Killer 7

#1
Tenkte jeg skulle lage et topic om Killer 7 siden det ikke ser ut som det finnes et fra før.

Killer 7

Publisert av: Capcom
Utviklet av: Capcom Production Studio 4 / Grasshopper Manufacture
Genre: Action Adventure
Spillere: 1
Lanseringsdato:
- JP: 9. juni 2005
- US: 7. juni 2005
- EU: 15. juli 2005


Directed by Suda 51 of Capcom's Production Studio 4, Killer 7 features some of the most mature themes in a videogame to date. Players take control of the wheelchair bound assassin Garcian Smith, a man who can conjure up in physical form the seven deadly personalities that exist in his mind. When a terrorist group known as Heaven's Smile threatens the safety of the United States, the government enlists Smith and his assassins to find and kill the man behind the organization.

Killer 7 features extremely stylized cel-shaded graphics and over-the-top gore. Gameplay is a mix of third-person-based exploration and first-person view gun fights.

Mer info:

IGN
GameSpot

Bestill her:

NTSC-J (Gamecube)
NTSC-U/C (US) (Gamecube)
NTSC-J (PlayStation2)
NTSC-U/C (US) (PlayStation2)
PAL (Gamecube)
PAL (PlayStation2)






MoFo2
 
#2
Hypa, men jeg er ikke helt sikker. Venter til jeg får mer fakta på bordet før jeg uttaler meg. Kan bli bra, kan bli dårligere.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#5
Hva har skjedd med han på det første bilde? Bli skutt en gang, og poff?

Den pistolen der minner meg litt om Falcon w/ scope på Perfect Dark. =D
 
#6
Opprinnelig skrevet av Ghaz@11.01.2005, 19.23
Hypa,
162031​
Tullball :p Det har vært få spill jeg har følt at har blitt såpass oversett på E3 og TGS som dette.

Selv er jeg så godt som helt sikker på at jeg kommer til å like dette spillet. Det er såpass sært og stilfult, at det rett og slett er dømt til å falle i smak hos meg.

Har ikke lest så alt for mye om hvordan gameplayet virker, men er det slik at man faktisk ikke har direkte kontroll over karakteren man styrer, bortsett fra under skyte-sekvenser? På en trailer jeg så, var det i et rimelig kort klipp med bilde av en person som stoppet opp, så kom det noen navn opp på skjermen (room#1, room#2 osv.), så virket det som at et av disse navnene ble high-lighta, navnene forsvant, og personen begynte å springe mot en dør (regner da med at det var det rommet som ble valgt).

Det høres jo innmari merkelig ut for min del, men jeg regner også med at det vil være litt mer dybde i gameplayet, enn å velge hvor man skal dra, stoppe opp for å skyte ned et par fiender, for så å velge et nytt sted å springe til.

Jeje, me får sjå... Gleder meg veldig mye uansett. Med den positive responsen Resi4 har fått, er jeg overbevist om at Shinji Mikami kan sakene sine.

Gleder meg til andmeldelsen din, Mofo2
 
#9
det har seg nå slik at jeg føler at alle spill blir hypa av noen magasiner, eller internettsider. Jeg personlig har ikke sett mye til dette spillet jeg faktisk har tro på (leter ikke som en gal da) har sett noen få bilder på internett sider, og i noen blader, litt på E3 og det var alt. gleder meg uansett om det er hypet eller ikke hvilken forskjell gjør det....?
 

SHDR

Gullmedlem
#11
Jeg har faktisk hatt lyst til å lage en topic til dette selv. Forøvrig, Morbo, så er det akkurat det du beskrev som er gameplayet. :D Du styrer ikke karakteren direkte når du ikke skyter, såvidt jeg har forstått, men heller indirekte ved å bestemme hva slags valg vedkommende skal ta. Det er ikke et rent action-spill heller, men i Capcom-stil mer en interaktiv film med alvorlig WTF-faktor.

Men jeg vet jo ikke. Jeg har ikke testet det. Det ser derimot ut som det kan bli et spill som baserer seg på estetikk, som bruker estetikk til å formidle en stemning og en følelse, heller enn rent gameplay. Noe jeg pratet med den godeste Oerhört her om i går ... Synd om spillet går totalt på skinner, kan hende, men det kan likevel bli en helt spesiell spillopplevelse. En japansk throwback til fordum tiders adventure-spill, på sett og vis? Jeg venter iallfall i spenning.

Ah, og bare sånn for å ha sagt det: Slik det ligger an nå er Killer 7 det peneste spillet noensinne i mine øyne. Det tar såvidt Rez, og nå som de dro ut kontakten på Unity, er ikke det noen konkurrent lenger. Dere kan beholde Doom 3, Conker's Fucking Remake, Halo 2 og Resident Evil 4-ene deres. Dette er interessant estetikk.
 
#12
Opprinnelig skrevet av MoFo2@11.01.2005, 19.15
Players take control of the wheelchair bound assassin Garcian Smith,
162023​
Fikk litt bange anelser der ja :svette:
 
#13
Shadar:

Tror helt erlig at det kommer til å være en smule mer til gameplayet. Capcom har jo tross alt sagt at spillet vil vare i underkant av 30 timer (klarte ikke styre nysgjerrigheten lenger, så jeg har lest en smule mer om spillet), og da kan det jo ende opp med å bli ufattelig repetivt.
 
#14
Hmmm, sånn som det blir beskrevet her får jeg litt assosiasjoner til det gamle Cinemaware spillet The King of Chicago, egentlig...

la oss håpe det vil være mer interaktivt enn det
 
#16
Killer 7 - er det det sjuande spelet i Killer-serien (som eg aldri har høyrt om), eller står 7-talet for noko anna?
 
#17
Opprinnelig skrevet av MystB@28.01.2005, 14.29
Killer 7 - er det det sjuande spelet i Killer-serien (som eg aldri har høyrt om), eller står 7-talet for noko anna?
170147​
7 illustrerer at det er syv hovedpersoner i storeyen. Disse syv har visttnok noe med hverandre å gjøre. Det er litt sånn Hawaii, Oslo feeling over det hele.
 
#20
Synd at spillet ikke ble GC eksklusivt likevel (følger vel i Viewtiful Joe`s fotspor, da utgiver er Capcom?). Jaja, det må vel til for at utgiverne skal tjene litt penger.

Spillet kan bli spennende det, men det kan også bli en flopp uten like, da selve konseptet virker mildt sagt forskrudd ;) . Tror jeg må prøve å plukke opp GC versjonen uansett hvordan anmeldelsene på IGN osv. blir. Det er jo tross alt noe helt "nytt" noe vi ser her.