knights of the old republic. beste rpg på pc?

#1
Jeg synes at det er det beste rpgen(til pc).
det finnes så mange star wars spill som suger kølle, men dette brillierer.
:thumbsup:
 
#2
Tja, jeg prøver å finne det underholdene, men det gjorde jeg ikke helt. Har bare spilt det en liten stund da. Men det fenger ikke nok til at jeg spiller det mer. Da må jeg si jeg liker Star Wars Rogue Squadron II: Rogue Leader bedre, som er et utrolig godt gjennomført Star Wars-spill. Det er riktignok et annet type spill, men det fenger mer i mine øyne.

Men for all del, Star Wars: Knights of the Old Republic virker godt gjennomført, og jeg kan på mange måter forstå hvorfor folk liker det. Det har bare ikke fenget meg helt enda... Jeg har spillet forresten på XBox.

Så langt må jeg vel si at det beste RPG-spillet jeg har spilt på PC er Final Fantasy XI Online. Men så har jeg spilt få RPG-spill på PC også.
 
#3
har hørt at du kan lese ferdig en bok så lang som loadingen på xbox er.
er det sånn ?
 
#4
Opprinnelig skrevet av Talibanan@25.04.2004, 01.24
har hørt at du kan lese ferdig en bok så lang som loadingen på xbox er.
er det sånn ?
Tja, om det er 20 sider og tre-fire ord på hver side, så kanskje du kan klare det. Men loadingen er vel ikke akkurat et problem. Den er ikke kort, men den er da langt ifra lang heller. Ikke noe jeg klager på, selv om den er kortere i en del andre spill.
 
#5
vet du om det kommer en eller annen oppfølger til knights of the old republic?
jeg håper det virkelig.
selvom det ikke er et typisk oppfølger spill siden det kan gå i mange rettninger.
 
#7
Så fett da det SKAL jeg ha ! :laugh:
 
#9
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@25.04.2004, 00.02
Da må jeg si jeg liker Star Wars Rogue Squadron II: Rogue Leader bedre, som er et utrolig godt gjennomført Star Wars-spill.
Tro meg, KOTOR er mye mer gjennomført en Rouge Leader. Det er så inni helvetes mye dialog i spillet at det ikke er til å tro. Absolutt alle saker har to sider (en god og en ond) og det er veldig mange som kommer til å bli påvirket av handlingene dine, ergo er det veldig mange som kommer til å si forskjellige ting avhengi av hvordan du er. Dette spillet er kanskje det spillet jeg har hatt mest glede av å gå gjennom to ganger, for det ble rett og slett to helt forskjellige opplevelser.

Hvor langt har du kommet? Spillet kan være litt kjedelig hvis du ikke har kommet lengre enn til Taris, ja. Men når du får kloa i lightsaberen og noen force-powers så tar det av helt. Jeg anbefaler deg å plukke det opp igjen og prøve å sette deg ordentlig inn i det. Det er ikke et spill man kan spille i 10 minutter av gangen. Når man først setter seg ned, så burde man spille i minst et par timer for å få noe ut av det. Nå sier jeg ikke at du garantert kommer til å like det hvis du spiller litt mer, men prøv i det minste :)

har hørt at du kan lese ferdig en bok så lang som loadingen på xbox er.
er det sånn ?
Nope. Loadingen er ikke spesielt lang på Xbox. Det som er problemet er at det loader ganske ofte, men det ødelegger absolutt ikke opplevelsen.
 
#10
Opprinnelig skrevet av Morbo+25.04.2004, 11.42-->
<!--QuoteBegin-Psycho Mantis
@25.04.2004, 00.02
Da må jeg si jeg liker Star Wars Rogue Squadron II: Rogue Leader bedre, som er et utrolig godt gjennomført Star Wars-spill.
Tro meg, KOTOR er mye mer gjennomført en Rouge Leader. Det er så inni helvetes mye dialog i spillet at det ikke er til å tro. Absolutt alle saker har to sider (en god og en ond) og det er veldig mange som kommer til å bli påvirket av handlingene dine, ergo er det veldig mange som kommer til å si forskjellige ting avhengi av hvordan du er. Dette spillet er kanskje det spillet jeg har hatt mest glede av å gå gjennom to ganger, for det ble rett og slett to helt forskjellige opplevelser.

