Killzone 2: The Kill Zone 2

CyberK

Finner ikke på noe.
Nei, plakaten var rett og slett bestikkelsen man fikk for å forhåndsbestille, noe jeg gjorde etter kinospillingen jeg var på. Sorry borry, men du kan jo alltids stikke innom Spaceworld og mase for å se om de har noen til overs. Tror ikke jeg blir med i kveld, mitt prinsipp er å alltid fise meg igjennom singleplayer før jeg prøver meg på mulitplayer.

D

Deleted member 91

Gjest
Ja, hvorfor spille den overlegne delen av spillet sammen med kjentfolk som kun klarer å koordinere kamper hvert skuddår, når man kan bruke all sin tid på den underlegne og smått ubrukelige enspillerdelen istedet? <_<

CyberK

Finner ikke på noe.
Fordi atte. Jeg synes at multiplayer er fint, men skulle jeg kjøpt spill bare for multiplayer hadde jeg holdt meg til TF2.

(Middagspause nå btw.)

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg er online nuh, alle andre må få ræva si i gir.

Sånn ellers, hvordan i helsike får man laget squad/party/gruppe her?

D

Deleted member 91

Gjest
Party vet jeg ikke noe om, men når man har levla litt kan man mekke squads in-game, som gir spillerne en egen kanal og lar de andre i squaden spawne med lederen. Logger på om 5 min.

D

Deleted member 91

Gjest
Okai, da har jeg og Buggz spilt noen runder og det var jævla fett. Var på en skikkelig kaotisk server som ikke bare var mer eller mindre stappa, men også hadde masse bråkete unger som har powerlevla som et helvete så det var dritmye engineers ute og spasere. Uansett, shit owns. Buggz og jeg jobba naturligvis litt sammen, men en ting jeg liker godt med Killzone er at det oppfordrer så mye til at folk skal jobbe sammen og gå i flokk, siden du er ganske verdiløs på egen hånd (hvis man kommer bak tre stykker er det en ting, men jeg tenker på den begrensa snuhastigheten og sånt). Jo, også støtte vi på CyberK også, og siden vi aldri havna på samme lag så fikk vi skutt hverandre litt og sånn også. Var spesielt et tidspunkt hvor jeg sto inntil CyberK og skjøt ham i huet samtidig som jeg droppa av sånn derre dings for poeng i Search & Retrieve eller hva faen det heter, som føltes ganske pro. =D

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Dette var tøft, men jeg må venne meg av det høye tempoet jeg pleier å kjøre i andre spill. Kontrollen lar deg rett og slett ikke kjøre rambo og ta ned folk på ren reaksjonsevne. Her må man gå mer taktisk frem for ikke å dø på de få skuddene man tåler. Jeg sjekka statsene mine og rundt 1/3 av killsa mine er headshots, så jeg har i det minste hatt en god start. Neste gang blir å få levlet en gang til og sette i gang med de klassespesifikke greiene. Jeg greide bare to levler den timen jeg spilte nå, så jeg har såvidt fått lov til å lage squads og klan.

CyberK

Finner ikke på noe.
Mhm, det var litt panikkartet av meg. Så du var på vei inn for å ta poeng, så jeg hoppet like godt fra to etasjer over for å prøve å ta deg. Kan vel trygt si at den taktikken kunne vært mer gjennomtenkt. :p

De har laget en ganske snasen mulitplayer ja, merker at tempoet passer meg bedre enn andre litt sånn twitchy spill. Dessuten kan man campe og kalle det taktikk. =D

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg stikker innom sjappa etterpå og plukker med meg, forhåpentligvis får jeg spilt i helgen!

Edit: Og der er det kjøpt, spilt litt SP, og er klar for online multishizzel når som hizzel.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg tenkte å lage en Spillegal-klan i håp om at det gjør det lettere å være flere om å spille siden spillet ikke har noen form for pregame lobby. Clan-navnet "Spillegal" var allerede tatt, så jeg lurer på om noen andre allerede har tenkt samme tanken?

