Litt eldre spill til PC

#1
Kjøper meg laptop til skolen om ikke lenge, dermed trenger jeg noe spill til den. Tenker spill dere ikke spiller lengre som dere vil bli kvitt. Far Cry o.l., spill som vil falle i smak for meg som aldri har spilt PC-spill til vanlig. Jeg vet bare at Far Cry SKAL jeg ha. Utenom det tenker jeg på... Oblivion hvis maskinen jeg kjøper klarer det uten problemer, Half Life, Splinter Cell... kom med tips. :)

Vil ikke gi så mye for hvert spill med tanke på at jeg kan kjøpe dem nye, nå prøver jeg å gjøre dere en tjeneste slik at spillene slipper å støve ned. Dessuten får jeg noe å gjøre i storefriminuttet. :elsk:

Nevn spill dere har som jeg MÅ spille.
 

K999

Keystone State Of Mind
#2
Half Life er et Steam spill, det vil si at hvis du skal kjøpe det brukt, så må noen selge hele steam accounten sin. Lite tips bare.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#3
Det er bullshit, har man den originale Half-Life-CD-en trenger man ikke steam.

Revan: Jeg har en ekstra gift-kopi av Half-Life 2 som krever Steam, men til gjengjeld kan du få det gratis. Hvis du lover meg at du faktisk prøver å spille igjennom spillet. :p

Tror det skal funke bra på omtrent alle dagens PC-er
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Skal man spille oppdatert versjon av HL må CD-keyen knyttes opp til Steam, ergo må hele kontoen selges om det er gjort.
Og hvis den ekstraversjonen av HL2 du har kommer av at du allerede hadde det når du kjøpte Orange Box så er det bare en kjip tima demo.

PS. nei du får ikke kjøpe noen av spilla mine Revan. :p

EDIT: Nei se det, nå har de endra det så man kan gi bort en fullversjon av HL2. Fikk vel litt klager da.
 
#5
Nova og K: Takk men nei takk, har Half Life 2 selv og K, jeg skal kjøpe Half Life gjennom Steam da. ;)

Noen som har Halo til salgs forresten?

Lodin, jeg vil ha Trespasser!

Noen som har Rollercoaster Tycoon?
 

Novastrum

Feminist-elitist
#6
I did not know that. Men; hvis man først skal spille Half-Life (1) i dag er det likesågodt å kjøpe source-versjonen for 50,- på steam.
 
#7
Er det oppdatert grafikk som CS: Source eller bæsjer jeg på meg?

Kom med tips til spill jeg må ha meg for faen! :D Er klar som et egg til sene kvelder. Gleder meg som juling til første fredagskvelden etter jeg har kjøpt spill og laptop, da skal jeg sitte på rommet med pulten og spille, det blir koselig. <3 Morrowind spesielt.

Noen som har Splinter Cell-spilla? Ghost Recon?

Skjønner dere ikke poenget? Sleng frem spilla!

Thief!
 
D

Deleted member 91

Gjest
#8
Halo 1 finner du dritbillig et eller annet sted, tror f.eks EB har det til 99 spenn ellernoe. Litt kult at det ble patcha for sånn typ 1 uke siden, en offisiell patch som lar deg spille spillet uten discen i skuffen. Også burde du vel skaffe deg sånn Deus Ex også mens du er i gang. Og Defcon og Uplink for faen, dritbra begge to. Uplink er i tillegg $15 på Steam med Darwinia, som Yeti skal ha til er jævlig gromme saker. Ingen av disse spilla er særlig intensive på maskiner.
 

Lodin

Der Waaaah
#10
System Shock 2, Undying, Vampire: Bloodlines, Arx Fatalis, Thief 3, Stalker.
Der har du diverse av mine førsteperson favoritter.
 
#11
Har fått meg meg Thief. Kunne tenke meg å spille noe RTS også, husker jeg var 7-8 år gammel og spilte Red Alert. Det var simpelt men jævla kult. Så kom Red Alert 2 og RA2: Kane's Edition eller hva det het. Disse spilla, er de mulig å få fatt i og kan de spilles på nyere laptoper som den jeg skal ha? Eller vil jeg bli overraska over elendig grafikk? Noen RTS-spill som ikke er for avanserte, tenker da med grei læringskurve.

Det jeg egentlig spør om er hvilke klassikere eller godbiter er det jeg har gått glipp av som jeg må skaffe meg?

