Julequissen anno 2021!

#21
Fasit 9.12


Assassins. Jeg synes å huske denne som bedre enn flere av de som kunne svaret, så det blir nok et gjensyn snart for å se hvor mye dugg det
er på nostalgi brillene.

Spørsmål 10.12

Halo Infinite har endelig blitt sluppet, bare et år for sent, og uten de delene man så frem til, men men. Uansett så er dagens spørsmål relatert til
Bungie som produserte Halo i begynnelsen.

Hvor mange år er det siden Bungie studios ble opprettet?

a. 20

b. 25

c. 30

d. 40

e. 17
 

Lodin

Der Waaaah
#24
Har faktisk ikke sett Assassins og husker den bare fordi den var ute da jeg var på ferie i Spania. Vi var i Barcelona og svensken som guida oss hadde vært lærer på teaterskolen der og hadde Banderas som elev. Han var visstnok en dick og fyren trudde aldri han ville nå no sted som skuespiller.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#26
Men har noen av oss sett den da?!
 
#27
Fasit 10.12

C. 30 år.

Som noen påpekte har bungie hatt diverse events i destiny i forbindelse med 30 års jubileet.

Spørsmål 11.12

Hvilken spill karakter er den nederste?

DSC_2589.JPG
 
#28
Fasit 11.12

Shinra var eneste som kjente igjen Samus, jeg må visst uppe pepperkake skillza.

Spørsmål 12.12

Hva er dette?

1212.jpg
 
#30
Fasit 11.12

Shinra var eneste som kjente igjen Samus, jeg må visst uppe pepperkake skillza.

Spørsmål 12.12

Hva er dette?

Vis vedlegget 14925
den der er vel litt vel lett.. det er jo cd spilleren som kun spiller floppys :p hvis du vil ha bilde av en random grå spill relatert boks kunne du brukt denne :p :
Er vel likke super vansklig den heller men men ..
 
#33
Fasit 12.12

N64 DD. Hva er en DD? Her er svaret:


Spørsmål 13.12

Dette er en ikke så kjent variant av en konsoll, hvilken?

13.12.jpg


a. Atari 7800

b. Coleco Telstar

c. NES

d. PC Engine

e. Sega Master System
 
#34
Fasit 14.12

d. PC engine/TurboGrafx-16. Denne heter Shuttle som man kan lese av på konsollen og ble sluppet på det japanske markedet som en rimeligere versjon.

Spørsmål 14.12

Det blir litt spesielt i dag da det blir en som vinner et eksemplar av Escape from Tarkov! Hvis det er noe du vil være med i trekningen av så vær obs på at spillet krever en dugandes PC.

Alle kan svare og score poeng, men påpek i svaret om du vil være med i ekstra trekningen hvor vinneren blir annonsert i morgen!


Jeg, og sikkert Buggz, har vært sherpaer før og kan ta nye spillere under vingen. Det gjør ikke noe om man ikke er rå på kompetitive FPSer da dette går mye tregere og er mer taktikk, mindre refleks basert.

Hvem utvikler Escape from Tarkov?

a. Bohemia Interactive

b. New world Interactive

c. Battlestate Games

d. Red Storm Entertainment

e. Offworld Industries
 
#35
Fasit 14.12

c. Battlestate Games

Ingen flere som setter pris på Mil Sim sjangeren her på bruket så det ble ingen trekning!

Spørsmål 15.12

Konsoller har kunnet bli matet med mange forskjellige disketter og kassetter opp igjennom årene, men kan du si hvilken av følgende som kunne ta imot floppy disker?

a. Intellivision

b. Famicom

c. Wonderswan

d. digiBLAST

e. Sega Pico
 
#37
Fasit 15.12

88256-biosnintendofamicomdisksystemjapan-5.jpg


Det har jo blitt en running joke i quissen alt Famicom/NES kunne gjøre og det finnes enda mer.

Spørsmål 16.12

Vi holder oss til Nintendo og jeg vil vite hva som er det mest solgte Mario spillet igjennom tidene.

a. New Super Mario bros (DS)

b. Mario Kart Wii

c. Super Mario Galaxy (Wii)

d. New Super Mario bros (Wii)

e. Mario Kart 8 deluxe (Switch)

f. Super Mario bros (NES)

g. Super Mario 64 (N64)

h. Super Mario World (SNES)
 

Lodin

Der Waaaah
#40
Ok, jeg tar over tråden litt for å spørre hvilket spill dette skipet er fra.



Første riktige svar får en invite til det o så eksklusive torrentforumet mitt.
Send meg PM med svar.

E: Zorg får ikke være med.