Leipzig Games Convention 2006

Lodin

Der Waaaah
Personlig tror jeg det er lurt at dette blir årets store messe og et den foregår relativt sent på sommeren. Betyr ganske enkelt at flere av spillene som skal slippes før jul er mye nærmere å være ferdige og lettere å vise fram. På denne tida av året at ting går over i betafasen så utviklere slipper å bruke masse tid og krefter på å snekre sammen noe halvferdig kode og lage noe som er såvidt spillbart.

Det kom ut for snart ett halvt år siden i statene, men har enda ikke kommet ut i Europa. Kanskje vi får mer snacks i EU-versjonen?

Lodin

Der Waaaah
Eneste som kan få meg til å kjøpe det er om de gir med bonusplata som var limited edition som standard og botter i multiplayeren. :argh:

Kilik

Lokal moderator
Fun fact: CliffyB er på toppscorerlista for Super Mario Bros. i den aller første utgaven av Nintendo Power.

Tidene for de tre store i morgen i følge Eurogamer som kommer med "live text commentary":

Nintendo - 10.15
Microsoft - 11.30
Sony - 16.00

Forøvrig er det klart at MS viser fram Halo 2 til Vista.

EDIT: Forandret tidene. Eurogamer fucka opp tida. En time tidligere enn hva som ble sagt tidligere.

Lodin

Der Waaaah
Tim Schafer dukker heller ikke opp. Han er for tiden på sjukehuset etter et uhell med Oscar Meyer Wienermobilen. :grine:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
"Uhell", du liksom. Den bilen er ond! OOOND, sier jeg!

Er veldig spent på Nintendo-konferansen -- ble det ikke sagt for noen uker siden at de skulle vise fram fem nye Wii-spill?

Det store spørsmålet er, for meg, om de har skjønt at de trenger flere helnye prosjekter for at hele konseptet om nyskapende gameplay på Wii skal få fotfeste. Wii Sports og WarioWare er ikke nok alene, det jeg vil se er et spill som bruker maskinvaren like godt som Nintendogs bruker DS-en. Hvor hele spillet er konstruert fra bunnen og opp for Wii.

Sommerfuglene, sommerfuglene ...

Lodin

Der Waaaah
Peter Millionbux har vistnok holdt holdt den lille talen sin, men heldigvis virker det som han endelig har lært leksa si. Istedet for å gny å gnø om alt han vil oppnå med Fable 2 (og som aldri vil skje) prata han generelt om hvordan han syns kampsystemet i framtidige spill bør være. ;)
SITAT
It's a bit repetitive, isn't it, especially in Fable. You're pressing that button, and you could probably just close your eyes and keep on pressing it..." Instead, Molyneux believes, combat should be "dramatic, varied and innovational."

... But game developers, Molyneux observed, "Do not treat a sword like a real thing; it's like a big squashy thing. And that's not what we want to present, or what Hollywood presents as combat."[/b]
LINKH
Hmm, ikke dårlig. Uansett virker det som messa er så godt som igang så da er det vel bare å si Move every Leipzig!
Jeg har venta lenge på å bruke den. =D

Kilik

Lokal moderator
Nyheter fra Nintendo-konfen:

1) Massevis av kjedelig skryt og salgstall.
2) "English Training" til DS kommer ut 14.oktober.
3) "Actionloop", ny Tetris-kloke til DS.
4) Rosa DS Lite ute i Europa 27.oktober.
5) Viser DS-trailer. 42 All-Time Classics, Tenchu, Pokemon, Hotel Dusk 215, Tomb Raider Legend.
6) Viser fram Wii. Spiller Tennis-delen av Wii Sports.
7) Mario Smash Football-konvertering til Wii: "Mario Strikers Charged".
8) Battalion Wars 2 til Wii: "BWii". Kan testes ut av pressen i dag.
9) Viser E3-trailere. Slutt.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
SITAT(kilik @ 23.08.06, 10.51) 21040
Nyheter fra Nintendo-konfen:
[...]
4) Rosa DS Lite ute i Europa 27.oktober.
[...]
[/b]
Nå blir Agahnim glad på seg tenker jeg. ^_^

Kilik

Lokal moderator
Nei, skuffende saker. To smått interessante spill var det eneste på nyhetsfronten. Det som interesserer meg mest er pris, specs og lanseringsdato. Ser ut til at vi må vente til tidligst september for det...