Kom igang med Xbox360

#1
Jeg skribblet et par ting ang Xbox360 som jeg tenkte jeg kunned dele med dere. Det er litt ang hvilke system du burde velge i forhold til pris osv.

Og litt åssn signal kabler du burde bruke. Om det er noen alvorlige feil der så er det bare å korrigere meg.

Kom igang med Xbox360
 

Kilik

Lokal moderator
#2
Kan også ta med at hvis du kjøper pakka med harddisk, så vil du kunne spille Xbox-spill (riktignok ikke alle foreløpig), og spill med støtte for det vil få kortere loading.
Som du sier, det blir i realiteten bare 500 kr. ekstra.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#3
Jeg plei'r vanli'vis ikke å rette på andres feil, men kan gjøre et unn-tak, siden oppsettet på greiene er ålreit. Digg å slippe grove skrivefeil da, liz'm.


Here we go:

Vel som di fleste med...

Den kommer i 2 utgaver og masse tillegsutstyr.Her skal jeg ta for meg hvem av Xbox360 utgavene du burde velge og jeg kommer til å snakke litt om en meget viktig ting, nemmelig bildekabel...

Xbox360 kommer i 2 utgaver nemmlig Core og Fullversjonen.

Basis/core utgaven til kr 2595,- inneholder :

* Composit bildekabel
* Kontrolleren (kabel typen)
* Xbox360 maskinen
* Xbox Live Silver

Ikke en ille pris for en maskin som knuser det meste av highend pc'r ute til kun 2595,- Du får med Composite kabel som er noe av det dårligeste du kan velge. Jeg kommer litt mere inn på bilde kabler senere.

Kontrolleren er ikke trådløs men med kabel. Eneste positive her må være at du kan stikke den inn i en usb kontakt på din data og bruke den i spill der også.

Maskinen er nesten helt lik fullversjonen. Om en ser bortifra hardisken og en kromet stripe på forsiden av maskinen. Jeg kommer tilbake til hardisken snart.

Xbox Live Silver er billigversjonen av Xbox Live Gold, du kan i utgangspunktet gjøre alt på Live tjensten utenom å spille mot værandre.

Fullversjonen til kr 3395,- inneholder :

* Hardisk
* Kontrolleren (trådløs)
* Fjærnkontroll
* Xbox Live Silver
* Headsett
* Component HD kabel
* Xbox360 Maskinen

Endel mere saker her som dere kan se. Hardisken er på 20gigabyte, her kan du lagre spillfremgang,musikk,bilder,demoer av spill du laster ned fra Xbox Live osv.

Samme type kontroller som i basis/core utgaven men denne er trådløs! Endelig ikke mere kabler slengans overalt! Men et minus er at du ikke kan koble denne til din datamaskin som med basis/core utgaven.

Du får også med en fjærnkontroll til å styre musikk, bilder og dvd. Meget kjekt å ha men merk at denne følger kun med i en begrenset periode.
[/b]
Helvete, eller, jeg kan likesågodt skrive om feilene. Håper jeg ikke virker arrogant, er bare for å hjelpe. Har ikke noe annet å gjøre nå.

Kommer tilbake om 10





Har retta di værste feila:

