Killzone 2: The Kill Zone 2

D

Deleted member 91

Gjest
Det var festlig, men mer enn noe annet skulle jeg ønske jeg kunne bruke 360-padden. :/ Stikkene på sixaxisen er bare for fittemongo. Ellers var det festlige greier, selv om du selvfølgelig ikke er pro før du skrur av trådkorset og HUD-en fullstendig. Coversystemet virka litt arbitrært og tilfeldig, det var liksom aldri klart for meg når jeg tydeligvis var i cover og ikke bare dukka bak en kasse (og om det var noe særlig forskjell på dem to). Men alt i alt var det feite saker, gleder meg ikke noe mindre til multiplayeren nå for å si det sånn.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Testa demoen og joda, det var jo et skytespill, det der. Jeg syntes dekkefunksjonen var ganske sneken, du får litt hjelp til å dukke ned bak planker og tønner og sånt samtidig som det er langt ifra noen instant god mode-knapp. Istedenfor å lage et run-n-gun-spill så har de gjort det til et mer taktisk stillingsorientert spill, hvor du må være litt sheriff på å finne gode steder å skyte fra. Jeg får Crysis-vibber her; altså, Crysis slik det er ment å spilles (vanskeligst, remember?), men med et mer fokusert taktisk rom. Jeg tror det kan fungere greit, selv om det blir mest gjetting med tanke på at demoen er så jævla kort. 1,2 GB for ti minutter med gameplay, farr.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg hadde litt problemer med å venne meg til at siktinga virker treig, men jeg likte både covermekanikken der du lener deg over avhengig av om du dytter stikka frem eller ikke (i stedet for en cover av/cover på-knapp), og det er bare å slippe coverknappen om du skal bevege deg videre. Det gir deg ikke en klistret-til-veggen-inntil-du-bryter-deg-løs-mekanikk som i GoW-spillene, og jeg setter pris på den bevegelsesfriheten. Jeg liker også våpnene og at jeg endelig kan gå inn for headshots (artig greie med de hjelmene som beskytter fiendene mot det første hodeskuddet og flyr av i en pen parabel med skru), i motsetning til Ω2 der halvparten av våpnene har skudd som ser ut som en stor kladd med et eller annet.

Jeg blir vel å skaffe meg dette, det virker lovende og demoen ga mersmak. Jeg tror det kan bli kult online også, et annet område Ω2 fort ble kjedelig på.

Fikk prøvd demoen sent igår og førsteinntrykket var bra. Grafikken skuffet ikke og gameplayet var også solid (det lille vi fikk prøve)
Kontrollen derimot var litt sløv, men det er nok bare en tilvenningssak slik som med FC2. Ble muligens ekstra snodig siden jeg har knapt rørt fps spill til PS3 og er mer vant til analog stikkene til X360. Men uansett, dette blir kjøpt ved release :) Synd vi ikke fikk prøvd multiplayer i demoen.
Fake edit: Jævla snøværet eier Get internett for øyeblikket. Best dette ikke varer lenge :argh:
Real edit: Og der var var nettet tilbake, pheeew. XBL seansene for dagen/kvelden er reddet, enn så lenge.

D

Deleted member 91

Gjest
Jeg er ... litt ambivalent til kontrollene. Det vil si jeg digger selve prinsippet, at våpenet og fyren din har en ordentlig vekt til seg som gjør at du ikke kan twitche rundt og treffe noen i pikken på et halvt nanosekund. Litt som med Halo så legger det mer fokus på de ordentlig interessante aspektene ved FPS-er, nemlig ... alt annet. Problemet er bare at sixaxis-stikkene er så satans ubrukelige og upresise at det litt for ofte krysser grensa fra særegen tyngde til ren frustrasjon. Dødsonen på høyrestikka virker til tider stor nok til å slå seg ned, bygge gård og stifte familie i.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Mitt problem med stikkene er heller at de ligger altfor nærme hverandre så tomlene mine kræsjer i hverandre hver gang jeg bare antyder at jeg har lyst til å bevege meg til høyre samtidig som jeg sikter mot venstre (circle strafing, som man f.eks. gjør rundt hver venstresving).

D

Deleted member 91

Gjest
Klart, det at du må være krabbemannen for å kunne håndtere dritten på et behagelig vis er også litt slitsomt, men jeg hadde nesten tålt det om ikke stikkene hadde vært helt verdiløse også. Sukk og stønn.

Dødsonen er no dritt ja. Er heller ikke begeistret over akselerasjonen på siktingen.
Men buhu, overlevde jeg Halo fint så overlever jeg dette også.

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Ser det blir slengt ut mye lovord om grafikken, men jeg vil også nevne at 5.1 DTS lydsporet i dette spillet (demoen, i hvert fall) er det beste jeg har hørt på denne siden av Call of Duty 4: Modern Warfare.

Liker demoen veldig godt, spesielt at den ikke er typisk run and gun, og at det å komme seg i dekning blir lagt vekt på.

Prøvde demoen i går. Føltes veldig generisk ut for meg, men når jeg leser tidligere innlegg så innser jeg at jeg sannsynligvis ikke spilte den slik det skulle. Jeg har ca null erfaring med FPS på konsoll, så jeg innså ikke forskjellene i mekanikkene. Pluss at jeg var småfull og sulten, så jeg klarte ikke konsentrere meg ikke om så mye annet enn den latterlige tekstur størrelsen de opererer med.
Men jeg må si at jeg er veldig fornøyd med måten de bruker førsteperson kameraet. Noe av det første jeg sjekker i en ny fps er om jeg kan se bena mine, fordi bare en filleting som det der hjelper sinnsykt mye for immersjonen. Så når jeg fant ut på toppen av det at de lar kameraet følge hodet til karakteren du styrer fikk Killzone et stort pluss i boka mi. Siste FPSen jeg spilte som brukte det var Dark Messiah of Might and Magic, og det funka så dritbra at jeg ikke skjønner hvorfor så få andre har fulgt deres eksempel.

Jeg kan også si meg enig i at Sixaxisen er noe herk. Jeg har aldri skjønt meg på de som klager over playstation kontrollerne, siden de alltid har funka helt fint for meg. Men nå innså jeg at det er fordi jeg aldri har prøvd i spille fps med dem. Tommelstikkene plagde meg ikke så mye som skulderknappene, fordi hvis jeg skal prøve å ha en finger på R1/L1 og R2/L2 samtidig må jeg deformere hånden min i en ytterst kjip posisjon. Kan ikke si at jeg liker feelen på trigger knappene heller.
Nei. Platforming er og blir konsollens forte i mine øyne.

CyberK

Finner ikke på noe.
En annen slik detalj som hjelper er at de har fått til en veldig naturtro oppførsel for din egen skygge, du kan for eksempel se at skyggen din skifter når du beveger deg mellom forskjellige lyskilder. Ble litt wowet av det første gang jeg så det, ihvertfall.

D

Deleted member 91

Gjest
Vil bare nevne at jeg er fullstendig negerhomo for den semiautomatiske rifla du kan snike til deg i demoen ved litt listig nedskyting av fyren på taket i andre brett. Som en futuristisk M14.

CyberK

Finner ikke på noe.
Oh yeah, den er megadeilig. Forøvrig kan det nevnes at flammekasteren ikke er like stygg som folk skal ha det til fra screenshots, for den oppfører seg på en helt kurant fyzziks-simulation(TM) måte.

D

Deleted member 91

Gjest
Bumpage for noen klipp fra multiplayermodusen. Er en tusseladd som spiller, og med bots attpåtil, men det er fortsatt ganske kult.

I tillegg er det sikkert noen som har interesse av dette:

=D