CyberK

Finner ikke på noe.
La inn litt tid på multiplayer nå, og jeg må si at det er mye kulere å si nei til det valget om å spille med spillere på samme nivå. Da kommer man inn i kamper der alle driver med alles slags perks og klasser, og der det å være medic (som jo er det eneste jeg har låst opp muligheten til å være) faktisk er nyttig og gjør deg ettertraktet siden folk er fordelt over alle mulige klasser. Når jeg spiller på baner med folk på "mitt eget nivå" så er det jo like stor overflod av medicer som etter Medic-updaten på TF2. Dessuten, høyere rang betyr bare at de har spilt i flere timer, ikke at de er noe flinkere enn meg. Merker at Killzones multiplayer er ypperlig tilpasset min spillestil som en snik som liker å bevege seg i andre angrepsbølge og skyte folk på lang avstand mens de er opptatt med den første bølgen. :ler:

Men jeg ragequitta litt i kveld, da. Spillet hang seg når vi nærmet oss slutten på en most excellent fight på broen over Corinth, og der jeg hadde gjort det ganske så bra (ikke minst fordi Corinth Crossing sammen med Pyrrhus Rise er skoleeksempler på kart som passer min spillestil), og da ble jeg rett og slett grinete. :(

D

Deleted member 91

Gjest
Både Corinth Crossing og Pyrrhus Rise er smellfeite brett, og spesielt sistnevnte er helt vanvittig med rundt tredve spillere. For å få noe særlig ut av det er du dog avhengig av litt varierte klasser, namely et par tacticians, for uten mobile spawnpoints blir det gørrkjedelig å jogge de samme lengdene for å komme frem til kampen. Hadde en jævlig kul kamp på den igår kveld hvor omtrent ti spillere fra samme lag storma bortover den øverste brua for å levere den search & retrieve-boksen på andre sida. Herlig tilfredstillende å fyre av enkeltskudd med standardrifla på blå lys i avstanden, og så høre den derre "plink"-lyden som signaliserer instakill hueskudd. Endte med like over 50 kills og 18 deaths eller så.

Jeg har spilt en god del nå (statistikksida sier 13 timer), så jeg ligger på Lieutenant Colonel-rangen med Colonel circa 300 poeng unna. Dvs at jeg har åpna opp Engineer, Tactician og Assault-klassene, med Saboteur like rundt hjørnet. Spiller alikevel mer eller mindre bare medic, lite som slår å beine rundt på slagmarken mens man kaster medpacks alle og hvermann og reviver de som kan revives. Så forresten du spilte istad og prøvde å joine, men serveren var full. :(

Jeg vil også ha Killzone 2 :(.

Elkjøp frister med billige spill til 400, men når man har ventet to uker på spillet begynner det å bli litt trist. Note to self: 200 kroner er ikke all verden å spare hvis man har veldig lyst på noe. Forhåpentligvis får jeg spillet i dag, så i kveld henger jeg meg med hvis noen skal spille.

sååååå... er'e noen som har en klan jeg kan bli med på eller? Jeg er ræva på FPS, og bruker ikke headset - men er gjerne med på noen mer seriøse kamper enn hektisk deathmatch med 32 spillere.

Og der var Killzone 2 i hus, og bra er det. Helt klart noe av det kuleste jeg har spilt online siden COD4. I mine øyne overgår det faktisk COD4 på mange områder. Krigsfølelsen satt som spikret, og stemninga er hakket bedre. Nazister vs. good-guys tiltaler meg mer enn terrorister vs. amerikanere. Dog merker jeg at det hadde vært kult å finne noen folk, lage squad, og eie verden, da å gå solo er ikke like lett som i COD4. Føler meg ekstremt utsatt når jeg springer inn i rom med lagkamerater som jeg kan ikke kommunisere med. Får vel skaffe meg et PS3-headset. Noen erfaringer med dette?

Jeg legger til noen folk fra "Innehavere av Playstation 3"-tråden, så krysser vi fingrene på at det er mange som spiller Killzone 2. :)

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Utviklerne sier det er for å gi våpen og bevegelser enn viss tyngde. SOm jeg nevnte tidligere, eller et annet sted, fungerer ikke Rambo-taktikkene man kjører i CoD, Battlefield eller lignende. Man må være mer opptatt av dekning og omgivelser, taktikk og lagspill. Prøv å kjøre en mer defensiv stil, hold våpenet i hodehøyde og beveg deg sidelengs for å line opp siktet mot fienden i stedet for å prøve å justere med siktestikka (jeg synes det ble lettere). Få med deg to andre når du beveger deg og se hvor folk vanligvis plasserer seg. Jeg har fått plenty med poeng for å sikte meg inn på vinduer og dører der det alltid kommer folk.