Vel som de fleste med interesse for spill vet, så kommer Xbox360 den 2. desember. Den kommer i to utgaver og mye tilleggsutstyr. Her skal jeg ta for meg hvilken av Xbox360-utgavene du burde velge. I tillegg kommer jeg til å snakke litt om en meget viktig ting, nemlig den undervurderte bildekabelen.
Xbox360 kommer i to utgaver: en billigversjon ”Core” og fullversjonen.
Basis/core utgaven til kr 2595,- inneholder :
* Composite bildekabel
* Kontrolleren (kabel typen)
* Xbox360-maskinen
* Xbox Live Silver
Ikke en ille pris for en maskin som knuser det meste av high-end PC-er ute til kun 2595,- Du får med Composite-kabel som er noe av det dårligste du kan velge. Jeg kommer litt mer inn på bildekabler senere.
Kontrolleren er ikke trådløs, kabelbasert. Eneste positive må være at du kan bruke den i en USB-kontakt på PC.
Maskinen er nesten helt lik fullversjonen. Om man ser bort i fra harddisken og en kromet stripe på forsiden av maskinen. Jeg kommer tilbake til harddisken snart.
Xbox Live: Silver er billigversjonen av Xbox Live: Gold, du kan i utgangspunktet gjøre alt på Live tjenesten utenom det å spille mot hverandre.
Fullversjonen til kr 3395,- inneholder:
* Hardisk
* Kontrolleren (trådløs)
* Fjernkontroll
* Xbox Live Silver
* Headset
* Component HD-kabel
* Xbox360 Maskinen
En del mer saker her som dere kan se. Harddisken er på 20gigabyte, her kan du lagre spillfremgang, musikk, bilder, demoer av spill du laster ned fra Xbox Live osv.
Samme type kontroller som i basis/core utgaven men denne er trådløs! Endelig ikke mer kabler slengenes overalt! Men et minus er at du ikke kan koble denne til din datamaskin som med basis/core utgaven.
Du får også med en fjernkontroll til å styre musikk, bilder og dvd. Meget kjekt å ha men merk at denne følger kun med i en begrenset periode.
Samme type Xbox Live Silver følger med.
Headset til å snakke til dine lagkamerater eller fiender over Xbox Live.
Component HD-kabel til å koble til din flatskjerm som støtter HD (High Definition). Det er også med Composite bildekabel.
Med en prisforskjell på 800,- så burde valget i forhold til hva du får være enkelt. Fullversjonen er mye mer for pengene!
Men det er ikke sikkert du trenger fullversjonen....om du ikke har tenkt deg å spille over Xbox Live, lagre bilder, musikk eller laste ned ting via Xbox Live så trenger du nemmelig ikke hardisken.
Om du allikevel skulle ombestemme deg og vil spille via Xbox Live men vil ikke kjøpe en hardisk så kan du kjøpe en minnebrikke. For du må nemlig ha en minnebrikke for å lagre din info på Xbox Live. Og du trenger en brikke for å lagre din fremgang i spill.
En minnebrikke koster 299,- da er en 500,- ifra fullversjonen...
Bildekabler, et virvar av forskjellige typer.
Det er de med en flatskjerm som er HD klar som kommer til å få de beste bildene med Xbox360. Maskinen er laget til å kjøre spill i 720p og 1080i, uten å gå så mye inn i detaljer rundt det så kan vi si at bildet blir mye skarpere på en slik skjerm enn på et vanlig TV. Du kan sammenligne det med et skarpt bilde på en dataskjerm.
Har du en flatskjerm så må du ha kabelen som følger med i fullversjonen, altså Component HD kabel. Dette vil gi deg noen utrolige bilder.
Har du en vanlig TV, så har du flere valg. Du har S-video, scart, composite, du har også mulighet til å koble den på coax-inngangen noe som er så absolutt ikke anbefalt!
S-video bruker du kun om du ikke har scart. Men du bruker heller s-video isteden for composite kabelen som følger med i begge utgavene av maskinen. S-video kabel følger ikke med og må kjøpes utenom til ca 299,-
Scart er det beste valget om du har et tv med en scart ingang. Denne kabelen følger ikke med og må kjøpes utenom til ca kr 299,-
Et tredje valg er å koble Xbox360 til din dataskjerm. Da vil du faktisk få HD-kvalitet på bildet akkurat som om du hadde en flatskjerm hengende på veggen. Bildet blir selvfølgelig ikke så stort da de fleste har en 17-19" skjerm.
Men du har muligheten om du foretrekker et krystallskarpt bilde.
Konklusjonen må vel være at om du går for basis/core utgaven men vil på Xbox Live senere så gå for fullversjonen. Etter du har kjøpt en minnebrikke til din basis/core utgave så er du 500,- ifra fullversjonen. Så hvorfor ikke gå for fullversjonen like godt?
 
#5
LarZen feilet mer.
 
