La oss se gale japanere

#1
Etter hjelp fra en god samaritan, så har jeg forhåpentligvis fått uploadet "the infamous" Emerald Weapon-videoen. Hvis det ikke funker, spør Akuma om hjelp, siden jeg er ganske full, og skikkelig dritt på å fikse sånt.

Forresten, den ligger på mappen "bilder". Jeg sa jeg ikke var spesielt flink...

Get ze muuvie

Sleng på synspunkter om skills, tapt fritid, glitches og lignende.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#2
Nå er det en stund siden jeg spilte Final Fantasy VII, så jeg forstod ikke helt hva som skjedde der. Hvilke items er det Cloud hiver på Barret? Hvorfor er Barrets ATB gauge så kjapp?



Battle-musikken var forøvrig verre en jeg husket.
 
#5
Det er også veldig lenge siden jeg har spilt det så jeg fatta heller ikke helt hva som skjedde. Hva var det han gjorde som fikk Barret til å få Limit Break hele tida?
De itemene som Cloud hiver på Barret ser ut til å være noe som gir ham Wall.
 
#6
Jeg tror Barret brukte mime for å kopiere sin egen limit Break. Mener å ha lest et sted at det er mulig, men har aldri prøvd selv.

Det jeg ikke skjønte var hvorfor han kunne gjøre det så mange ganger uten at ATBen måtte fylles opp igjen. Jeg tror det har noe å gjøre med materia kombinasjonene i våpenet og armoren.

edit: tror jeg skjønte det, men er ikke helt sikker. Ok, here goes:

Alle materiaene han har er Mime(gul) linket med Counter(Blå)
Først bruker han Ungarmax. Deretter angriper Emerald han og får han til å countre med mime like mange ganger som det er counter materiaer i våpen og armor sloter, som er såpass mange ganger at emerald dør. Derfor går ikke ATBen oppover, for andre gang han tar limitbreak og utover til emerald dør er egentlig bare en av Barrets turer.
Håper det ble uttrykt klart nok.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#7
Det der er offisielt det sykeste jeg har sett.
Hvordan fikk han til å ta Ungarmax så jævli mange ganger? så ut som det hadde noe med master-all materia å noe annet. Noen som vet?
 

EagleJin

Bear Necessity
#8
hahaha! Syke greier. Ganske vilt at han får brukt mime så mye uten at timebaren i det hele tatt rører seg... Men da får vi endelig bruk for Ungarmax et annet sted enn mot Dyne, Demon Gate og Jenova Death :p

Master all ble ikke brukt. Den er rosa, og ikke blågrå som i klippet.

Aller først ser det ut som CLoud bruker big guard item (husker ikke hva det heter), med hjelp av w-item. Noen som husker hvordan Hero ser ut når den brukes? Kan ha vært den som brukes, siden hvert skudd skader såpass mye.

Vi vet han brukte Mime for limitbreak (det funker så det holder), ellers går det ikke. Men den andre saken er en eller annen support-materia, kanskje all som Ronin nevte. Hvilke suppoert materia har 5 stjerner for max lvl?

Var det ikke for at Counter er rosa, ville jeg trodd teorien til Akuma stemte, siden counter linka i så mange slots virkelig er dødelig (et angrep for hver counter).
På en annen side... Jeg ser ikke hvilke andre muligheter enn det Akuma nevner :unsure: :p
 
#9
Jeg har trodd det er Counter<->Mime som er linket sammen der. Mulig fargene er annerledes i den japanske versjonen eller noe. Nå det gjelder Clouds rolle, så tror jeg det er Hero han bruker. Noen som har lyst å prøve å få 8 pokkers Mime? Det der må ha tatt LANG tid...
 
#10
Opprinnelig skrevet av Hyulvinji@18.04.2004, 09.50
Var det ikke for at Counter er rosa
Counter er ikke rosa, eller lilla som jeg liker å kalle det, fordi Lilla er klassen "independent materia", altså uavhengig. Counter er avhengig av et annet materia for å funke, hvis ikke kan den ikke countre med et spesielt angrep. Counter er et "support materia"(blått), så min teori er ennå holdbar.

Du tenkte sikkert på Counter Attack, som er lilla. Når du plukker det opp heter det bare counter. Men i inventoriet heter det counter attack, og det har en annen funksjon.
 
C

Crizpy

Gjest
#11
Trudde ikke det gikk ann å mime limiter jeg..
Sikkert bare andres limiter som ikke går.
Det der var hvertfall det sykeste jeg har sett innen ff
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#13
Gal gal fyr. det mye syke spillting, dette går definitivt inn på topp lista. Hvilket item bruker han på Barret ? Han mimer sin egen counter right ?
Dette er også et bevis på hvor kult materiasystemet i FFVII når det gir muligheter til å lage noe så powerfult hvis man legger mye arbeid i det. Huff for et genialt spill.
 
C

Crizpy

Gjest
#14
Jeg skjønner faen ikke hva han kan kaste.. uten big guard. Men hvorfor gjør han det.
Sparer jo ikke noe tid i det hele tatt. *gruble* :huh:

EDIT: kanskje det er haste! Men er ikke sikkert han hadde tjent noe tid på det da.
Hvis ikke emerald angriper mellom mimene.
 
#15
Er det ikke item som heter Hero eller no? Eller var det FFVIII? Ser ut som det er går i Mime og Counter-Mime da.. Men er jaggu ikke sikker.. Mente det var ett item bare for oppboosting jeg... Eller har han klart attack opplegg + mime og berserk(item kastingen) eller no? Men det går på topp sykeste ting iallefall :p Mye bedre materia opplegg enn det jeg gjorde av miksing :p
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#17
Det han gjør er å countre med mime (som mimer level 3. breaken til barret). Itemet han får på seg er jeg usikker på. Grunnen til at han bruker Barret er tiden, omnislash tar lengre tid å utføre.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#18
Bleh.... nå setter jeg nesten fyr på modemet mitt ved å laste ned denne videoen. Dette er jeg spent på. Liker å se slike syke ting. Jaja, vi får se når videoen er nedlastet om 5 milliarder år.... :eek: