Lord of the rings: The third age

#1
Ser ut til at pal verisjonen er lekket ut. Driver og får tak i det. Andre som har fått "skaffa" seg den?

Iså fall hva synes dere?

Verdt å kjøpe?
 
#3
Opprinnelig skrevet av Hayaka@29.10.2004, 21.30
Ser ut til at pal verisjonen er lekket ut. Driver og får tak i det. Andre som har fått "skaffa" seg den?

Iså fall hva synes dere?

Verdt å kjøpe?
126873​
Tror ikke dette blir noe bra. Ringenes Herre-RPG? Nei, jeg fikk bare inntrykk av at dette ikke var noe bra.. :ehm...:
 
#4
Har testet spillet nå og er så langt meget imponert. Jeg har ikke likt di andre spilla i Ringenes Herre spilla så jeg hadde så absolut ikke noen forventninger til dette spillet.

Men der tok jeg feil....spillet synes jeg så langt er veldig bra og jeg har lyst å fortsette å spille. Det er et turnbased system(noe som jeg egentlig hater)men det funker veldig bra og det ser VELDIG bra ut.

Har ikke spilt mye men det lille jeg har testa ga mer smak.
 
#5
Jeg har prøvd det. Og får å si det rett ut er det søppel. Battlesystemet er rippa rett fra FFX bare at det er enda dårligere. (mye tregere blant annet) Musikken er bra men den er jo rippa rett fra filmene. Historien er noe oppgulp og mellomsekvensene er latterlige. (De tar de samme filmsnuttene fra ringenes herre filmene gang på gang og klipper det sammen på forskjellige måter slik at de skal passe den bedritne historien.) Du spiller riktignok ikke med noen av karakterne fra filmene, men isteden spiller du med noen andre sopere som er nesten identiske bare med andre navn. (En skal være Boromir, en annen aragorn osv.) Eneste forskjellen er at disse karakterne er kjedelige og upersonlige. Gimmicken er liksom at gruppa med karakterer du styrer går et stykke bak "the original"fellowship of the ring". Hele spillet er patetisk. Grafikken er helt grei, men jævla kjedelig. Spillet ga ikke mersmak.
 

SHDR

Gullmedlem
#6
Jeg henviser til mine egne inntrykk av spillet ...

"Som Battle for Midgard så pent illustrerer er det ingen sak å gjøre strategispill av Midgard. Men hva gjør man når man vil lage et rollespll basert på Lord of the Rings, et spill som helst skal treffe alle rollespillfans og det tilfeldige publikum på en gang? Du lager et JRPG. Alt er her. Menysystemet er rett ut av Final Fantasy, de tilfeldige kampene, det turbaserte kampsystemet der karakterene etter tur løper frem og dæljer hverandre, til og med limit breaks og summons, her kalt Special Strikes og Perfect Strikes ... alt lukter Final Fantasy. Seiersanimasjoner og transitioneffekter før kamper, det nye i spillet er strengt tatt bare LOTR-karakterene og en fastere struktur. Det er fokus på oppdrag heller enn utforskelse, en enda strengere lineær struktur enn selv Final Fantasy-spillene, med mer involvement fra spilleren selv. Kort sagt: et mer målbevisst spill med mer kontinuerlige belønninger for spilleren i form av progresjon og nye oppdrag. EA har gjort god jobb med grafikk og animasjoner, men det er ikke til å komme bort ifra at JRPG-systemet føles litt rart, litt påhektet. LOTR er veldig vestlig, det er noe av det mest vestlige som finnes, og det har simpelthen feil image til å plutselig skulle stikkes inn i en genre dominert av fargerike, japanske titler. Det er klassisk Electronic Arts, med godt gjennomført lisensiert kanon. King's Leaf erstatter Potion og Elrond's Gift er Phoenix down, og Lord of the Rings: The Third Age er et vestlig fenomen pakket i japansk for å være kul. Feil igjen."

(Tidligere postet i et eller annet dasshelvete. Jeg velger å utsette dere for meningen min en gang til, i håp om at noen av dere holder dere unna av den grunn. Trust me: bæsj!)
 
#8
Larzen: Syns du har en litt lite begrunnet holdning når du snakker om de fleste spill. Shadar og JunJun kjører på med argumenter, mens du omtrent sier at du liker det fordi det er mainstream.
 