Hvor langt har du kommet? Spillet kan være litt kjedelig hvis du ikke har kommet lengre enn til Taris, ja. Men når du får kloa i lightsaberen og noen force-powers så tar det av helt. Jeg anbefaler deg å plukke det opp igjen og prøve å sette deg ordentlig inn i det. Det er ikke et spill man kan spille i 10 minutter av gangen. Når man først setter seg ned, så burde man spille i minst et par timer for å få noe ut av det. Nå sier jeg ikke at du garantert kommer til å like det hvis du spiller litt mer, men prøv i det minste :) [/b]
KotOR kan godt være mer gjennomført enn Rogue Leader, men det betyr ikke nødvendigvis at jeg liker KotOR bedre (selv om begge er Star Wars, så er det to helt forskjellige spill). Og når det kommer til dialogen i KotOR... Selv om den er godt gjennomført, så er den enormt kjedelige i mine øyne. Mye av dialogen er totalt uinteressant, og det synes jeg gjør spillet kjedelig. Noe annet jeg ikke likte, var kampsystemet. Enten man skrur av eller på alle pausene, så ble kampsystemet i mine øyne kjedelig. Jeg liker både turn-based (Final Fantasy X, Pokémon Red/Blue/Yellow etc, Grandia II, Final Fantasy XI Online osv) og real-time (Phantasy Star Online Episode I & II), men KotOR falt ikke i smak der. Har spilt det i ca. et par timer.

Men joda, er mulig jeg tar det fram igjen. Men det er så mange andre spill jeg heller vil spille da...
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#11
Jeg orker ikke skrive mye akkurat nå. Men jeg er en ihugga FF fan som elsker FF over alt på jord, og når KotOR kommer å gir meg det samme kicket så sier det litt.
PP: Du aner ikke hva du går glipp av, KotOR er ubeskrivelig bra. Spillet er grunn nok i seg selv til å kjøpe en Xbox. Selv hater jeg Star Wars, jeg synes filmene og de fleste spilla er bånn i bøtta. Men KotOR derimot, det er bra det. Jeg kan være enig at spillet virker litt kjipt i begynnelsen, før du får satt deg skikkelig inn i det, men når du har fått satt deg inn i det, så er det akkurat som om ny verden av spenning og underholdning åpner seg foran øynene dine!


Me loves KotOR :king:
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#12
Jeg synes Star wars: Knights of the old republic er et genialt spill. Det ligger nær min xbox favoritt ninja gaiden. Kotor klarte virkelig å fange star wars følelsen og stemmningen. Dialogen er spillt inn med skambra voiceacting og som Morbo sier så er den svært velskrevet på den måten at alle saker har minst 2 sider. Jeg har bare fullført dette som light side jedi, men jeg skal definitivt om litt tid spille det som dark jedi. Historien var overraskende god, jeg hadde egentlig ikke noen store forventninger til den (synes ikke storyen var det som gjorde baldurs gate og neverwinter nights bra), men denne var god.
Når det kommer til kampsystemet så er vel dette smak og behag, jeg synes det funker helt greit. Det kunne kanskje trengt en siste tweak for å gjøre det hele litt mer oversiktlig (Dette ser bedre ut i jade empire).
En ting som er litt synd med spillet (XBOX versjonen) er framerate problemet, kan innimellom være litt irriterende at frameraten dropper så dramatisk. Men også dette har de sagt at de skal fikse i Jade empire og sikkert også i neste Kotor spill.
Til Psycho Mantis vil jeg si det samme som Morbo gjorde, hvis du ikke har spillt mer enn et par timer, så plukk det opp igjen. Spillet er litt tregt i begynnelsen, men det tar seg opp kraftig når du får tatt ditt første grep rundt din lightsaber ;)
 
