Lego Star Wars 2

Lodin

Der Waaaah
Da Traveler's Tales ga oss LSW1 i fjor en gang var det vel aldri noen som hadde noen tro på at dette kunne funke. Lego er jo rimlig barnslig og de nyere Star Wars filma er ikke noe å skryte av så hvordan kunne dette funke? Vanskelig å svare på, men det gjorde det. Personlig tror jeg det var fordi spillet var morro å spille for hvem som helst. Selv små barn og bestemødre kunne håndtere dette, men det var og morro for de med litt mer erfaring i noen timer. Ikke skader det at spillet tok Star Wars universet lite seriøst og gjorde det ekstremt morsomt. Alt i alt var det en av fjorårets store overaskelser og det er derfor hyggelig å se at også oppfølgeren som kom på fredag følger den samme malen. Det at filmene det er bassert på denne gangen (den orginale triologien) er utidelige klassikere skader heller ikke.
Ellers er det mye av det samme, man spiller gjennom historien fra hver av filmene, skyter og lyssabler i stykker det meste som er bygd opp av Legoblokker og ler seg skakk hver gang spillet driter ut Luke fordi han er ei pyse.
Nytt denne gangen er at man kan kjøre omkring på klassiske SW dingser som land speedere, banthaer og ATSTer midt i de vanlige brettene. Det er og koselig å se at de har gjort minigames som angrepet på Death Star stort sett like morsomme som det vanlige spillet. De var tross alt litt masete og halvhjerta i orginalen (podracet! :argh: )
Jo også kan man lage sine egne karakterer ved å bytte deler på figurene akkurat som med ekte Legomenn. Synd jeg ikke har bilder av det for Leia med lettsabel, metallbikinien fra tredje filmen og hjelmen til Boba Fett var morro å spille med.
Så ja, dette er klart verdt å få med seg om man likte orginalen. Det er hakket penere, ihvertfall på PC med litt nye filtere og sånn, men ellers helt likt. Sikkert mye av det samme med de ørtenhundre versjonene som slippes til samtlige konsoller og.

Bilder:

Demo

Hjemmeside

K999

Keystone State Of Mind
Spilte gjennom 1 en på 2 dager, og hadde nesten glemt av dette nå.
Men nå hviler torrenten me full speed på Azureusen :ninja:
Gleder meg, og skal få på Star Wars musikken og vente i spenning.

Lodin

Der Waaaah
Hysj på seg. Om man bruker sånne metoder for å skaffe spill skal man holde snut om det. <_<

Forresten noen som veit hva man skal gjøre på snow speeder banen på Hoth. Kommer ikke forbi porten med Tie symbolet og jeg ser ingen annen vei forbi. :$

Spillet ser kult ut og greier, men tror ikke jeg gidder å bruke så mye penger på det. Andre spill står i rekka først.

Folk med TreSeksti bør sjekke ut traileren som ligger på Marketplace. Jeg fikk virkelig stor SW-feeling av det hele. Musikken, settingen og den generelle stemningen er veldig godt ivaretatt. Etter det lille jeg fikk prøvd enern, er også gameplayet solide saker. Som et all-round Star Wars-spill basert på filmene, er det muligens det beste noensinne.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Installerer nå, har store forventninger. :)

D

Deleted member 91

Gjest
Problemet med 360-versjonen er jo selvfølgelig det at Xbox-versjonen er backwards compatible, og med mindre du syns achievements og HD er verdt 200 spenn er det kanskje like greit å gå for den gamleste versjonen...?

Uansett, eneren var knall, men ikke fullpris-knall. Får vente til det synker litt i pris, forhåpentligvis tar det ikke lang tid.

Kjøper når det blir billig, ellerno'.

Ble noen lange netter med co-op i det første spillet. Mustafar spesielt var vanskelig i halvvåken tilstand.

Lodin

Der Waaaah
Ok, Darth Vader kan ta seg et tak. Hadde det ikke vært for den geniale måten han overbeviser Luke om at han er faren hans hadde jeg vært forbanna nå. XD
Forøvrig eier Millenium Falcon i dette. Sist jeg sjekka var ikke Corellian Transports skikka til å gå i nærkamp med Star Destroyere. B)
Og Lando kan Kung Fu! Bortsett fra om man bruker det på Leia, da kan han noe helt annet. =D
Og det er Evil Dead referanse på slutten av Episode 5! :elsk:

Likte godt gode gamle Lego Star Wars, så har planer om å spille dette også. Lastet ned demoen til PC, men jeg har innsett at jeg må ha en joypad. Så enten må jeg kjøpe en, eller gå for Xbox versjonen. Har ikke bestemt meg enda.

Lodin

Der Waaaah
Fant en save fra første spillet som lar en bruke alle folka derfra i oppfølgeren. Tøft å beine omkring med Griveous og Darth Maul i Mos Eisley. :p
Her kan den lastes ned.
Forøvrig ser det ut til at alle versjoner som finner gamle savefiler på diverse konsoller lar en bruke disse på samme måte untatt på 360. Selvom det skulle ligge en orginal Xbox save der må man laste ned disse folka som en patch og det koseter selvfølgelig pæng. Kjipt siden all infoen allerede ligger på disken. <_<

D

Deleted member 91

Gjest
(Og som nevnt tidligere, er tilogmed Xbox-versjonen av LSW2 backwards compatible. Sjakktrekk av Microsoft.)

Lodin

Der Waaaah
Enda bedre, alle karakterene følger med som en vanlig unlockable i PSP versjonen! :argh:

Men nå er det på tide å rønne Jedi. Må unlocke noe greier fra den siden har jeg en liten ide om noen morosamme bilder jeg kan ta.

K999

Keystone State Of Mind
Ok sitter fast trenge hjelp.

I Ep. IV chapter 5, jeg har kommet til en stor plass hvor Millenium Falcon står nedi en sjakt, og jeg har fått heist den opp litt, Ben Kenobi står og slåss me Darth Vader, jeg har gått rundt og rundt i 20 minutt nå og vett ikke hva jeg skal gjøre?

Noen hint?

Edit: Jeg har ikke R2D2 eller C-3PO me meg, har ikke møtt dem enda siden starten av chapter 4, jeg har heller ikke stormtroper hjelm. Må jeg ha noen av disse?

Edit 2: Fant det ut nå! :)

K999

Keystone State Of Mind
Den var rå! :)
Har nå kommet meg til chapter 3 i Ep. V :D

Edit: Skrev feil er i chapter 1 Ep. V og har spelt i over 2 timer på starten av levelen, sitter fast hved den porten Lodin nevnte i 3 post.

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Nå fikk jeg plutselig veldig lyst på begge spillene. Hva er best? PC- eller Gamecube-versjonene? Og noen tips om hvor de kan skaffes billig? Så at det ikke var så dyrt fra CDON...