Mario & Co i NBA Streets V3

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#21
Opprinnelig skrevet av Sheffield@06.01.2005, 17.19
Står det Nintendo som utvikler, så er det greit. Er det noen andre så er det bånn i bøtta.
159125​
Vel. Det er ikke en regel uten unntak i så fall. Det virker som om Nintendo har utvidet bruken av innleide utviklere, og både Mario Pinball Land, Paper Mario 2 og de nyeste Mario Golf-spillene er laget av andre enn Nintendo. Paper Mario 2 er laget av Intelligent Systems, og det har da blitt ganske bra.
 
#22
Opprinnelig skrevet av Sheffield+06.01.2005, 17.19-->
Hadde spillets navn hadde vært Mario Basketball, hadde dere jubla som bare faen. Vi så jo stor jubel i Mario Baseball topicet, et ubrukelig spill som kun er med på å melke kua. Er jeg virkelig det eneste her på forumet som ser det? Står det Nintendo som utvikler, så er det greit. Er det noen andre så er det bånn i bøtta.

Det virker som Nintendo putteer Mario og Co i et EA spill for å prøve og bli kul . Jeg synes det ser ut som om Nintendo latterligjør seg selv.
159125​
[/b]
For det første, hva fr deg til å kalle Mario Baseball for ubrukelig? Du er klar over at de andre Mario <insert som kind of sport> spillene faktisk varierer fra helt greie til veldig gode? Da spesielt Mario Tennis spillene.

For det andre, det er ikke det at spillet ikke er utviklet av Nintendo som er teit, men at de setter inn Mario-figurer i et spill som ellers satser på en helt annen grafisk stil enn Mariospill. Det blir noe helt annet.

For det tredje, det er ingen som klager på at Nintendo har latt Capcom utvikle hele tre spill i Zelda serien. Hvis folk ikke klager på at Nintendo legger arbeidet i et Zelda-spill over på noen andre, vil de ikke gjøre det når det gjelder Mario heller (så lenge det er respekterte utviklere, vel å merke).

@ Housman:
Intelligent System er et utvikler-team som eies av Nintendo, så vidt jeg vet.

<!--QuoteBegin-Shigsy

Jeg føler meg rimelig sikker på at det er EA som har mast om å få bruke Mario og gjengen, ikke omvendt.
Neh, er temmelig sikker på at du tar feil her. Gjetter selv at det er et forslag fra Nintendo, slik at EA i det heletatt skulle bli med på å gi det ut til Gamecube. Det er ingen hemmelighet at Multikonsoll spill selger dårligere på Gamecube enn på PS2 og Xbox. Dette med unntak av SoulCalibur II, og vi kan jo bare gjettee hvorfor det ble slik...
 
#24
Og Camelot, når jeg tenker meg om. Altså de som lager Mario Tennis og Mario Golf spillene. Du er altså litt på villspor, Houseman ;)
Et bedre eksempel ville kanskje vært F-Zero GX. Folk flest jublet jo da det ble kjent at det var Sega som sto for utviklingen av det...
 
#25
Camelot er ikke en in-house utvikler hos Nintendo. Jeg tror heller ikke Nintendo eier Camelot, men det kan være det samme.

Opprinnelig skrevet av Morbo
Neh, er temmelig sikker på at du tar feil her. Gjetter selv at det er et forslag fra Nintendo, slik at EA i det heletatt skulle bli med på å gi det ut til Gamecube. Det er ingen hemmelighet at Multikonsoll spill selger dårligere på Gamecube enn på PS2 og Xbox. Dette med unntak av SoulCalibur II, og vi kan jo bare gjettee hvorfor det ble slik...
Joja, det er jo logisk det du sier. Men mener å huske at jeg har lest et sted at det var EA som tok initiativet, men mulig jeg husker feil. Skal se om jeg kan finne ut av det.

Redigert: Hmm, finner ikke noe om det. Sikker bare noe jeg innbiller meg. ;)
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#26
Opprinnelig skrevet av Morbo@06.01.2005, 19.29
Og Camelot, når jeg tenker meg om. Altså de som lager Mario Tennis og Mario Golf spillene. Du er altså litt på villspor, Houseman ;)
159221​
Jeg er visst det. :p Tenkte ikke over at utviklerne tilhørte Nintendo da jeg så de hadde andre navn, men jeg har heller ikke den beste oversikten over hvem som eier og kontrollerer hvem innen spillindustrien.
 
#28
Å herregud, det basketspillet så for jævlig ut. Har nintendo solgt hele sjelen sin nå ? De nintendo figurene var jo rett og slett missplassert.
 
#29
Minner meg om den Space Jam filmen med Snurre Spett og Michael Jordan, med teiknefilm grafikk figurar i ei verd med ein realistisk stil.

Brukbare review frå både IGN (94%), GameSpot, 91% og Gamespy 5.0/5.0 indikerer at NBA Street V3 er eit av dei beste basketballspela som nokon gong er laga. EA Sports BIG som òg står bak blant anna SSX spela viser seg å vere dyktige, so FIFA Street som dei skal publisere om to veker kan kanskje bli bra.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#30
De tidligere NBA Street-spillene er forøvrig forferdelig morsomme, syns jeg. Jeg må vel velge mellom dette og Mech Assault nå ... :(