Julespill!

#1
Ja, nå nærmer Julen seg med stormskritt. Faktisk under 10 dager til advent, og for meg - og mange andre - er det allerede da Julen starter. For å komme i riktig julestemnig er det mange ting en kan gjøre. Man kan se filmer regissert av Chris Columbus, man kan ha på seg ei nisselue 24-7 eller man kan faktisk spille "julespill". Jeg prater da ikke nødvendigvis om spill hvor du skal redde Julen ved å styre Nissefar gjennom farlige kjøpesentre i søken etter julegaver, men spill som for deg minnner om Julen. Jeg krever mer enn en liste med titler over deres julespill, fyldige begrunnelser er obligatorisk.
 
#2
Jeg starter:

Ratchet And Clank: For tiden driver jeg å runner denne lille perla. Dette var spillet som min bror fikk til Jul av meg ifjor, så det fikk dermed automatisk symbolsk verdi for meg. Men ikke bare av den grunnen er det et koselig spill. Alle områdene i spillet er stappfulle av sjarm. Planetene man ferdes på i spillet, som f.eks. den forurensede Orxon og snøplaneten Hoven er alle stappfulle av karakter og stemning. Figurene i spillet (Ratchet og Clank) har også meget utarbeide personligheter som får deg både til å le og bli ganske så engasjert idet de redder verden.

Kommer med flere eksempler som tiden går, må runne dette før jeg kan starte på et nytt spill. :D
 
#3
Final Fantasy VIII er jo mitt julespill :)
Må òg runne dette, før jeg starter på et nytt spill.
 
#4
Super Mario All-Stars fikk jeg til Jul for rundt 10-12 år siden (husker faktisk ikke helt når jeg fikk SNES), så det blir nok å ta fram på Julaften igjen. Skal kose meg med Super Mario Bros. 3. Husker jeg satt flere timer med dette spillet da jeg fikk det. De ulike draktene man kan finne i spillet gjør det så utrolig underholdene.
 
#5
Opprinnelig skrevet av Marty@21.11.2004, 21.10
Final Fantasy VIII er jo mitt julespill :)
Må òg runne dette, før jeg starter på et nytt spill.
138805​
Hah, mitt og. Delvis fordi jeg fikk det av brodern (samme bror som jeg gidde R&C ja, hvilke herlige brødre vi er :D ) til jul en gang for lenge siden, og fordi det er et sabla engasjerende spill. Men en handling som varer utrolig lenge og tar sted på mange ulike områder. Figuren Squall's rolleevolusjon fungerer også som en liten jule-moral. :)
 
#6
Det er faktisk en smule flaut å innrømme det, men PC-versjonen av Harry Potter og De Vises Sten er mitt julespill #1. Nei, spillet er ikke særlig bra på noen spesiell måte, men det gir meg en veldig spesiell følelse. Hvorfor? Jo, fordi det var det første spillet jeg fikk til PC som jeg runnet i løpet av juletiden (jeg var ingen særlig spilletype på den tid), og det er fortsatt en smule «koselig» julespill for meg. :flau:

Ellers har jeg ingen spesielle julespill, men jeg liker best å spille retro i julen (det vil si frem til jeg får nye spill på julaften :p). Litt nostalgi i juletidene er alltid bra. ^_^
 
D

Deleted member 365

Gjest
#8
street fighter 2 (snes)
Monkey Island
Zelda
Mario 64

det er de jeg forbinder med julen. jeg har ikke alle selv, men lillebrødre har og kamerater har.
 
#9
Jeg må nok si Final Fantasy VII her. Jeg fikk det til jul en gang i tiden, sammen med en Playstation og diverse andre spill. Jeg husker jeg ble hektet etter første kamp, og jeg satt å spilte det intenst hele romjulen. Det var faktisk bare så vidt jeg gadd å gå ut på nyttårsaften for å se på fyrverkeriet.

Også fjorårets Mario Kart: Duble Dash!! er en julehit. Veldig mye av romjulen i fjor gikk med til å spille dette spillet i multiplayer med diverse kamerater. :tommelopp:
 
#10
Chrono Trigger
Zelda: woot
og i år tror jeg en ny slager blir dannet i alien hominid(spellcheck?).
 
#11
Det blir nok plenty Mario Kart: Double Dash. Selvom jeg ikke synes det er noe spesielt bra liker jeg å spille det rundt juetider. Det gir meg en god stemning..
 
#12
Det er også viktig å nevne at jeg har midlertidig lagt til side store titler som Grand Theft Auto: San Andreas, Burnout 3, Gran Turismo 3, Star Wars Kotor og Halo 2. Alle disse var spill som jeg nettopp drev på å runne for første gang, men ligger nå på is til fordel for julespilla mine. :D
 
#13
Jeg prøver å skaffe meg nye julespill hver jul slik at jeg har flere spill og vandre tilbake til. Pleier som regel å spille spill hvor det er masse snø rundt juletider, i tillegg til Zelda-spill, FFVII og Mario Kart.

ALTtP fikk jeg og søstrene mine til jul i '93, vi satt og spillte det hele Julen. OoT kjøpte jeg rett før julen '98 og spillte dermed det i desember. FFVII spillte jeg julen '97 mener jeg å huske og Mario Kart spiller som regel jeg, søstera mi og forloveden hennes i romjulen.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#14
Kingdom Hearts

Jeg kjøpte dette i adventstiden da det kom ut for to år siden, og dermed ble dette automatisk et julespill uten like. Ikke bare har det mange karakterer jeg forbinder med julen(Disney, duh), men også mye god stemning i seg selv.

Neste: Max Payne

Ikke akkurat et direkte julespill, men jeg må si at det for min del passer best å spilles rundt juletider, da det snør mye, noe som gjør at man kan leve seg mer inn i stemningen i dette ellers særdeles flotte spillet.

Ellers er jeg godt enig med at både Ratchet And Clank og Final Fantasy VII er to meget gode julespill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Flåklypa Grand Prix.
Drøssevis av artige småspill som egner seg for alle i familien, og du kommer til å irritere deg grønn over at lillesøster er uendelig mye bedre i det satans postsorteringsspillet enn du noensinne kommer til å bli. På en måte WarioWare på norsk, dette.
Og jeg nevner dette fordi lillesøster fikk det i julegave for noen år tilbake.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#16
Fikk Worms 3D fikk jeg til jul i fjor, så det minner meg om julaften hver gang jeg spiller det. Morsomt er det og.
 

Sancti

Terrorkatt
#18
Jeg og tante skal spille Monkey Island 3 i jula. Det blir forhåpentligvis festlig. Ellers blir det sikkert litt spilling sammen med lillebror, ettersom jeg har tenkt å gi ham en del PC-spill til jul. Hvilke er jeg ikke helt sikker på enda.
 
#19
de spillene jeg pleier å spille ved juletider er jo super mario... de er jo jule klasikkere..:D
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#20
Jeg har ingen julespill, men en venn av meg bruker å gå gjennom samtlige - og jeg kødder ikke når jeg sier samtlige - LucasArts point'n'click-spill hver jul.