Left 4 Dead... 2! [PC, X360]

Dette er det store, sånn ved siden av at det er et spill som eier så jævlig i coop. Alene er det ikke helt det store. Kanskje dere bare suger?
Hvem vet? De grafiske greiene der er muligens tatt bort i split-screen. Han jeg spillte det med ble ritktignok hekta, så er jeg heldig kjøpe han det, så jeg slipper.

Okda, vi spillte gjennom igjen på advanced, denne gangen på hver vår xbox. Ble ganske mye mer hektisk og moro. Ser likevel for meg at levetiden er litt kort i lengden, om dette var en av fem levler.

Det er bare en del av en campaign. Er ganske trygt å anta at den er hvertfall dobbelt så lang, om ikke mer. I eneren pleide en campaign å vare ca. én time, veldig avhengig av folka du spilte med selvsagt. Om det er et spørsmål om valutta for pengene, så kommer det an på hvorvidt du er interessert i å spille en campaign flere ganger og om du har kompiser som også er med på det (husk at spillet er bygget for å være anderledes hver gang man spiller det). Hvis du får samla mer enn fire folk så er også survival perfekt kompis vs. kompis-underholdning (supert på LAN!) og det er i det hele tatt ganske mange moduser å dille med om du ikke føler du MÅ ha nye områder og konstant progresjon.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det jeg liker best med Left 4 Dead er iallfall de store klimaksene hvor du er avhengig av gode taktikker for å vinne. Synes ikke det gjør noe å spille dem om og om igjen, nettopp fordi de er forskjellige hver gang. Klimaksene i L4D var uten unntak skikkelig episke, satser på at det ikke blir dårligere i L4D2.

Left 4 Dead var et spill jeg ikke nødvendigvis spilte veldig lenge av gangen bortsett fra de første dagene, men som jeg har dratt fram nå og da i et helt år snart. Toeren virker å bygge på det eneren gjorde best, som var å skape noe uforutsigbart. Det var vanskeligere enn i andre coop-spill å skaffe seg gode rutiner i L4D, og dette virker det som at Valve har klart å bygge videre på. Spitteren og Jockyen er knalle tillegg til special-zombiene, spesielt når AI-directoren har fått en såpass stor overhaling som det virker som den har fått så langt. Det føles som at spillet med vilje gjør det mye vanskeligere å holde seg samlet som en gruppe og det har skapt mange kule situasjoner hvor laget har måttet improvisere jævlig raskt. Samtidig så virker det som at spillet er snillere med å dele utvåpen og andre items, som er bra når det er så mye mer kult å velge mellom denne runden.

Stor thumbs up fra meg ihvertfall! De som fortsatt vil rage over at det kommer for tidlig eller for at det ikke er en expansion kan gå å legge seg :)

Du glemte å nevne at man kan skaffe seg et meleevåpen og holde inne en knapp for å vinne. Ellers er det greit.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Thine progaming sensibilites hath been offended?

Du glemte å nevne at man kan skaffe seg et meleevåpen og holde inne en knapp for å vinne.
Og du glemte å nevne at du spiller på easy :/

..neia, jeg ble også overrasket over hvor sterke melee-våpenene var, men så skjønner man at det er en tradeoff mellom å ta dem på avstand og å putte seg i selv i fare for å spare litt ammo. Dessuten så kan nesten ingen av special zombiene taes effektivt med nærkampsvåpnene, hvertfall ikke uten finesse og en god porsjon risiko, så spillet virker bra balansert.

Vel, jeg denga jockyen som løp mot meg eller en annen på laget (usikker på hvem han faktisk sikta på) på et dask med en stekepanne.
Var vel på normal, og jeg endte vel opp med godt over 100 kills med den jævla panna når jeg gadd å løpe rundt med den, å holde inne en knapp og denge zombiejævler var ikke akkurat det jeg gleda meg til med L4D2 (og ikke kom med "så ikke bruk melee-våpen daah"-tull, det er ikke spillerens jobb å balansere vanskelighetsgraden i et spill)

Føler at de gjorde nettop det jeg ikke likte med L4D, bare enda verre; degradere de vanlige zombiene (som man møter hele tiden) til noe man dreper for å få tiden til å gå, helt til man møter en tank eller Witch man ikke kan unngå. Forskjellen er at nå behøver man ikke å bruke ammo eller reloade for å knerte dem.

