Julequissen anno 2021!

#41
Arghh, den der irriterte meg i går kveld da jeg for livet av meg ikke kom på navnet, bare at det kom ut på Switch også for ikke lenge siden. Måtte til slutt google det.

Fasit 17.12

Nathan Drake

Spørsmål 18.12

Hvilket Halo spill er dette?

18.12.jpg


a. Halo Combat evolved

b. Halo Wars

c. Halo Spartan assault

d. Halo Fireteam Raven

e. Halo Guardians

f. Halo i luken

g. Halo Spartan Strike
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#44
Gikk nettopp opp for meg at jeg ikke kan huske å ha spilt et eneste Halo-spill
 
#45
Fasit 18.12

d. Halo Fireteam Raven


Spørsmål 19.12

Speedrunning. Det ble satt en imponerende rekord i Minecraft i år. Kategorien er Any%, glitchless. Det innebærer start fra random seed, og spillet slutter i det du beseirer Ender dragon.

Hvor lang tid brukte Brentilda på dette?

a. 1 t 43 m 50 s

b. 3 t 09 m 07 s

c. 03 m 45 s

d. 38 m 17 s

e. 09 m 36 s
 
#47
Fasit 19.12


Spørsmål 20.12

The witcher serien har kommet med ny sesong og jeg myste på første episode i går som ga mersmak, men hvem har skrevet bøkene om Geralt?

a. Brandon Sanderson

b. Patrick Rothfuss

c. Nnedi Okorafor

d. Andrzej Sapkowski

e. Olga Tokarczuk
 
#48
Fasit 20.12

d. Andrzej Sapkowski

Spørsmål 21.12

Her er noen flotte cos plays fra et rimelig populært spill, hvilket?


21.12.jpg


211.12.jpg


21111.12.jpg
 
#49
Fasit 21.12

Genshin Impact

Jeg prøvde det nylig og førsteinntrykket var Breath of the Wild klone, og det er jo ikke akkurat det verste spillet å bli sammenlignet med. Etter en time tror jeg at dette lett kan senkes mange timer i for alle som vil ha noe Zeldaish, og det er jo som de fleste vet gratis.

Spørsmål 22.12

En av de klassiske RTS seriene kom ut med et nytt spill i år, hvilken?

a. Command & Conquer

b. StarCraft

c. Age of Empires

d. Warcraft

e. Company of Heroes
 
#50
Fasit 22.12

c.


Flere som trodde det var Company of Heroes, men oppfølgeren der kommer først neste år.

Spørsmål 23.12

VM i klassisk sjakk var nå nettopp og det sjette partiet mellom Magnus og Jan går ned i historiebøkene som det lengste VM partiet noensinne. Hvor mange trekk var det på?

a. 124

b. 98

c. 136

d. 269
 
#51
Fasit 23.12

c. 136

Det var noen som tok denne, kudos for det. Den gamle VM rekorden var 124, mens 269 er det lengste partiet i en generell turnering.

Spørsmål 24.12

Her er tre spill som skal komme i 2022, vet du hvilke?

a.

2412.jpeg


b.

24412.jpg


c.

2444412.jpg


Siste mulighet til å sikre seg en sjanse for å få harde pakker under treet i dag. Det blir som vanlig retting en av de kommende dagene med trekking av vinnerne. Jeg har pakket bort PCer for julen, men må en tur til Kristiansund den 27-30 grunnet noe krise på jobben så om jeg ikke får rotet meg til å rette før det så får jeg det til da.

PS: En stor takk til Klaymen som har vært med på å sponse premier i år også!

PPS: Og en stor takk til deltakerne for mange gode svar, god jul alle sammen!
 
Sist redigert:
#53
Og rettingen er ferdig!

En ting som ikke ble helt slik jeg så for meg var å telle brofists så det utgår dessverre i poengtellingen i år :/ På egen bruker kan man sjekke "brofists received" men man kan visst ikke det på andre brukere så hvis det blir noe likt opplegg neste år får deltagere ta en telling etter endt quis ellers så blir det kanskje lettere med bonus poeng på innlegg eller.no som er lettere å telle i etterkant.

Resultatene:

@Lodin 53 Tredje mest poeng, fisemink get!
@Shinra85 50
@Thinaran 66 Mest poeng, Shine get!
@Terje 28
@Kleevah 54 Nest mest poeng, kudos get!
@Klaymen 36
@Buggz 36
@Kyllingmannen 21
@Houseman 24
@ZorgX 18
@Yetipants 19
@SirkusMartin 5

Men som alltids må man også ha en dose flaks, og de tre som får en hard pakke er:

*Trommehvirvel*

1. premie: Klaymen

2. premie: Kleevah

3. premie: Houseman

Gratulerer så mye! Send meg en oppdatert adresse og en premie sendes i deres generelle retning. Takk til alle igjen for innsatsen og mye tidbits av ymse info i svarene selv om dere ikke alltids kunne svare på spørsmålene, og beklager for lite respons på selve svarene fra min side. Etter en 16 timers dag i går og en 13 timers i dag er jeg endelig i rute for å kunne dra hjem i morgen og feire nyttår med venner og familie så det blir en knall avslutning på året for min del, og jeg håper dere alle også får en knall start på neste år.

PS:

For de som lurer på hva slags sort magi som må til for å vinne så er dette hvordan trekningen utføres:

DSC_2607.JPG


PPS: Det var 3 poeng for hvert riktige svar, med planlagt ett poeng for hver brofist, men det ble litt for mye styr denne gang.

PPPS: Wow, dette er faktisk den syvende julequisen. Trodde ikke det var så mange :eek:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#54
1640814636740.png


Bare antall brofists, eller hva tenker du på nå? Det ser du ved å bare trykke på noen i alle fall.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#55
Skulle vel få poeng for brofist fått i løpet av adventstiden eller noe? Det enkleste hadde vel vært å notere antall brofists for de som deltar ved periodens start og så sjekke hvor mye den hadde økt.

Uansett, omsider vunnet noe for første gang, woho! Stor takk til @ganon som alltid for å gidde dette hvert år, og ekstra takk for premie i år.
 
Sist redigert:

Kleevah

Livsfarlig amatør
#60
Jess, må bare takke for et fantastisk opplegg nok ett år. Gikk egentlig over all forventning (spesielt etter en litt slapp start), og nå gleder jeg meg allerede til neste års :D.