Julespill!

#23
Så utrolig det enn høres ut, så har jeg i mine 27 år ikke ennå spillt noe spesielt spill i juletider. Har faktisk ikke sittet å spillt så mye i julen før.
 
#24
Max payne og Thps eller THUG er julespill for meg. FF 7 og 8 også!
Max payne spilles iherdig allerede. :julenissen:
 
#25
Super Mario 64 er et bra julespill. Spesielt hvis man hopper rundt i snø-banene.
Men av en eller annen merkelig grunn så solgte jeg spillet...

Ellers så har vel jeg ingen andre spesielle spill jeg spiller til jul, men jeg har en lei tendens av å kjøpe billig godteri (som smaker dritt) når jeg kjøper meg et nytt spill, noe som medfører at jeg tenker på vondt godteri når jeg drar fram de spillene igjen.
 
#26
Jeg bruker å spille gjennom Return to Castle Wolfenstein i romjulen, og det har jeg gjort hvert år siden det kom ut. Ellers kan jeg vel nevne Gran Turismo, som jeg blir å spille en del hvis PS1'en min er i godlune. Kanskje blir det til og med litt Crash Bandicoot 1&2.

Så ja, RTCW er mitt "julespill". Musikken under installasjonen får meg i skikkelig julestemning (ja faktisk!), fordi jeg spilte det for første gang julen 2001. Uansett er det jo et meget bra spill.
 
#28
Jeg har aldri hatt noen spesielle julespill. Jeg har vel for så vidt ikke spilt så mye i julen i de tidligere årene av livet mitt. Men de siste årene har det blitt tradisjon å spille fotballspill med min onkel. Da går det som oftest mest i Pro Evolution Soccer, men også litt FIFA og This is football.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#29
Opprinnelig skrevet av Shadar@22.11.2004, 14.07
Julen 1996 satt jeg med Duke Nukem 3D, men ingen av dem er i og for seg julespill.
139077​
Takket være en av tidenes modder så ble det jo det :)
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#30
Mitt favoritt julespill ever må være Jetpack, da xmas versjonen som står å støver i floppy-boksen min (man spiller som nissen ffs!).
Den leveleditoren er noe av det mest addictive jeg vet om...


Spillet kan lastes ned HER, hvis flere skulle bli grepet av ett snev nostalgi...
 
#31
mitt julespill må være tales of symphonia. vet`kkje korfor :ehm...: , men jeg får julestemmningen i meg. :D mangler bare snø >_<
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#32
Kom på et til:
Klass of '99.
En remake av Skool Daze til o'ærverdige Spectrum, der du styrer skoleeleven Eric som må bryte seg inn i rektors safe for å bli kvitt anmerkningene sine. Artig-fartig blant annet fordi du selv må finne ut hva du må gjøre til enhver tid, og på grunn av den fantastiske musikken. Har aldri hørt bedre musikk i et gratisspill. Rett og slett nydelig, til enhver tid.
Grafikken er sånn passe retro og stemningsfull også, og tror du faenmeg ikke de har sluppet en Windows-versjon til og med.
For julestemning setter du været til konstant snø i options, forresten.
 
#33
Hmm... Julespill ja...Jau jau, det må nok være FFVII

Final Fantasy VII - Når julen er rundt svingen og julestemning romer sjelen, så er FFVII et spill jeg bare (av en eller annen grunn) får lyst til å spille.
Jul og et dypt deilig RPG er bare helt herlig. Og for øyeblikket holder jeg på å spille dette julespillet, for utrolig nok så har julestemning kommet i gang i min sjel i allefall :)

Men så er faktisk Kingdom Hearts også litt "jul" det og synes jeg. men det kommer ikke før senere, vis jeg skal spille det i det hele tatt da.
Ellers er det kansje litt FFXI og diverse spill, men FFVII er mitt julespill #1.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#34
Mitt julespill er Metal gear solid 1, faktisk. Har en tendens til å plukke det fram når det nærmer seg jul.
Ellers så har jeg store planer om å fortsette på Zelda: Ocarina of time, som jeg har hatt her lenge nå, uten å ha spilt så mye.

Gleder meg til jula! :)
 
#35
Flåklypa er julespillet nummer en her i huset :) Veit ikke helt hvorfor, men det er norsk og jeg har anmeldt Jul på blåfjell spillene som også er norske. Ergo ett norsk spill hver jul for meg ;) Kjøpte meg gull utgaven bare for å ha det i jula nå.
 
#37
Det nærmeste jeg kan komme et julespill er nok KingdomHearts... fordi jeg fikk det til jul i fjor :D



Lurer på hvilke spill jeg bør ønske meg til jul :confused: ...ikke for å gå super off-topic, men har dere noen tips?
 
#40
Fikk Warcraft II og Command & Conquer til jul for en del år siden, og er de spillene som minner meg mest om jul. Pleier å plukke dem fram og spille litt, veldig kos :)

Ellers er FFVII en sikker juleslager.