Lanseringstitlene til Wii

Kilik

Lokal moderator
Ubi Soft kommer med hele 7 lanseringstitler til Wii:

- Red Steel
- Rayman Raving Rabbids
- Far Cry
- Blazing Angels: Squadron
- Open Season
- Monster 4X4: World Circuit
- GT Pro Series

Far Cry vil ha elementer fra Far Cry Instincts, men med ny story. Blazing Angels er et WW2 flyspill, GT Pro er en racer med over 80 lisensierte biler, Open Season er et adventurespill basert på Sonys animasjonsfilm med samme navn og Monster 4x4 er, ja, et monstertruckspill...

I tillegg kommer en Prince of Persia-tittel til Wii i mars.

IGN

Med tanke på hvilke titler som allerede er bekreftet (Zelda, Metroid, Dragon Quest, Trauma Center, Call of Duty 3 etc.) har jeg stor tro på at dette blir den beste konsollaunchen noensinne både i kvantitet og kvalitet.

Lodin

Der Waaaah
Annet enn Red Steel og Rayman er jo dette bare mer eller mindre porter av gamle spill. Ok at Wii får et godt utvalg av spill i starten, men jeg gidder ikke hoppe i været for noen av dem.
På den annen side er jo dette Ubi og vi kan ikke forvente for mye kreativitet fra den kanten. :rulleøyne:

Jeg er stygt redd for at mesteparten av Wii sine lanseringspill vil bli under par. Vanligvis er jo ikke lanseringspill noe å juble for, men husk her må utviklerene mestre en helt ny kontroll, og jeg tror ikke alle er helt klar for det. Husk all møkka som kom til DS da den ble lansert, der trykkskjermen ble brukt som en gimick.

Mange (meg inkludert) holdt på å avskrive hele systemet som en pimpet GBA. Heldigvis har det vist seg at det ikke er tilfellet. Men det skal nok ikke mange møkkaspilla til før folk sier det samme om Wii i forhold til NGC.

Kilik

Lokal moderator
Er det noe jeg savner må det være en virkelig stor must-have tittel som Super Mario 64 i 1996 og Halo i 2001. Spill som definerer konsollen fra dag 1. Zelda kan være en slik tittel, men det er strengt tatt et GC-spill og er neppe så banebrytende som nevnte spill.

Du har nok rett i det, lite som tyder på at vi vil se en slik tittel til Wii.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Super Mario Galaxy, gutta. Da snakker vi definerende must-have, det er få spill jeg gleder meg til som det og Smash Bros.

Lodin

Der Waaaah
Og vi snakker launch spill som gjør maskina verdt å kjøpe fra dag 1, noe Mario ikke er sist jeg sjekka.
For meg holder det lenge hvis MP3 faktisk er et ekte 3D Metroid, bare med god kontroll. :p Hvis så og Red Steel holder mål er alt kake.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Og jeg snakker generelt must-haves til konsollen, og ikke nødvendigvis launchspill, noe Halo heller ikke er sist jeg sjekka.

Angående launch-must-haves gjør Metroid Prime 3 og Zelda sitt. Men de er jo allerede nevnt utallige ganger fra før av. At Zelda også kommer til GC driter jeg langt faen i, tanken på å kunne få link til å vri bua med å vrikke på wiimoten er helt hinsides ereksjonsgrensa.

Lodin

Der Waaaah
Ok, men her er altså den foreløpige lista over spill som sansynligvis kanskje er der fra dag 1. SITAT
Blazing Angels: Squadrons of WWII
Call of Duty 3*
Dragon Quest Swords: The Masked Queen and the Tower of Mirrors
Far Cry
Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers
GT Pro Series MTO
The Legend of Zelda: Twilight Princess*
Marvel: Ultimate Alliance
Metal Slug Anthology
Metroid Prime 3: Corruption Retro Studios
Monster 4x4 World Circuit
Open Season
Rayman Raving Rabbids
Red Steel
Super Monkey Ball: Banana Blitz
Trauma Center: Second Opinion
Wii Sports

Rumored for Launch
Blitz: The League
Cars
Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2
Elebits
Excite Truck
Madden NFL 07
Need for Speed: Carbon
SpongeBob SquarePants: Creature from the Krusty Krab**
Tony Hawk's Downhill Jam**[/b]
Klart sterkere enn 360 sin, men foreløpig er det ikke mer enn 4 spill der jeg bryr meg om. Jeg har full forståelse hvis det finnes de som gjerne vil vente litt på de store høydarene.