#6
Kan også ta med at hvis du kjøper pakka med harddisk, så vil du kunne spille Xbox-spill (riktignok ikke alle foreløpig), og spill med støtte for det vil få kortere loading.
Som du sier, det blir i realiteten bare 500 kr. ekstra.
[/b]
Ja det hadde jeg helt glemt! Det skal jeg ordne på :)

Skal se om jeg får ordnet litt på skrivefeilene takker for hjelpen :)
 
#7
Dersom man allerede har live, blir dette regnet som gold-abonemanget med 360?
 
#10
Vent litt, misforstår jeg eller følger det ikke med en Scartplugg?
[/b]
Nope, den følger ikke med. Dem skal jo melke oss for mest mulig penger vettu. Vi som ikke har en flatskjerm må kjøpe en Advanced RGB kabel for å kunne få et så bra bilde som mulig. En kan selvf bruke dem som følger med men det vil jeg ikke anbefale noen....
 
#11
<div class='quotemain'>
Vent litt, misforstår jeg eller følger det ikke med en Scartplugg?
[/b]
Nope, den følger ikke med. Dem skal jo melke oss for mest mulig penger vettu. Vi som ikke har en flatskjerm må kjøpe en Advanced RGB kabel for å kunne få et så bra bilde som mulig. En kan selvf bruke dem som følger med men det vil jeg ikke anbefale noen....
[/b][/quote]
Hvorfor ikke bruke de som følger med? Blir bildet mye dårligere da, eller? Er ikke helt med her.
 
#12
<div class='quotemain'>
Vent litt, misforstår jeg eller følger det ikke med en Scartplugg?
[/b]
Nope, den følger ikke med. Dem skal jo melke oss for mest mulig penger vettu. Vi som ikke har en flatskjerm må kjøpe en Advanced RGB kabel for å kunne få et så bra bilde som mulig. En kan selvf bruke dem som følger med men det vil jeg ikke anbefale noen....
[/b][/quote]

Dem som følger med? Så da følger det med en scart plugg likevel? Skjønte ikke helt den forklaringen din der...

Og selvsagt er det å anbefale kjøpe en advanced scart kabel, om man har planer om å sitte foran en helt vanlig TV. Det har jeg hatt så lenge jeg kan huske, og det er umulig å gå tilbake til standardkablene etter man har sett RGB bildet.
 
#13
Ser at jeg har blingset litt her. Altså en scartplugg følger med, altså en slik som du stikker kablene inn i akkurat som på PS2 osv.

Men bildet vil ikke bli noe serlig bra, så en skikkelig RGB kabel er et must altså.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#14
Ok, trodde jeg måtte ut med 299,- spenn ekstra for i det hele tatt å se spillene på tv-en min, noe som hadde vært komplett bullshit.
 
#15
Ser at jeg har blingset litt her. Altså en scartplugg følger med, altså en slik som du stikker kablene inn i akkurat som på PS2 osv.

Men bildet vil ikke bli noe serlig bra, så en skikkelig RGB kabel er et must altså.
[/b]
Da tror jeg jammen jeg bestiller en scartkabel. :smarting:
Lurte på om jeg skulle bestille denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315069&cks=PRL . Men er ikke sikker... Noen som har link til annen scartkabel?
PS: Har ikke tenkt å kjøpe en til mange hundre kroner.
 
#17
<div class='quotemain'>

* Hardisk
[/b]
u phails it
:rulleøyne:
[/b][/quote]
En gang var det en som skulle skryte over den nye harddisken sin over msn. Han presterte å si harddick. Det var ganske morsomt. Ha-ha
 
#19
Men RGB-kabel ... Gjør ikke det at det blir "grønt bilde" når man ser DVD-er? :confused:
[/b]
Nei. (Det er kun en håpløst feature Sony la ved ps2 for at man ikke skulle kunne kopiere DVDer. Måtte de brenne for det.)
 
#20
Det jeg lurer på er hvilken oppløsning man kan få ut av VGA-kabelen, jeg har nemlig en eldre LCD-tv med VGA-inngang, og den støtter kun 1280*768 mens standard HD er vel 1280*720. Om jeg setter 1280*720 på laptopen min til TV-en får jeg sort skjerm.