørsmålene virker vanskelige fra tid til annen. Jeg kommer til å spørre om både nytt og gammelt (for det meste gammelt). I år blir det spill og meget mulig noen film spørsmål, jeg har litt igjen å gjøre på spørsmålsiden.

Som tidligere så holdes premiene hemmelige og vil finne veien til vinnerne ferdig innpakket. Vinnerne oppmuntres til å dele hva de vinner her i tråden i etterkant. Tidligere premier har vært alt fra brettspill, hjemmelagde perler, spillrelaterte bøker og en arkademaskin.

Dere svarer ved å lage en samtale og sende meg en PM med det du tror er det riktige svaret innen midnatt. Jeg deler fasiten med dere hver dag når nye spørsmål dukker opp.

Frem til 1.12 kan dere derimot myse på denne og skrive ned hvilke spill/spillserier dere finner og innkassere et bonuspoeng for hvert tiende. (kun et svar per serie, max score er 7 extra poeng)

Mj2r58eBm31g1ybdQufVi5cYt49D9pydjhjA2faob8M.jpg


PS!

Jeg kom nettopp på at jeg i fjor spurte om svarene kan komme i denne formen så blir det litt lettere å rette:

05.12

1. a

2. b


3. Pikachu

PPS:

Jeg har litt mye å gjøre om dagen med mye reising til og fra Bergen og oppussing når jeg er hjemme så ikke vær redd for å si ifra tidlig om jeg glemmer en dag eller gjør en blemme et sted. Blir nok litt korte tilbakemeldinger til svarene i år også, men gjerne utbasuner om spill jeg spør om :p

PPPS:

Mesteparten av tidligere deltakere:

@Thinaran
@Buggz
@Shinra85
@Klaymen
@Neocon
@Kleevah
@Houseman
@Terje
@SirkusMartin
@Sheffield
@Agradula
@Aslak
@Maximum
@Kyllingmannen
@imported_Dash
@Yetipants
@Morbo
@CockMcBalls
@DagV
@Bad Mongo
@Shigsy
@Lodin
 

ganon

The Boshy
#5
Spørsmål 1. desember:

Hvilken spillkarakter blir cosplayet her? (3 poeng)

145079003_1920893364730749_1065960523176042928_o-e1625198542101.jpg


a. Vampirella
b. Bloody Mary
c. Dettlaff Van Der Eretein
d. Lady Alcina Dimitrescu

NB!

Aktivitetskalendere er populære for tiden og jeg tenkte vi kunne prøve en ny vri i år med at brofists samlet fra i dag frem til og med julaften også gir poeng tellende mot premietrekningen for deltakere av quizen! Tips til tidligere nevemagneter er for eksempel effortposter om spill eller utbasunering om spesiell lukt på avføringen en dag, så et vidt spenn med andre ord om hva som blir satt pris på her på bruket. Lykke til!
 

ganon

The Boshy
#7
Fasit 1.12

d.

Det ble som flere påpekte en lett start i år, men det blir verre etterhvert.

Spørsmål 2.12

Her er noen klassiske spill som fylte 20 år i 2021, men ett av de fyller hele 25 år. Hvilket?

a. Conkers bad fur day

b. Black and White

c. Duke Nukem 3D

d. Serious Sam

e. Super Mario Advance
 

Lodin

Der Waaaah
#8
Som jeg påpekte i svaret mitt til ganon er den fulle tittelen hennes Countess Lady Alcina Dimitrescu. :woomy:
 

ganon

The Boshy
#9
Fasit 2.12

C. Duke Nukem 3D

På tide å skru opp varmen litt.

Spørsmål 3.12

Hvilken konsoll hører denne kontrollen til?

t0k73k.jpg


a. Intellivision

b. Colecovision

c. Atari 5200

d. 3DO

e. Magnavox Odyssey

f. CD-I
 

ganon

The Boshy
#11
Fasit 4.12

e. Splitgate


Splitgate kom ut nå i sommer og ble populært ganske raskt og det er ikke vanskelig å se hvorfor. Det er gratis og skal ha crossplay mellom PC, Xbox og Playstation.

Spørsmål 5.12

Hvilket kommende spill er disse hyllene ifra?

maxresdefault (2).jpg


Screenshot-2021-10-27-172120 (2).jpg



512.jpeg
 

ganon

The Boshy
#13
Fikk et svar med navnene på alle sammen 30 minutter etter at jeg postet spørsmålet, så for noen var det ikke så vanskelig :p
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#14
Noen følger visst mer med på dette enn andre!
 

ganon

The Boshy
#16
Fasit 5.12

Shinra svarte følgende:

Spillet er KING OF FAAAAAITAS FIIIIIFTEEEEEEN

KOF XV.

Og figurene? De feteste av de fete

1) Angel!

2) Dolores! Helt rått design!

3) Leona Heidern! ! Favorittfiguren min i serien. Så jævlig bad ass!


Det var et hint i nederste bildet, nederst til venstre er en KOF plakat. Jeg postet en all characters video tidligere i år, men vi tåler et gjensyn med de tre jeg spurte om:




Spørsmål 6.12

Hvilken kino i Oslo ble nylig gjort om til et gaming senter?

a. Eldorado

b. Klingenberg

c. Felix

d. Ringen

e. Vika

f. Colosseum
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#17
Jeg blingsa helt og så ikke at det stod at alle var fra samme spill. Har uansett ikke hatt interesse av KoF siden 2003 på MAME. Hadde aldri gjenkjent Leona i et alt-kostyme i 3D. Var iallfall inne på SNK i svaret mitt.
 

ganon

The Boshy
#19
Fasit 7.12

d. Horizon zero dawn. Mange som kunne denne.

Spørsmål 8.12

Hva heter denne julefilmen? Norsk eller engelsk tittel godtas.

images1.jpg