#11
Opprinnelig skrevet av Kyuzo@05.11.2004, 12.49
Larzen: Syns du har en litt lite begrunnet holdning når du snakker om de fleste spill. Shadar og JunJun kjører på med argumenter, mens du omtrent sier at du liker det fordi det er mainstream.
130414​

Ja du har helt rett, jeg går ikke inn i minste detaljer og henger meg opp i alt mulig. Jeg tar somregel et spill slik som det er og har det morro med det.

Om du skal se etter ting som irriterer deg og feil i et spill så vil du finne det, uansett å perfekt noen mener det er. Det er akkurat det samme med filmer. Du har di folka som sitter å ser etter feil å suttrer å klager pga ditt å datt var ikke slik dem synes det skal være.

Kan ikke folk bare la være å henge seg opp i di minste pirkete detaljer og bare kose seg med spilla/filmene?

Og dere tenker sikkert nå hvorfor gidder jeg å skrive å "hisse" dere opp...Det er pga det altid er di samme folka her i forumet som suttrer å klager på alt mulig rart. Det er nesten som dere forpester hele forumet.

MEN, dette er et forum for alle og alle kan skrive hva di mener. Og jeg mener at det er en liten gruppe her på forumet som klager på alt mulig hele tiden. Det eneste som står i hodet på dere er FF osv...

Nå tenker jeg det gløder i toppen på mange av dere, men vet dere hva? Jeg kunne ikke gi mere faen. Off to play wow! *poff* :ler:
 
#12
Opprinnelig skrevet av _Larzen_
Kan ikke folk bare la være å henge seg opp i di minste pirkete detaljer og bare kose seg med spilla/filmene?
Skjønner ikke helt vitsen med et forum som hovedsaklig fokuseres rundt spilling hvis man ikke kan være kritisk og diskutere de forskjellige spill. Og at du sluker alt rått er bra for deg, men jeg foretrekker faktisk å høre på forskjellige eventuelle kritiske meninger om et spill - dette gir meg mye mer enn bare å hundre naive innlegg etter hverandre som bare fokuserer på det positive og utelater alt som er negativt. (Jeg tør ikke å tenke på hvordan det hadde vært hvis alle spill og filmanmeldere hadde vært som deg med null integritet)

At du bare skal blåse av alt det kritiske som blir skrevet fordi du ikke klarer å argumentere er latterlig.
 
#13
Bare bra at folk er kritiske og ikke sluker alt rått.
Men da skal det argumenteres også. Jeg respekterer andres meninger når det ligger litt tyngde bak det.
Men kritikk som går omtrent som dette: "OMG, jævla fittespill2k, LOL SUGER ASS!"#!#"...

Vel, som oftest gidder jeg ikke å kommentere sånt i posts. Rister bare på hue for meg selv og tar personen og det som er skrevet med en trillebåre salt.
Bare litt trist at slike folk forstår ikke selv. Og blir de konfrontert så blir det flaming og enda mer innlegg som gir en flau smak i munnen.
 
#14
Opprinnelig skrevet av JunJun-Pe@03.11.2004, 15.16
Jeg har prøvd det. Og får å si det rett ut er det søppel. Battlesystemet er rippa rett fra FFX bare at det er enda dårligere. (mye tregere blant annet) Musikken er bra men den er jo rippa rett fra filmene. Historien er noe oppgulp og mellomsekvensene er latterlige. (De tar de samme filmsnuttene fra ringenes herre filmene gang på gang og klipper det sammen på forskjellige måter slik at de skal passe den bedritne historien.) Du spiller riktignok ikke med noen av karakterne fra filmene, men isteden spiller du med noen andre sopere som er nesten identiske  bare med andre navn. (En skal være Boromir, en annen aragorn osv.) Eneste forskjellen er at disse karakterne er kjedelige og upersonlige. Gimmicken er liksom at gruppa med karakterer du styrer  går et stykke bak "the original"fellowship of the ring". Hele spillet er patetisk. Grafikken er helt grei, men jævla kjedelig. Spillet ga ikke mersmak.
129282​
Man kan nå styre Fodo, Agorn, Gimmick, Legalas og Galalf!!
Lukter litt rottent syns nå jeg.
 
#16
har spillet, og jeg liker det. Forstår at noen synes det er bæsj fordi at det er så rippa fra FF-spilla, men er da ikke bare det bra da at man får FF sitt gode battle-system overført til ringenes herre, som er en knallgod serie. Og ingen av characterne skal forestille noen av de i filmene. Hvis EA ville hatt de i filmene kunne de tatt dem som er i filmene, for de har lisens.
synes spillet er bra