Alle ble overrasket når Left 4 Dead 2 ble annonsert under E3 i år, ettersom a) Valve bruker som regel ti år på oppfølgere, og b) Left 4 Dead hadde bare fått en porsjon downloadable content. Førstnevnte er vel det som blir lagt mest vekt på, mens DLC er noe nøørds griner om.
Gameplayet blir ganske likt som det første, ikke at det er noe so helst i veien for det. Left 4 Dead er konge og vil sikkert være det etter at L4D2 kommer ut også. Litt sånn 1.6 - Source.
Det som de legger mye mer vekt på nå er nye våpen. Da får vi titalls nye pangstikker og duppeditter, og så introduserer de meleevåpen. Hvis det var en ting L4D manglet, så var det muligheten å kjøre en øks i trynet på en zombie.
I det forrige var det også en eller flere navnløse, mørklagte byer vi vandret rundt i. Nå er det en belyst Savannah New Orleans. Og rollene våre er byttet: nå er vi narkolord, hoe, fotballltrener og bilmekanikker.
De har også forbedret AI'en (til Director da, zombier er jo hjernedævve) til at den ikke bare pøser på med zombier når du absolutt ikke trenger de, men også at den forandrer elementer avbanen som vær, lys og til og med litt tilfeldig plassering av vegger.
I tillegg til mange nye skins på diverse zombier, kjører de også på med to nye klasser. Charger er en svær jævel som stunner de overlevende på et eller annet vis, mens den andre er ikke oppgitt. W(b)itch er også blitt "forbedret", ved at den ikke bare sitter og kutter seg hele dagen, men også går rundt for å faktisk finne noen som kan forstyrre henne.
Det er som sagt mye grining og kuking om L4D2. Folk mener at Valve har snytt dem for DLC og at de bare skal ha mer penger på mer content. Ja, merkelig at folk som jobber faktisk skal ha penger. Valve har kanskje et veldig godt rykte angående DLC fordi det er som regel gratis, men så fort de sier at de lager en oppfølger, altså en forbedring på alle mulige måter, så er det en gruppe folk som klikker i vinkel.
DISCUSS!
Intervju og spillelek.
Det kommer i midten av november i år, så det er bare å vente.
Gameplayet blir ganske likt som det første, ikke at det er noe so helst i veien for det. Left 4 Dead er konge og vil sikkert være det etter at L4D2 kommer ut også. Litt sånn 1.6 - Source.
Det som de legger mye mer vekt på nå er nye våpen. Da får vi titalls nye pangstikker og duppeditter, og så introduserer de meleevåpen. Hvis det var en ting L4D manglet, så var det muligheten å kjøre en øks i trynet på en zombie.
I det forrige var det også en eller flere navnløse, mørklagte byer vi vandret rundt i. Nå er det en belyst Savannah New Orleans. Og rollene våre er byttet: nå er vi narkolord, hoe, fotballltrener og bilmekanikker.
De har også forbedret AI'en (til Director da, zombier er jo hjernedævve) til at den ikke bare pøser på med zombier når du absolutt ikke trenger de, men også at den forandrer elementer avbanen som vær, lys og til og med litt tilfeldig plassering av vegger.
I tillegg til mange nye skins på diverse zombier, kjører de også på med to nye klasser. Charger er en svær jævel som stunner de overlevende på et eller annet vis, mens den andre er ikke oppgitt. W(b)itch er også blitt "forbedret", ved at den ikke bare sitter og kutter seg hele dagen, men også går rundt for å faktisk finne noen som kan forstyrre henne.
Det er som sagt mye grining og kuking om L4D2. Folk mener at Valve har snytt dem for DLC og at de bare skal ha mer penger på mer content. Ja, merkelig at folk som jobber faktisk skal ha penger. Valve har kanskje et veldig godt rykte angående DLC fordi det er som regel gratis, men så fort de sier at de lager en oppfølger, altså en forbedring på alle mulige måter, så er det en gruppe folk som klikker i vinkel.
DISCUSS!
Intervju og spillelek.
Det kommer i midten av november i år, så det er bare å vente.