Kilik

Lokal moderator
SITAT(Buggz @ 04.08.06, 19.40) 18226
Og jeg snakker generelt must-haves til konsollen, og ikke nødvendigvis launchspill, noe Halo heller ikke er sist jeg sjekka.
[/b]
Halo var ute på dag 1 (november 2001) til Xbox. Jeg tør påstå at det spillet alene gjorde at Xbox ikke ble en flopp.

Super Mario Galaxy sies å være ute i 1.kvartal, men jeg tviler. Kjenner jeg Nintendo rett blir det utsatt til sommeren eller høsten.

Lodin

Der Waaaah
Men som vi alle vet ble og Halo 1 og 2 pusha ut for alt det MS hadde makt for. Forklar meg ellers åssen siste tredjedel av H1 er en gjentagelse av den ene jævla korridoren og åssen utfloden kunne dukke opp i begge jævla spilla?
FLUDD og triforcejakten sugde, men ikke så mye som utfloden eller den siste delen av H1 og det faktum at vi nesten ikke fikk være på jorda i H2. ^_^

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Play.com har begynt å legge til spill til Wii. De er alle datert 25/12.

Hrmm

edit: Sjekker man Amazon.com er datoene 1. november for alle de bekreftede launch-spilla. Eksempel.

Kilik

Lokal moderator
1.juledag var en litt merkelig dato ja. Et tegn på at Wii ikke rekker julesalget i Europa?

Jeg regner med vi får vite dato, pris samt presentasjon av flere spill den 23.august (Leipzig Games Convention).

Kilik

Lokal moderator
Følgende spill skal offisielt være bekreftet til lansering. 27 titler...ikke dårlig:

SITAT
Blazing Angels: Squadrons of WWII Ubisoft
Blitz: The League Midway
Call of Duty 3 Activision
Cars THQ
Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 2 Atari
Dragon Quest Swords: The Masked Queen and the Tower of Mirrors Square Enix
Elebits Konami
Excite Truck Nintendo
Far Cry Ubisoft
GT Pro Series Ubisoft
Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers Square Enix
The Legend of Zelda: Twilight Princess Nintendo
Madden NFL 07 EA
Marvel: Ultimate Alliance Activision
Metal Slug Anthology SNK
Metroid Prime 3: Corruption Nintendo
Monster 4x4 World Circuit Ubisoft
Need for Speed: Carbon EA
Open Season Ubisoft
Rayman Raving Rabbids Ubisoft
Red Steel Ubisoft
SpongeBob SquarePants: Creature from the Krusty Krab THQ
Super Monkey Ball: Banana Blitz Sega
Tony Hawk's Downhill Jam Activision
Trauma Center: Second Opinion Atlus
Wii Sports Nintendo[/b]
Jeg er noe tvilende til at vi får se alle spillene på lanseringsdagen. F.eks. virker det usannsynlig at Square-Enix kommer med to RPG-er på samme dag, så jeg tipper FF: Crystal Chronicles blir utsatt i minst noen uker. PS2 hadde forøvrig 29 spill klare på dag 1 i USA.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
I motsetning til det fortsatt er snart et år etter Xbox360 kom ut, mener du vel. Dead Rising virker kult nok, men den alene er igrunn et bevis på det jeg anser som tidenes stusseligste spillutvalg på en konsoll.

PS2 hadde da ingen strålende launchtitler? Og de gjorde det greit. Ehem..
Jeg er mer enn fornøyd med spill som Zelda, MP og MonkeyBall. Hvordan kan vi i det hele tatt tvile når vi kan spille Zelda på dag 1.

Og FarCry..
Jeg tror det kan bli ålreit. Jeg gir faen i om det er port, for jeg hadde aldri god nok PC til å spille det første.

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Metroid Prime 3, Zelda: Twilight Princess... Nå mangler Nintendo bare en Mario-tittel til launch, så er den hellige treenighet fullbyrdet. Triforcen.

Synd det ikke kommer til å skje.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hva faen er vitsen? Så lenge det er noe dugandes å spille når maskinen først kommer ut, er jeg happy. DS-en hadde nøyaktig ett spill som virkelig var verdt å få med seg da den kom, og det var attpåtil et gammelt Mario-spill. Kan ikke si jeg er noe spesielt skuffet over DS-en av den grunn, gitt.

Når det gjelder å nå ut til de ikke-spillende massene, tror jeg nok spill som Wii Sports og Excite Truck kan klare det.