Kingdoms of Amalur: Reckoning [360, PC, PS3]

Lodin

Der Waaaah

Tid for årets første store WRPG og det ser lovende ut. En eller annen baseballspiller ingen av oss har hørt om gikk sammen med Ken Rolston, kjent for å designe flere Eldre Skruller, R.A. Salvatore, kjent for å drepe Chewbacca samt finne opp Drizzt Do'Urden og Todd McFarlane, kjent for å voldta tegneseriemarkedet på 90-tallet og finne på Spawn. Hva kan no sånt bli om til? Tydligvis et ekstremt generisk rollespill uten et spor av orginalitet, men som etter sigende gjør det meste meget kompetent. Er det så nok i dagens marked? Med tanke på at det er evigheter siden Skyrim kom ut og Risen 2 fortsatt har et stykke igjen så er det fritt fram.
Ihvertfall har anmeldelser begynt å ramle inn og de ligger i snitt på 7 og 8. Det virker som det er mangel på kreativitet som ikke heiser det helt opp, men alt i alt er det meget solid spille.
Uansett slippes det på fredag så da får vi se om det er no tess. Demoen som dukka opp for litt siden var ihvertfall veldig lovende.
Noen andre som har coppa? Det driver å laster ned via Origin her.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Oh wow, det heter faktisk Reckoning. Om ikke det advarer om generiskhet så vet ikke jeg.

Jeg blir å holde meg unna, jeg har aldri hatt så stor backlog som jeg har nå.

Lodin

Der Waaaah
Ræg, jeg la til en the i topicen. Mods!
Content da? Både Steam og Origin har en preorder deal hvor man får med 9 fancy våpen om man copper før release.

Lodin

Der Waaaah
Nå har jeg spilla dette litt fordi fåkk å sitte med tomlene opp i ræva til fredag når spillet er lekka og det gir som forventet store mengder awesome frihetsfølelse. Storyen og sidequestene er sånn passe uangasjerende, men kampsystemet og rollespillsystemene gjør at det er greit. Jeg spiller ihvertfall en magikersnik som fighter med stav og kniver. Bare jeg får opp snikinga mi litt skal jeg begynne å putte poeng i smithing siden crafting-systemet virker lovende.
Gikk forøvrig over til gamepad siden jeg foretrekker hvordan våpen er mappa til to knapper der mens man med M&K bare har en knapp for å bytte. Førnevnte system flyter mye bedre så da kan jeg leve med å ha færre shortcuts.

Shinra85

Spillegals effort emo
Vært spent på detta lenge, men kjente at kampsystemet i demoen var passe mjaaa. Fiksa på i fullversjonen?

Likte godt fargepaletten, ting så bra ut og hadde på mange måter en annen type sjel enn andre wrpg

Lodin

Der Waaaah
Nei det er samme kampsystemet og det er awesome når man finner en kombinasjon av våpen og magi man liker og levler de litt så man får diverse nye angrep og triks. Det er ikke særlig avansert, men holder i massevis.

Shinra85

Spillegals effort emo
Tenkte mer på utførelsen av det, kom nok ikke godt fram. Altså, i demoen så var det et bittelite øyeblikk der ting pausa seg, men fikk ikke tima det til å gjøre comboer eller lignende. Er den pausa fortsatt der, eller er den tatt bort?

Lodin

Der Waaaah
Som at spillet lagger? Vet noen har klaga over at det ikke kjører bra på alle PCer, men jeg merker ikke no.

Shinra85

Spillegals effort emo
Ja, var en minilab både på 360 og ps3

Lodin

Der Waaaah
Eneste jeg har merka er at det etter noen ganger kommer en liten slow down, men den er bevisst for at det skal se kult og stemningsfullt ut og hindrer ikke noe. :ehm:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
But the question remains:

is it EPIC & AWESOME?
Hallo du så introen, det avgjørende slaget i en krig som pågikk i flere år ble representert av tre karer som spurta over en bakketopp. Nei altså jeg skal nok ha dette, akkurat som med Fable 3 bare tuner jeg ut historien og følger pila på kartet. Lettere å koze seg med slåssesystemet og sånt da.

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Ok testa det i ca 40 minutter, yes å komme seg ut av den første hulen, der man dreper rotter og edderkopper tar 40 minutter. Det var halve kvelden min awyeah.

Det er... ok, UI'en kan suge stor kug. Kameraet føles som om det er fra PS2-era. Combat var faktisk litt satisfying, og kan tenke meg det ampes opp en del når man får flere skillz og combos.

So far; MMO-like questing (tenk SWTOR); med mer engasjerende combat, litt delig twitch gameplay. Litt run-of-the-mill filler til Diablo 3 kommer ut.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er... ok, UI'en kan suge stor kug. Kameraet føles som om det er fra PS2-era. Combat var faktisk litt satisfying, og kan tenke meg det ampes opp en del når man får flere skillz og combos.

So far; MMO-like questing (tenk SWTOR); med mer engasjerende combat, litt delig twitch gameplay. Litt run-of-the-mill filler til Diablo 3 kommer ut.
Dette, basically. Kjøpte det i dag, satser på å gejme det litt i hælja.