#13
jeg lille ikke akkuat si at kotor er det mst tradisjonelle rpgen. jeg synes all dialogen i kotor er helt grei fordi det alltid påvirker hvor slem og snill du er . man kan jo si ganske morsomme ting der også :p
jeg har rundet det to ganger en som snill og e nsom god.
jeg ble helt hekta glemteå gjøre lekser gjorde ikke oe annet. litt tragisk egentlig , men det er jo så fett. jeg må være enig at det kan være litt kjedelig i starten . men jeg bare laget en save på dantooin det er der det blir gøy.
det er spesilt gøy når man kan manipulere folk. battlesytemet er kansje ikke det beste , men det blir jo gansge bra da hvis du har mye forceabilities. som en virig spille av adventure spill(monkey island) er jeg ganske tålmodig.
 
#14
noen anbefalinger til et annet bra rpg til pc ?
 

Kilik

Lokal moderator
#15
Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis@25.04.2004, 12.33
men KotOR falt ikke i smak der. Har spilt det i ca. et par timer.

Anbefaler deg å gi det en sjanse til.

Jeg også synes spillet var litt kjedelig til å begynne med, men når man får satt seg skikkelig inn i spillet blir det bedre. Og det blir virkelig morsomt når man får light saberen og begynner å kjenne kraften mellom fingrene. Derfra og ut blir spillet bare bedre og bedre.
 

Kilik

Lokal moderator
#16
Opprinnelig skrevet av Talibanan@25.04.2004, 12.50
noen anbefalinger til et annet bra rpg til pc ?
Sjekk ut Baldur's Gate-spillene som er laget av folka bak Star Wars: KOTOR (BioWare)
 
#17
hmmmm er det sånn middelalder spill, med samme opplagget som kotor?
sånn med alver og greier? kan ikke si at jeg er så glad i sånt , men det er bare å prøve.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#18
Hva anbefales, Neverwinter Nights eller Baldurs Gate?
Ligner de på KotOR rent spillmessig?
Jeg likte ikke BG:DA på ps2, men jeg har hørt at DA serien ikke kan sammenlignes med BG serien på pc, stemmer det? Isåfall, hva er forskjellen?
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#19
Opprinnelig skrevet av Sheffield@25.04.2004, 15.39
Hva anbefales, Neverwinter Nights eller Baldurs Gate?
Ligner de på KotOR rent spillmessig?
Jeg likte ikke BG:DA på ps2, men jeg har hørt at DA serien ikke kan sammenlignes med BG serien på pc, stemmer det? Isåfall, hva er forskjellen?
Baldurs gate: Dark alliance I og II er hack n` slash spill i motsetning til baldurs gate, baldurs gate II: Shadows of amn og neverwinter nights. Rent spillmessig så er ikke kotor direkte ulikt disse spillene. Man lager seg en hovedkarakter der man velger klasse og forskjellige attributes. Man vandrer rundt i baldurs gate verdenen ganske så fritt og fullfører store og små quests samtidig som man møter nye folk man kan ha med i følge sitt. I tillegg til dette så finner man jo selvsagt masse våpen,armors,ringer, skjold osv. Det som er det beste med disse spillene er eventyrfølelsen de gir. Selv med sin daterte grafikk så er det sjeldent man ser så god stemmning. Dersom du skal prøve et av disse spillene så anbefaler jeg sterkt Baldurs gate II: Shadows of amn, dette synes jeg er det beste av de. Neverwinter nights er kanskje det nyeste, men det er litt mer hack n` slash orientert enn baldurs gate. Få tak i bg2 på en eller annen måte. Gi det en sjanse, du må være litt tålmodig i begynnelsen akkurat som i kotor. Bg2 er virkelig en av de store perlene til pc spør du meg.
 
#20
Må si meg helt enig i alt det positive som har blitt sagt om Kotor, det er et fantastisk spill! Star Wars følelsen, det er gjennomført, musikk, og voiceacting osv. Det beste Star Wars spillet noensinne? :cool: