kommer noen norske arkader til å ta in SF4 ?

#1
er det noen her som har peiling på om f.eks spiderman eller noen andre arkader kommer til å ta inn SF4 ?

hvor kommer det mest sannsynligvis til å bli tatt inn ?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#3
Jeg har faktisk ikke vært innom ei Game-sjappe. Hva gjør de så ille?
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#5
Jeg bare opplyste om at Spiderman var død og Game hadde tatt over. Game har forøvrig kronisk høye priser, generisk utvalg, og totalt uopplyst personell.
 
#7
ai jeg mente ikke å sette sinnene i kok her.

hmm er nok en liten stund siden jeg har vært der merker jeg.

er det noen andre steder i oslo. omeng som i det hele tatt ligner på en arkade hall nå ?
 

Lodin

Der Waaaah
#8
Nå veit ikke jeg om de engang eksisterer lenger, men Kanalen og RA4 har vel alltid vært de eneste to riktige arkadehallene i Oslo. Hvis det er noen steder som vil ta inn SF4 så blir det dem. Begge ligger\lå på sida av Klingenberg Kino.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#9
:D

Kanalen er redusert til en haug av enarmede banditter, noen biljardbord, og en støgg bar. RA4? Det forsvant på fucking nittitallet, mann.
 
#10
Her i Stavanger hadde vi en helt spesiell Spiderman-butikk, men dog var det nok bare et franchise-selskap. Nå ligger dette også under Game-kjeden, men utvalg og personell er helt ypperlig. Jeg tror innehaverne omtrent har spilt hvert eneste spill som er produsert - kunnskapen deres til de obskure spill jeg har likt vitner i hvert fall om det. Dessverre tar de ikke inn amerikanske spill lenger.

Hva vil dere si er det beste stedet å gå for å få et stort og variert utvalg av spill? Noen som kjenner til slike steder i Stavanger?
 
#11
De to rene spillbutikkene i Stavanger er Game og Gamezone, så ryktes det at det kommer en Gamestop også, hvis det ikke allerede har kommet. Hvis du stikker innom Gamezone, får du sikkert hilst på meg i samme slengen, siden jeg jobber der. Jeg vil ikke påstå at jeg har like god peiling som de som jobber på Game, siden hele gjengen har drevet med det lengre enn meg, men vi har mulighet til å skaffe spill som de ikke kan få tak i.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Bare for å spørre: Finnes det noen norske spillehaller, altså? Jeg husker at de hadde en stusselig samling med spillmaskiner (førsteutgave av Sega Rally, Virtua Cop 1 og et par flippermaskiner) på Bø Sommarland sist jeg var innom der (mange, mange år siden nå), men det er det eneste jeg har sett i Norge så lenge jeg har levd. Finnes det en ordentlig spillehall her til lands, og hvor er isåfall den?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#13
I Norge eier alle, også barna, spillene selv. En spillehall i klassisk forstand vil ikke overleve i Norge.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#14
Det er nok sant. Jeg har sett arkadespill i noen videosjapper, bowlinghaller og sånt, men det har kanskje mer med interesse fra de som driver stedene å gjøre enn at det er så mye penger å tjene på. Tror nok også det var mer av det på nittitallet enn det har vært de senere åra. Det er en grunn til at f.eks. Kanalen i Oslo har gått over til enarmede banditter og biljardbord.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#15
Biljardbord er en ting som fortsatt koster både skjorta og buksa di i vinkel og parabel og er sånt sett et folkespill i og med at du kan få med deg omtrent hvem som helst til en hyggematch, men det er en ting som fungerer bedre som addendum til en bar eller et utested heller enn eget konsept. Enarmede banditter har jeg aldri skjønt meg på.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#16
Høh, Enarmede banditter. Burde ikke de være fjernet siden sånna Enarmede banditter går nå under spilleautomater gjør dem ikke?
 
#17
en av grunene til kanalens død var vell dette iditiske kort systemet de hadde. Forøvrig er det goså heeeeeelt ufyselig å 10 kr per spill: Jeg vet at det er normalen i norge, men det er da ingen som vil dra til en arkade hall når det koster så forjalla mye
 
#18
Jeg bare opplyste om at Spiderman var død og Game hadde tatt over. Game har forøvrig kronisk høye priser, generisk utvalg, og totalt uopplyst personell.
Personellet i Kirkegata er nøyaktig det samme som de hadde da sjappa het Spiderman.
 
#20
Vi hadde en skikkelig greie i trondheim en stund (som også het kanalen). Fikk inn tekken 4 lenge før det kom på ps2, husker jeg. Men, den forsvant den og. Husker jeg hadde det mye moro der.