Let's talk "let's play"

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
Jeg orker heller ikke LP-videoer, MED MINDRE det er frøktelig bra saker og/eller det er til et spill som jeg ikke heller vil spille selv men er interessert i. Sånne ræva, gamle FMV-spill hvor det ikke har noe å si hvordan du spiller er et godt eksempel, da passer det som regel også med litt pratings over. Uansett ikke noe jeg bruker mye tid på, har vondt for å se poenget.
 
#22
Jeg blir mo i knærne av let's play-videoer av obskure tyske simulatorspill, ellers har jeg fint lite til overs for sjangeren. Lowtax' videoer synes jeg for det meste er artige da.
 
#23
Jeg er fan av noen Lets Playere, sånn som NintendoCaprisun og Necroscope86. Også så jeg en gjennomspilling av Resident Evil 4 engang fra en som kalte seg for LtMountainkillah eller noe som var fantastisk.

Bortsett fra det har jeg verken meninger eller forhold til disse videoene, og foretrekker å spille selv. Så sant det er noe jeg VIL spille selv såklart.
 
#24
Patrick Klepek hadde en ganske god kommentar på dette (først og fremst i forhold til skrekkspill), som i hovedsak gikk ut på at ikke alle ønsker å sitte i førersetet (for skrekken), men heller ha en ekstra barriere mellom seg selv (og frykten), eller en lupe til å kunne se (frykten) gjennom noen andres øyne. Han konkluderer med at det faktisk kan ha et negativt utfall på salgstallene - noe jeg føler er en avsporing siden spill som The Stanley Parable, med sin direkte relasjon til LP'ere, har visstnok opplevd det stikk motsatte.

Jeg er imidlertid enig med de fleste "nei"-folkene her. Jeg skjønner ikke helt greia eller graden av eksponeringstrang disse folka har, og jeg for min del har altfor lite tid til å kaste bort på å se andre spille spill jeg heller kunne spilt selv. Samtidig har jeg et nesten religiøst forhold til kjempebomba, og ser QL'ene deres med stor iver. Det er kanskje et paradoks, men jeg føler kjempebomba-folka har en form for profesjonalitet og nøytralitet over seg som ofte mangler hos amatørmessige LP'ere. Ikke minst er det en slags overbærende negativitet over det meste jeg har smakt på av LP'er, fordi mange av de folka har forspist seg på Reverend Stu, Tim Rogers, Marcus Beer og Neogaf/4Chan-kultur og tror at det er kult. (Noe det ikke er, 99% av tida).
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#26

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#27
Oi doppelbost, uansett: Realiserte nettopp jeg vet hvem pewdiepie er, et yngre familiemedlem viste han frem da vi snakket om gaming og jeg så nettopp en thumbnail til en av videoene hans og fikk umiddelbare brekninger. Historikere vil peke på hans popularitet som representativt for menneskehetens ubrukelighet.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#28
Jeg velger å tro at det er barn som ser på ham. Han er som en barne-TV-programleder.

Før youtube begynte å skjønne hvordan videoer jeg liker så fikk jeg dritten i we-recomend-random-feeden min hele tiden, men han har vært bra borte i lange tider.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#30
Fuck, nå måtte jeg ende med å diskutere Pewdie på Twitter.

Det er jo faktisk voksne mennesker som ser på!
 

Lodin

Der Waaaah
#31
Det som slår meg når jeg endelig så den videoen er at han slenger ut ordet rape konstant. Hvorfor går ikke feministmafiaen til Anita Sarkalarkadingdong etter ham? Penny Arcade måtte jo nesten trekke sei pga. rapewolves.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#32
Fordi det, som Nåva påpeker, er barn som ser på. En liten fønnfækkt er at flere av elevene mine (mest jenter) har "PEWDIEPIE" tusja på penalene sine.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#35
Ganske forståelig. Ingen tvil om hvor det er mest spenn å hente.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#36
Nei, med en Bro Army på 15 mill hadde vel du også blitt retard helt frivillig.
 
#40
Liker Mike Nnemonic sine. Spiller mye ukjent og er flink til å kommentere. Slipper unna den påtatte "humoren" som er rimelig typisk i LP-er.

Synes også LP-er er en bra måte å sjekke ut spill på hvis det ikke finnes demoer eller er begrensa med videoer av spillet.