Kom igang med Xbox360

D

Deleted member 1518

Gjest
#21
wtf?
Jeg har aldri visst at ledninger kan gjøre bilde forskjell på ett vanlig tv, eller misforstår jeg nå?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#22
Forskjellige typer kabler transporterer forskjellige typer signaler, det er da ikke så vanskelig å skjønne. :)
 
#23
På RGB så har man 3 forskjellige signaler blant annet: Den ene rød, en grønn og en blå. :) Dermed får man et mye bedre bilde på scart med RGB enn med en standard composite som følger med til vanlig, som igjen kobles til scart. SVHS fungerer ca. like bra som RGB også. Er bare det at TVen er nødt til å støtte RGB, som de fleste nye TVer gjør.
 
#24
På RGB så har man 3 forskjellige signaler blant annet: Den ene rød, en grønn og en blå. :) Dermed får man et mye bedre bilde på scart med RGB enn med en standard composite som følger med til vanlig, som igjen kobles til scart. SVHS fungerer ca. like bra som RGB også. Er bare det at TVen er nødt til å støtte RGB, som de fleste nye TVer gjør.
[/b]
RGB kabel er spesielt viktig på LCD-tver for å slippe merkelig skurring i bildet, det har ihvertfall jeg erfart.

De fleste tver har flere scartkontakter, husk at ofte bare en av de støtter RGB.
 
#26
Har noen tenkt til å importere en NTSC maskin eller venter alle til den lanseres i noreg? (folk på forumet så klabert)
 
#28
CD-on linken din linker bare til sjappa :blunk:
 
D

Doctor Downs

Gjest
#29
Angaaende importering av boks (vet jeg har spurt i to emner allerede)... Kan jeg kjoepe en konsoll i USA og kjoepe Live (Gold) i Norge senere hvis jeg finner ut at jeg vil ha det? Eller er det no' PAL-programvare som ikke vil spille av eller andre problemer som da vil oppstaa?
 
#31
Angaaende importering av boks (vet jeg har spurt i to emner allerede)... Kan jeg kjoepe en konsoll i USA og kjoepe Live (Gold) i Norge senere hvis jeg finner ut at jeg vil ha det? Eller er det no' PAL-programvare som ikke vil spille av eller andre problemer som da vil oppstaa?
[/b]
Du kan jo alltids importere og kjøpe Live fra utlandet. Men du vil ikke få spillet med PAL folk.

Og maskinen kommer jo som alle vet i Desember. Er det så vanskelig å vente ? ;) Det er ikke så stor forskjell mellom US og Europa launchen.
 
#32
<div class='quotemain'>
Skal til å bestille en kabel nå...
Skal jeg kjøpe denne: http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=904...t∏=530338 ?
Eller denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315069&cks=PRL ?

Har dere noen bedre forslag til kabler så post i vei! :tommelopp:
[/b]
Ser ikke ut til at noen vil svare meg her, så jeg prøver igjen!
Hvilken bør jeg kjøpe?
[/b][/quote]
Siden begge støtter RGB så ville jeg helt klart gått for den hos Komplett. Den har flest tilkoblingsmuligheter. Den orginale er heller ikke å forakte, men den har jo bare scart.

Da jeg fikk Xboxen min for en del år siden kjøpte jeg den orginale advanced kabelen, men måtte nylig kjøpe en uorginal med flere tilkoblingsmuligheter på gunn av overgang til en gammel mono TV. Måtte derfor ha en som hadde rød og hvit stereo utgang. RGB bildekvaliten er nøyaktig den samme.
 
#33
<div class='quotemain'>
<div class='quotemain'>
Skal til å bestille en kabel nå...
Skal jeg kjøpe denne: http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=904...t∏=530338 ?
Eller denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315069&cks=PRL ?

Har dere noen bedre forslag til kabler så post i vei! :tommelopp:
[/b]
Ser ikke ut til at noen vil svare meg her, så jeg prøver igjen!
Hvilken bør jeg kjøpe?
[/b][/quote]
Siden begge støtter RGB så ville jeg helt klart gått for den hos Komplett. Den har flest tilkoblingsmuligheter. Den orginale er heller ikke å forakte, men den har jo bare scart.

Da jeg fikk Xboxen min for en del år siden kjøpte jeg den orginale advanced kabelen, men måtte nylig kjøpe en uorginal med flere tilkoblingsmuligheter på gunn av overgang til en gammel mono TV. Måtte derfor ha en som hadde rød og hvit stereo utgang. RGB bildekvaliten er nøyaktig den samme.
[/b][/quote]
Endelig et svar! Tusen hjertelig takk. :kos:

Da bestiller jeg den fra Komplett. :D
 
D

Doctor Downs

Gjest
#34
<div class='quotemain'>
Angaaende importering av boks (vet jeg har spurt i to emner allerede)... Kan jeg kjoepe en konsoll i USA og kjoepe Live (Gold) i Norge senere hvis jeg finner ut at jeg vil ha det? Eller er det no' PAL-programvare som ikke vil spille av eller andre problemer som da vil oppstaa?
[/b]
Du kan jo alltids importere og kjøpe Live fra utlandet. Men du vil ikke få spillet med PAL folk.

