Konsollkrigen: Oppsummering og avstemming - Hvem vant?

Hvem vant konsollkrigen?


  • Totalt antall stemmer
    36

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#41
PC vant

Wii hadde det beste spillet (Super Mario Galaxy)

Så, ja, i denne mongopollen så blir det Wii.
 
#42
Nåja..
Etter 360'n kom, så har iallfall PC-en fått kjent det rimelig hardt på kroppen hvilken vei portene går.
Tenker først og fremst på FPS her.
 

Kilik

Lokal moderator
#43
Konsollsalg pr. 1. oktober (offisielle shipped-tall):

1. Wii: 75,9 millioner
2. Xbox 360: 44,5 millioner
3. PS3: 41,6 millioner

Wii er nok umulig å ta igjen nå, men HD-krigen er fortsatt helt åpen.


Personlig føler jeg det er omtrent uavgjort mellom PS3 og X360. For to år siden var X360 en klar ener, men begge har nå fått en solid samling av eksklusive spill og en haug med multiplattformspill.

Wii ligger derimot et godt stykke bak. Mens jeg har kjøpt rundt 30 spill til sammen til HD-konsollene har det bare blitt fire Wii-spill. Nintendo selv har jo egentlig gjort jobben sin på softwarefronten med kvalitetsoppfølgere til sine kjente og kjære serier, men tredjepartsstøtten har vært tragisk sammenlignet med de andre konsollene. Likevel, denne generasjonen hadde vært langt kjedeligere uten Wii.


Men det er ikke slutt ennå da. Føler vi er omtrent på toppen av denne generasjonen nå. Mye lovende i månedene framover: Gran Turismo 5, Deus Ex 3, Portal 2, Kirby's Epic Yarn, Gears of War 3, Killzone 3, Last Guardian, Zelda: Skyward Sword, Little Big Planet 2 og MGS Rising for å nevne noen...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#44
Hvis vi er på toppen nå, da sliter MS og Sony hardt. Kinect og Move er splitter nytt og hvis det allerede kommer nye konsoller om et par års tid er begge de prosjektene dødfødte. Jeg håper det kommer en backlash mot de jævla stagnerte franchisene vi har nå, med noen nye ideer og enda fetere opplevelser. Platinum Games har vist at det er plenty med ubrutt mark i tredjepersonsaction-sjangeren, for eksempel.
 

Lodin

Der Waaaah
#45
Det spekuleres jo i at denne syklusen vil vare lenger siden både MS og Sony har brukt altfor mye penger og ikke føler for å introdusere no nytt ennå. Istedet gir de oss Move og Kinect og prat om paradigmeskifter.
Forhåpentligvis betyr det snart at spill på PC kan få utvikle seg litt igjen nå som hardwareforskjellene begynner å bli vel markante.