- Thief
- Stalker
- Halo
- Deus Ex
- Far Cry
- Morrowind
- Trespasser
- Rollercoaster Tycoon (gode minner)
- Half Life
- Half Life 2
- CS: S
... og flere, jeg må lete. gamle gamer.no anmeldelser skal jeg titte på.

Tror rett og slett jeg bare skal ta meg en tur ned på Game/Spiderman og sjekke brukte spill-hylla. De pleier ikke koste mye.

Fallout, hvordan er den serien?

Stalker, krever det god maskin?
 
D

Deleted member 91

Gjest
#12
Sånn bortsett fra at ting har mongo oppløsning skulle jeg mene de fleste RTS-er ser helt greie ut idag også. Hvis du er interessert i de gamle C&C-spilla og sånt så finnes det en pakke med alle spilla i serien, fra det originale, fram til Red Alert 2, tror jeg. Command & Conquer Collection ellernoe sånt. Søk litt rundt så sjekker du om de virker i XP/Fista også.
 
#13
Ja, der sier du noe. Jeg kommer til å kjøre Vista på den bærbare hvis dere ikke fraråder meg det sterkt, men i og med det nok sannsynligvis følger med må jeg vel bruke det. Hvordan er det med gamle spill i Vista? Skaper Vista problemer tror du?

Kom på at jeg må ha Star Wars: Knights of The Old Republic. Noen som har?

Og muligens det der andre Star Wars-spillet hvor du kontrollerer stormtroppene hvis det er til PC.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#14
Har ikke opplevd noen særlige problemer med Vista og spill. Kompabilitetsmodus fungerer fortsatt bra, og til virkelig gamle spill kan man som oftes bruke DosBOX eller ScummVM. Noen spill må også kjøres som administrator, men det er bare å høyreklikke på snarveien og velge "egenskaper ->kjør alltid som administrator", så er problemet borte.

Ellers tror jeg du må glemme Stalker, da du må ha endel kraftigere skjermkort for å få det til å fungere i nærheten av tilfredsstillende. Jeg er også usikker på om Vampire bloodlines vil fungere bra.
 

Lodin

Der Waaaah
#15
Stalker kan fint kjøres uten alt det fancy shizzet sitt på eldre maskiner uten problem. Ikke like mye stemning, men fortsatt grisebra.
Og ja, Fallout må du spille Revan. Sikkert greit å starte med Tactics siden det er mest modernisert.
Og når det gjelder RTSer er det bare Warhammer 40.000: Dawn of War som gjelder.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#16
Har ikke opplevd noen særlige problemer med Vista og spill. Kompabilitetsmodus fungerer fortsatt bra, og til virkelig gamle spill kan man som oftes bruke DosBOX eller ScummVM. Noen spill må også kjøres som administrator, men det er bare å høyreklikke på snarveien og velge "egenskaper ->kjør alltid som administrator", så er problemet borte.

Ellers tror jeg du må glemme Stalker, da du må ha endel kraftigere skjermkort for å få det til å fungere i nærheten av tilfredsstillende. Jeg er også usikker på om Vampire bloodlines vil fungere bra.
Vampire bloodlines burde da funke bra, kom ikke det også ut i 2004 a, mener og huske det? :O Uansett det minner meg på at jeg aldri fikk spilt det ferdig tror jeg, spilte det en god stund husker jeg. Men vet ikke om det spillet er noe spess idag liksom, eller er det brukanes fortsatt?
 
#17
Er det bare jeg som reagerer på at det ikke er nok med at han skal spille hjemme, men også skal bruke friminutta på skolen til det?

Tsk, tsk, tsk.

Det var ikke lenge siden folk på hans alder kunne løpe og springe, skal jeg si dere.
 

Lodin

Der Waaaah
#18
Vampire bloodlines burde da funke bra, kom ikke det også ut i 2004 a, mener og huske det? :O Uansett det minner meg på at jeg aldri fikk spilt det ferdig tror jeg, spilte det en god stund husker jeg. Men vet ikke om det spillet er noe spess idag liksom, eller er det brukanes fortsatt?
Bedre enn noensinne siden folk fortsatt driver å hobbypatcher det. Jævla stabilt er det blitt etter nesten fire år og fortsatt et av de beste action-RPGene noensinne.