Julequizzen 2023!

#41
Fasit 19. desember:

Det er godeste Sorceress fra Dragon's crown

d. ( D er forøvrig ikke BH størrelsen, det kunne nemlig Thinaran opplyse meg om at er intet mindre enn J )

192312.jpg



Spørsmål 20. desember:

Speedrunning! Baldurs gate 3 har en av de mest originale kategoriene i "førstemann til bjørnesex" :p Dessverre ble kategorien vingeskutt grunnet en patch.

baldurs-gate-3-bear-sex.jpg


Hva var rekorden i å oppnå bjørnesex pre patch 4?

a. 1 h 45 m

b. 4 h 10 m

c. 0 h 33 m

d. 0 h 7 m



PS: Beklager at jeg ikke har svart noe i svar samtalene. Jeg setter pris de lange svarene, men jeg har stort sett kun vært pålogget om morgenen.
 
Sist redigert:
#42
Fasit 20. desember:

c. 0 h 33 m

Her kan man se hvordan:


Og for de som kun kom for bjørnesex:


Spørsmål 21. desember:

VR spill har kommet til sin rett i år med flere som har høstet 10/10 vurderinger. Deriblant flaggskipet til Quest 3 som man får med gratis om du kjøper konsollen i år, Asgards wrath 2. ( som er optimalisert for Quest 2 *kremt* ) Det er et 90+ timer langt rollespill som virkelig viser at sjangeren fungerer i VR.

Men, når ble det første Asgards wrath sluppet?

a. 2019

b. 2022

c. 2017

d. 1999
 
#43
Fasit 21. desember:

a. 2019

I går kom det faktisk en etterlengtet grafikk oppdatering til Quest 3 versjonen av Asgard's wrath 2. IGN var blant de som hyllet spillet:



Spørsmål 22. desember:

Vi skal sjekke ut "de" spillene i dag, og jeg vil vite hvilket av de bildene er fra spillet Paradise Lust? Mer info om spillene kommer i morgen.

a.

2223.jpg


b.

2323.jpg


c.

22232.jpg


d.

232323.jpg
 
#46
@Lodin

Lust from Beyond og Agony er litt vel kjente nå, og Agony har jeg spurt om tidligere.

Fasit 22. desember:

a.

Denne tror jeg alle svarte riktig på!

Paradise Lust er en visuell novelle som Spicygaming har kåret til årets erotiske spill. Det skal ha vittig dialog, god bredde av mennesker og bra animasjoner.

SFW trailer


Spillet er tilgjengelig på Iych og Steam.

b alternativet er også en visuell novelle, Fetish Locator, som handler om en app med samme navn som spillet. Appen skal hjelpe deg med å finne likesinnede og gir deg diverse oppgaver gjennom dagen.

SFW trailer


Spillet er på GOG og Steam.

c alternativet, Escape from Lake thing, er enda en visuell novelle, men denne har noe mysterie plot gående. Det er en pandemi på gang og du har søkt tilflukt på hytta sammen med kjæresten til brodern og det tar ikke lang tid før naturen kaller. Men som sagt så er det noe mer som foregår.

Man kan laste ned en demo gratis på denne siden:

Escape from Lake thing




Spørsmål 23. desember:

TV spill har endelig begynt å få noen brukbare filmer og serier, men jeg vil vite hvilken av de følgende vi ikke kommer til å se på en TV eller kino neste år:


a. Borderlands

b. Sonic

c. Fallout

d. Metal Gear Solid
 
#47
Fasit 23. desember

d. Metal Gear Solid

Det var mange som var sikre på denne, men det er en film på tapeten for 2025 med Oscar Issac i hovedrollen. Jordan Vogt-Roberts ( Kong: Skull island ) er oppført som regissør.

Her kan du se de andre som kommer neste år:






Spørsmål 24. desember:


De følgende bildene viser spill som har kommet ut i år, utenom et som kommer ut neste år, hvilket?

a.

2623.png


b.

2324.jpg


c.

2027.jpg


d.

2523.png



Da gjenstår det bare for meg å ønske dere alle en god jul! Jeg tror det var flere deltakere i år enn i fjor som er hyggelig, men jeg kjenner at det har blitt tøffere å finne gode spørsmål som ikke har blitt spurt tidligere. Heldigvis er det nok av genrer og formater til at det bare er å finne et spørsmål eller to om hver.
I år som tidligere hadde jeg nok av back up spørsmål på lur, men det er hyggelig å få lest seg opp utgivelser når julefreden senker seg og stille litt mer relevante spørsmål.
Om det er noen som vil ta over stafettpinnen og lage noe lignende opplegg til neste år så hyl ut. Det kan være at det har blitt litt ensformig, hva vet jeg. Personlig har jeg litt mer sansen for noe "Taskmaster / Kongen befaler" oppgaver som "lag en spillfigur i snøen" om det hadde vært noe putte inn noen av dagene.

Siste svar kommer i morgen, og fasit kommer den 26!
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#48
Aldeles ikke for ensformig, og flott innsats i år igjen. Takk for efforten, og god jul.
 
#49
Fasit 24. desember:

c.

Alone in the Dark.


De andre kan sees her:


a= Stray Gods: a roleplaying musical



b= Against the storm


Både RPS og Eurogamer har hyllet dette, så det blir nok å sjekke ut.

d= Gravity circuit


Fasit og premieutdeling kommer som sagt i morgen!
 
#50
Resultatene er inne!

@Lodin : 41 Huzzah, Flest poeng i år og!

pigs-celebrate.gif


@Terje : 8

@Thinaran : 35 Tilbake på pallen med nest flest poeng!

1217e441296e3e7101b28326377f451d7d38b1de.gif


@Shinra85 : 31 Holder seg fast på pallen med tredje høyeste poengsum!

k4pmp2jpsegz.gif


@Buggz : 28

@Kyllingmannen : 4

@Maximum : 12

@Kleevah : 16

@Yetipants : 23

@Houseman : 29

@Klaymen : 17

@Sheffield : 3

@SirkusMartin : 6

@Pil2023 : 2

MEN! Som alltids så kan alt skje når lotteriet setter i gang og nisseluen fylles med lapper. I år ble det to trekninger, en for brettspill prosjekt ( kommer i Q2 ) og en for en konvensjonell premie.

Trekning for brettspill følger:

giphy.gif




Jentungen fikk æren av å trekke denne premien og vinneren ble:




Shinra85

Gratulerer!


Neste trekning er for en hemmelig gave og junior dro opp en lapp med dette nicket:


drum-roll-stephen-boss-9pfwouydyf5bxagn.gif




Buggz


Gratulerer så mye! Det blir enkelt å overlevere. Takker igjen for innsatsen og mange flotte svar! Hvis det blir meg som gjør dette neste år blir nok å blande inn noen oppgaver innimellom. Nå skal jeg chille og vente kjempetålmodig på wipe i Tarkov :D
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#51
Gratz til vinnerne av premier og topp tre poengsummer!
 

Lodin

Der Waaaah
#52
Jeg vinner igjen, men det er fint at jeg ikke får no premie for jeg trenger ærlig talt ikke flere Transformere eller spillbøker. :woomy:

Også er det jo synd om det ikke blir quizz i neste år, men jeg nekter å tro at noen andre gidder å ta over. At det er altfor mange andre ting å dille med før jul etterhvert er jo opplagt, særlig nå som formuet faktisk dævver. Så takk for all år med god tjeneste!