Så, hva skal vi si om denne gjengen med overflatisk interesse for TV-spill? Er den på noe som helst måte til nytte for oss eller den med på å ødelegge fremtidig gode spill? Fins det håp for oss som er interessert i nisje-spill? Hadde vi det virkelig det bedre før i tia, når det var vi som var utskjelte i media og samfunnet ellers? Har unge gutter og menn mellom 14år og 30 år skremt bort jentene eller tiltrukket seg flere til TV-spill-bransjen? Hva består demografien av i mainstreamen? Så mange spørsmål og så lite svar. Vel, jeg skal ihverfall prøve å svare spørsmålene mine med tankene og teoriene mine som er løst basert på dårlig hukommelse fra nisje-medier.
Well, here goes nothing:
Ja, det er til skade. Hvorfor? Hm... jeg er svar skyldig. Jeg kan egentlig ikke forklare det. Siden mainstreamen består av unge, usikre pubertale og post-pubertale gutter som er redd for å bli beskyldt for å være barnslige av sine like, så tør de ikke ekspandere horisonten i spill-interessen sin utover uttallige versjoner av GTA-, MGS-, FF- og FIFA-serien og resten av spillbransjen lar da seg lure av det ikke er mulig å lage spill som er litt mer annerledes og morsommere enn ovennevnte spillene og drøsser ut med kopier, som igjen gjør at markedet blir metta og spillbransjen går over i ett nytt bransjedød. Sånn som det var før Nintendo gjenopplivet bransjen igjen. Mulig at dette er satt veldig på spissen, men det er en mulig utgang av mange andre muligheter.
Det sies også at det for øyeblikket er idétørke blant spillutviklere. Kan dette komme av at det har kommet inn dyktige folk som kun er ute etter penger? Dere vet jo at spillbransjen har blitt ekstremt innbringende økonomisk. Mer enn Hollywood tom. Og, før var det mulig for en liten gruppe å lage spill, mens man nå arbeider i teams på 5-20 på hver avdeling. Programmere i ett, designere i ett annet, osv. Dermed er det også vanskeligere å kunne komme ut med godé idéer, siden sjefene får siste ordet og noen av dem sikkert mer opptatt av å bli ferdig med spillet og få penger for det, enn å gjøre det best mulig. Sin egen status og sånt. (Dette avsnittet kunne jeg startet enda ett nytt emne.)
Hva syns dere? Er det noen grunn til å bli redd for nedgangen av spillbransjen?
Well, here goes nothing:
Ja, det er til skade. Hvorfor? Hm... jeg er svar skyldig. Jeg kan egentlig ikke forklare det. Siden mainstreamen består av unge, usikre pubertale og post-pubertale gutter som er redd for å bli beskyldt for å være barnslige av sine like, så tør de ikke ekspandere horisonten i spill-interessen sin utover uttallige versjoner av GTA-, MGS-, FF- og FIFA-serien og resten av spillbransjen lar da seg lure av det ikke er mulig å lage spill som er litt mer annerledes og morsommere enn ovennevnte spillene og drøsser ut med kopier, som igjen gjør at markedet blir metta og spillbransjen går over i ett nytt bransjedød. Sånn som det var før Nintendo gjenopplivet bransjen igjen. Mulig at dette er satt veldig på spissen, men det er en mulig utgang av mange andre muligheter.
Det sies også at det for øyeblikket er idétørke blant spillutviklere. Kan dette komme av at det har kommet inn dyktige folk som kun er ute etter penger? Dere vet jo at spillbransjen har blitt ekstremt innbringende økonomisk. Mer enn Hollywood tom. Og, før var det mulig for en liten gruppe å lage spill, mens man nå arbeider i teams på 5-20 på hver avdeling. Programmere i ett, designere i ett annet, osv. Dermed er det også vanskeligere å kunne komme ut med godé idéer, siden sjefene får siste ordet og noen av dem sikkert mer opptatt av å bli ferdig med spillet og få penger for det, enn å gjøre det best mulig. Sin egen status og sånt. (Dette avsnittet kunne jeg startet enda ett nytt emne.)
Hva syns dere? Er det noen grunn til å bli redd for nedgangen av spillbransjen?