Oi oi oi det offisielle bladet og greier?? På hvilken måte syns du det virka bedre, forresten?
Kan virke ganske overfladisk å si at spillet er mye bedre etter å ha prøvd to brett, ja, men skal prøve å forklare. I det første spillet kunne man stort sett løpe og holde fast i ting/slenge seg. Man kunne også lage rakketer, biler og alt slikt, men har du prøvd å styre en rakket i en rett linje, eller prøvd å beregne fart for å komme over et hopp med en bil i LBP1?(funker dårlig, og man har nærmest ingen kontroll). Det virker som de har skjønt dette i LBP2 og at det er mye av hovedfokuset for å forbedre spillet. Brettet med robotene viser at man kan lage sine egne spillmekanikker for hvordan man beveger seg rundt, på en mye bedre måte enn i LBP1, og det alene vil gi spillet mye mer variasjon og også potensiale i hva man kan lage i Create Mode. De har også tilført flere ting for å utvide spillmekanikken; man kan forandre på tyngdekraften, og Grappling hooken var overraskende lett å bruke og vil nok alene løfte spillet et hakk. Også er det selvsagt mye annet nytt som ikke finnes i demoen, som jeg er sikker på også kommer til å eie.
Er jo en sjans for at storyen vil bli dårligere enn i forgjengeren, selv om jeg tviler. Men community-brettene blir garantert bedre, og spiller du kun storyen i LBP er du en sær jævel uansett.