SITAT(oerhört @ 28.07.06, 13.03) 17045
Hva er det å utdype... Jeg digger Super Mario World, men jeg syns bare det ser ut som du setter høye krav til spill og dermed skal det mye til for å få tak i et über spill. Og ja, formelen er rimelig rævkjørt nå.
SITAT(oerhört @ 28.07.06, 13.03) 17045
Merkelig at jeg ikke har noen problemer med dette. Jeg skal riktignok innrømme at jeg har litt problemer med å balansere en kule (Roco) oppå en annen kule (platform ting) for å muligens komme til det siste hemmelige stedet når Roco er fem ganger større en dritten den skal opp på. Men igjen på en annen side så er det jo kjekt med litt utfordring eller hva?
SITAT(oerhört @ 28.07.06, 13.03) 17045
Når du var liten hadde du sikkert en slimkule av noe slag. Enten selvlagd eller kjøpt. Og hvis du hadde det prøvde du sikkert å trille den ned flere steder. Er ikke ofte den hadde like stor fart i begynnelsen som på slutten? Nå vet jeg ikke om Roco er slimete eller glatt men hadde den vært glatt hadde det gått rimelig fort tenker jeg. Bare se på en isverden. Dette er en del av fysikken, og lar seg som sagt før, lett løse av et lite hopp først.
SITAT(oerhört @ 28.07.06, 13.03) 17045
Dette hadde sikker vært et knall argument... hadde jeg bare spilt NSMB og Kameo.
Det var en grunn for at jeg spurte om eksempler. Og siden Thinaran følte for å pirke på en enkel greie, så omformulerer jeg til å si at det er et barnespill også. De skal ha mulighet til å klare det.
SITAT(oerhört @ 28.07.06, 13.03) 17045
Sammenlikna du akkurat loadetider mellom et PS2 spill og et PSP spill som er berømt for treg loadetid. (Helt til Loco Roco. :hehe: ) Og hva er galt med en fluesmekker da? Bedre å gi han en hagle kanskje? Men siden det er såpass tydelig at du ikke liker dette spillet er det ikke værre enn å spare pengene.
Utdyp gjerne. Super Mario World er raskt, presist, utfordrende og det har en verdensstruktur som er en fryd å utforske. Det mest negative jeg kan finne med dette spillet, er at formelen er velbrukt, og sett med dagens øyne, ganske konservativ.[/b]
SITAT(oerhört @ 28.07.06, 13.03) 17045
I praksis opplever jeg spillet som litt tregere i sessen, og med litt for lite kontroll over kula, til at det virkelig svinger. Som nevnt likte jeg det utrolig godt i begynnelsen, men etter hvert begynte "leken" å kjede meg, og jeg gjorde stadig ting jeg hadde gjort tidligere, om igjen. Dette er naturligvis sant for Mario også, men til forskjell er det der slik at et knappetrykk alltid fører til at Mario spretter opp i luften. Når man derimot forsøker å hoppe i Loco Roco, er det noen ganger fysikken ikke helt er med, og man klarer ikke hoppe særlig høyt. Problemet er at det er vrient å forutsi reaksjonen til enhver tid - det er ikke alltid man får til det man vil, selv etter intens observasjon og forsøksvis forståelse for motoren.
Med andre ord er fysikken mer avansert enn i de fleste andre plattformspill, men som et resultat er spillet blitt mindre presist og vanskeligere å forutsi.[/b]
Med andre ord er fysikken mer avansert enn i de fleste andre plattformspill, men som et resultat er spillet blitt mindre presist og vanskeligere å forutsi.[/b]
SITAT(oerhört @ 28.07.06, 13.03) 17045
Du misforstår. Selv om svingradiusen i F-zero er mye kraftigere enn i bilspill, kan man bygge gode spill på begge varianter. Det som derimot hadde vært drepen for bilspill, hadde vært om svinginga som regel fungerte, men av og til feilet, uten at det var lett å avgjøre hva som var årsaken. Tilsvarende, hvis man først måtte holde styrestikka til venstre en liten stund før bilen begynte å svinge i det hele tatt.
Et spill må altså som en hovedregel, i mitt hode i hvert fall, være konsekvent og responsivt, eller i det minste ha skrekkelig gode grunner for ikke å være det.[/b]
Et spill må altså som en hovedregel, i mitt hode i hvert fall, være konsekvent og responsivt, eller i det minste ha skrekkelig gode grunner for ikke å være det.[/b]
SITAT(oerhört @ 28.07.06, 13.03) 17045
Se New Super Mario Bros. Det finnes hundre måter å skjule hemmeligheter på. Det er ikke det at Loco Roco er spesielt dårlig når det gjelder dette, men mer det at det ikke er helt bra nok til at jeg gidder. Og som sagt, hvorvidt jeg gidder eller ei pleier jeg å anse å være et greit mål på om det er vellaget nok eller ei.
Du snakker med fyren som faktisk gikk på jakt etter spesialfrukter i Kameo, i motsetning til de fleste andre jeg kjenner. Hvorfor? Vel, én grunn er for eksempel at hver spesialfrukt finnes på ulike måter. En annen grunn er at det gjør spillet lettere å knekke.
I Loco Roco er den eneste premien at du får et høyere tall på slutten av brettet, noe som forsåvidt er OK, men da må i så fall oppgaven i seg selv være inspirerende. Igjen, se New Super Mario Bros., som gjør dette bedre (men neppe perfekt).[/b]
Du snakker med fyren som faktisk gikk på jakt etter spesialfrukter i Kameo, i motsetning til de fleste andre jeg kjenner. Hvorfor? Vel, én grunn er for eksempel at hver spesialfrukt finnes på ulike måter. En annen grunn er at det gjør spillet lettere å knekke.
I Loco Roco er den eneste premien at du får et høyere tall på slutten av brettet, noe som forsåvidt er OK, men da må i så fall oppgaven i seg selv være inspirerende. Igjen, se New Super Mario Bros., som gjør dette bedre (men neppe perfekt).[/b]

SITAT(oerhört @ 28.07.06, 13.03) 17045
Daxter skal jeg ikke snakke for stygt om. Som sagt prøvde jeg det kun en knapp time, men for meg virket det som Jak & Daxter er mer sjarmerende, har mindre lastepauser, kulere hovedperson og så videre. Alt jeg rakk å få var fluesmekkeren, og den tar herved prisen for døveste våpen. Jeg har imidlertid sett spillet spilt på seinere brett, og det virker som det for det meste er den samme fantasiløse kombinasjonen av vaniljeplattforming og vanilje-hakk-og-hugg. Du må gjerne opplyse meg om det hvis det motsatte er tilfelle. 
[/b]

[/b]