Og maskinen kommer jo som alle vet i Desember. Er det så vanskelig å vente ? ;) Det er ikke så stor forskjell mellom US og Europa launchen.
[/b][/quote]
Var mest for aa spare litt penger, men hvis jeg da er forbeholdt PAL-servere gidder jeg ikke det. Saa "...utfordre andre spillere fra hele verden" er altstaa ganske oppskrytt?
 

SHDR

Gullmedlem
#36
Da var det på tide med en kjapp overgang av mine inntrykk. Jeg hadde en helaften x360 i går (litt sent, selvsagt, av typen etter alle andre), og jeg sitter igjen med et helhetlig positivt inntrykk. Det er en veldig fin maskin, med fantastiske kontrollere og massevis av potensiale, men uten ett eneste skikkelig must-have-spill. Jeg fikk dessverre ikke testet Perfect Dark Zero, da debug-kopien interessant nok var bugga slik at det kræsjet da vi forsøkte å laste første nivå, men jeg spilte alle de andre lanseringsspillene og det generelle konsensus hos alle tilstede er at det er et lite antiklimaks på spillfronten, men at konsollen i seg selv sannsynligvis vil modne til å bli en veldig fin sak.

For det første er det verdt å merke at de fleste av EA-spillene rett og slett er porter av PS2- og Xbox-spill, sexet opp til litt halvhjertet next-gen-kvalitet. Nå skal det sies at jeg ikke spilte i 720p, men jeg spilte på en svært god widescreen CRT med flatt bilderør, via komponent. De fleste av spillene så fine nok ut, men det var en liten følelse av at jeg satt og spilte årsgamle PC-spill med ekstra light bloom. Call of Duty 2 så etter mitt skjønn ikke spesielt spektakulært ut, og om jeg ikke visste at det var Call of Duty 2 jeg satt og spilte, kunne det vært nesten hvilket som helst WW2-spill fra de siste par årene. Quake 4 var rett og slett ikke like attraktivt på x360 som det var på min ganske underlegne PC her hjemme, og ikke minst presterte spillet å ha en meget ujevn framerate. Ikke at det på noe tidspunkt var uspillelig, men det var en enorm skuffelse å se at de ikke hadde gjort en grundigere port.

Project Gotham Racing 3 og Kameo: Elements of Power var i så måte langt mer imponerende, men PGR3 er mistenkelig likt PGR2 med litt slickere menydesign og høyere polycount. Spillet er grunnleggende likt, iallfall, så spørsmålet er om PGR2-fans vil betale over 4000 kroner for et sett nye baner. Kameo er teknisk imponerende, men det er som jeg mistenkte veldig lite attraktivt, med horribel character design og veldig overgjorte effekter som av og til presterte å overskygge selve spillet. Ikke så bra, men jeg er interessert i å se mer av det. Bekymringene mine angående kampsystem og puzzle design var også berettiget så langt, med ofte veldig arbitrære nøkkel/lås-oppgaver som ofte var så ulogiske at spillet ble nødt til å forklare konvensjonen for deg. "Her må du kaste is på den røde krystallen, og deretter gli under åpningen med en av de andre formene dine." Why? Because it's a puzzle! Eller en sliten gameplay-konvensjon som burde vært død og begravet for lenge siden. Det er dog et anstendig plattformspill, uten å overraske det minste.

(Damn ... jeg må i butikken. Mer inntrykk kommer senere.)
 
#37
Akkurat med det ene puzelet med å kaste is på den røde krystallen stusset jeg også over, men som sagt så kom løsningen opp med en gang. Merkelig, et puzle som røper sin kominajon etter 20 sekunder :ehm...: , menmen, i og for seg enig med alt det andre du skrev. Synd du ikke fikk prøve PDZ
 
#38
Akkurat med det ene puzelet med å kaste is på den røde krystallen stusset jeg også over, men som sagt så kom løsningen opp med en gang. Merkelig, et puzle som røper sin kominajon etter 20 sekunder :ehm...: , menmen, i og for seg enig med alt det andre du skrev. Synd du ikke fikk prøve PDZ
[/b]
Regner med at noen ikke vil vite noe av det som skjer, så brukte spoiler warning ;)

<div class="spoilertop" onClick="openClose('8f057dacb8d04c1a3a30a471873344da')" style="font-weight: bold">» Klikk her for å vise Spoiler - Klikk igjen for å skjule... «<div class="spoilermain" id="8f057dacb8d04c1a3a30a471873344da" style="display:none">
Regner med at slike tips ikke kommer gjennom spillet, borgen på starten er tross alt bare et brett man får testet alt før man mister alle formene, og starter spille uten noen former i en veldig koselig skog av noe slag.
 
#39
<div class='quotemain'>
Kan også ta med at hvis du kjøper pakka med harddisk, så vil du kunne spille Xbox-spill (riktignok ikke alle foreløpig), og spill med støtte for det vil få kortere loading.
Som du sier, det blir i realiteten bare 500 kr. ekstra.
[/b]
Ja det hadde jeg helt glemt! Det skal jeg ordne på :)

Skal se om jeg får ordnet litt på skrivefeilene takker for hjelpen :)
[/b][/quote]


bare for å informere så er det ikke så veldig mye vits å kjøpe den hardisken , fordi man kan bruke IDE->USB og\eller SATA->USB adapter i stede og det er mye billigere..