Jeg synes at de i det minste burde legge til en cool down for melee-våpen, evt finne på noe mer orginalt. Sånn som det er nå kan man daske på en bilalarm, stille seg i et hjørne og holde inne en knapp. Da mister man liksom litt av den "oh shit is' on"-følelsen når en alarm går, eller horder av zombier kommer fra alle kanter.

oma

Village Drunk
Vel, jeg denga jockyen som løp mot meg eller en annen på laget (usikker på hvem han faktisk sikta på) på et dask med en stekepanne.
Var vel på normal, og jeg endte vel opp med godt over 100 kills med den jævla panna når jeg gadd å løpe rundt med den, å holde inne en knapp og denge zombiejævler var ikke akkurat det jeg gleda meg til med L4D2 (og ikke kom med "så ikke bruk melee-våpen daah"-tull, det er ikke spillerens jobb å balansere vanskelighetsgraden i et spill)

Føler at de gjorde nettop det jeg ikke likte med L4D, bare enda verre; degradere de vanlige zombiene (som man møter hele tiden) til noe man dreper for å få tiden til å gå, helt til man møter en tank eller Witch man ikke kan unngå. Forskjellen er at nå behøver man ikke å bruke ammo eller reloade for å knerte dem.

Jeg synes at de i det minste burde legge til en cool down for melee-våpen, evt finne på noe mer orginalt. Sånn som det er nå kan man daske på en bilalarm, stille seg i et hjørne og holde inne en knapp. Da mister man liksom litt av den "oh shit is' on"-følelsen når en alarm går, eller horder av zombier kommer fra alle kanter.
Hadde tenkt å annbefale å sette opp vansklighetsgraden generelt, men det går vel kanskje under den banneren der?

Kan det være at directoren har fucket med deg å gitt deg lett motstand? Det kommer nok også en cool down på meleevåpnene på samme måte som det kom en cool down på push away.

Det er straks mye verre på de to høyere vanskelighetsgradene, ja. Med mindre man spiller med AIen da, den er såpass rutinert at det sjeldent blir ordentlig kaos.. På advanced og expert så kan man rett og slett ikke stå i et hjørne og holde inn knappen for å ta en svær pulje med zombier uten å miste en haugevis med health.

Ja, det blir nok verre (og bedre) på høyere vanskelighetsgrad uten tvil. Men kjørte gjennom demoen alene med AI og orket ikke å mase. Uansett er det av vane å kjøre gjennom spill på normal først.
Normal er, ihvertfall i mine øyne, sånn utviklerne mente at spille skulle være.

Penget var uansett at selvom man pumper opp vanskelighetsgraden så slår fortsatt melee-våpen like raskt og dasker egentlig ned alt som er.

oma

Village Drunk
Da suger jeg kraftig i L4D, føler meg mye mer trygg på avstand med magnum/dobble handguns enn nærkampsvåpen.

Novastrum

Feminist-elitist
L4D er for VS, ikke campaign mot AI. Evt. campaign eller survival i extreme hvis man er i beit for gode VS-kamper.

Novastrum

Feminist-elitist
Vært så hekta på modern warfare 2 at jeg helt glemte at dette kom ut i dag. Hadde heldigvis pre-loada sakene, så driver og decrypter filene nå.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Spilte litt akkurat, men jævelen kræsjer og faenskap for meg etter noen chapters inn i banen og sier "C++. Out of memory" eller noe i den durr, ellers så bare tar den standardkræsjet, "left4dead2.exe has stopped working."
Sitter og stusser over hva som er feil. Har allerede disabled multicore rendering, selv om det kommer på enabled hvis jeg tar 'recommended settings'

Det jeg rakk å spille var av første banen var konge i det minste.