Patrick Klepek hadde en ganske god kommentar på dette (først og fremst i forhold til skrekkspill), som i hovedsak gikk ut på at ikke alle ønsker å sitte i førersetet (for skrekken), men heller ha en ekstra barriere mellom seg selv (og frykten), eller en lupe til å kunne se (frykten) gjennom noen andres øyne. Han konkluderer med at det faktisk kan ha et negativt utfall på salgstallene - noe jeg føler er en avsporing siden spill som The Stanley Parable, med sin direkte relasjon til LP'ere, har visstnok opplevd det stikk motsatte.
Jeg er imidlertid enig med de fleste "nei"-folkene her. Jeg skjønner ikke helt greia eller graden av eksponeringstrang disse folka har, og jeg for min del har altfor lite tid til å kaste bort på å se andre spille spill jeg heller kunne spilt selv. Samtidig har jeg et nesten religiøst forhold til kjempebomba, og ser QL'ene deres med stor iver. Det er kanskje et paradoks, men jeg føler kjempebomba-folka har en form for profesjonalitet og nøytralitet over seg som ofte mangler hos amatørmessige LP'ere. Ikke minst er det en slags overbærende negativitet over det meste jeg har smakt på av LP'er, fordi mange av de folka har forspist seg på Reverend Stu, Tim Rogers, Marcus Beer og Neogaf/4Chan-kultur og tror at det er kult. (Noe det ikke er, 99% av tida).