Må spillbransjen betale for å bruke 3D grafikk?

#2
hva!!!


IDIOTER
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#4
Da tror jeg hvem enn som blir valgt i kveld (eller eventuelt om en måned eller to) må se an faren for terror fra en helt annen kilde.
 
#6
Får håpe det blir laget endel gode 2-d rpg'er nå da :)
 
#7
hehe... ja trur de må begyne med 2-d igjen ja....:p
 
#8
Ouch, det kommer ikke til å gjøre godt i lommeboka akkurat. Også jeg som hadde tenkt å satse på å lage 3D spill. >_<
 
#10
Patenten er fra 1987, men det fantes da fps-spill på 70-tallet?
 
#14
Opprinnelig skrevet av Revan@02.11.2004, 15.01
Faen meg det dummeste jeg har hørt. Bare le av det, som meg.  :ler:
128715​
Skulle ønske jeg klarte. Er enig at det er ekstremt teit, men se her:

- Spillutgiverne bør være veldig bekymret. McKool Smith kan faktisk se ut til å ha en sak, fra et rent juridisk ståsted, og det er ikke umulig at de vil vinne. En rekke veldig smarte mennesker tar denne saken veldig alvorlig.
Mulig det er en smule overdrevet å si at folka er smarte da de tar dette alvorlig, men se på resten. Det kan hende de kommer fram. :(
 
#15
Rart det er ikke noen flere spillsider som har rapportert denne nyheten enda, så får håpe at det er bare kødd alt sammen.
 
#16
Opprinnelig skrevet av Shigsy+02.11.2004, 14.59-->
Opprinnelig skrevet av Elfkin@02.11.2004, 14.46
Hvorfor ble ikke id Software saksøkt?
128697​
Fordi de var heldige. :p

<!--QuoteBegin-Elfkin
Patenten er fra 1987, men det fantes da fps-spill på 70-tallet?
Nå skal jeg ikke si noe sikkert, men tror ikke det fantes et eneste FPS på 70-tallet. Det var tiden da pong herjet som verst.
128713​
[/b]
Jeg siterte fra en jeg kjenner, skulle sjekket litt først, men battlezone kom i 1980 hvertfall.

Anyway, samme fyren mener gamer.no-artikkelen er veldig upresis og det sannsynligvis ikke er snakk om "all 3d-grafikk generelt", men en eller annen vanlig underteknikk.



For mer informasjon om patenten, sjekk denne linken.
 
#17
La oss får all del håpe det er en misforståelse eller noe lignende, ett slikt tilbakeslag ville selvfølgelig fått fatale følger.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
Hah. Sånt som det der er typisk tjohoi som blir avvist i retten fordi det er altfor generisk til at det kan tas patent på.
Dessuten... de har ikke oppdaget at spillindustrien baserer seg på 3D-grafikk før NÅ? Lukter raske penger her, gitt... på den annen side kan det bli interessant om spillbransjen går tilbake til 2D... :p