Mario Kart DS

En ting jeg merket meg... Hvorfor har ikke han som virket mest entusiastisk til dette spillet, og til og med startet emnet, postet noe etter at spillet ble utgitt?
 
Hm ... Forventet nesten at du ville kjøpe det på release jeg! Uansett, kjøp det. Det innfridde veldig, tror jeg vil kalle det det beste i serien.

Til dere som har det: Hva syns dere om spillet hittil? ble dere fornøyd? Hva syns dere om forbedringer, nye funksjoner og slikt? Valg av Retro-baner? Online-modus?
 
Er svært fornøyd med spillet, absolutt et av de beste til DS så langt. En ting jeg er spesielt fornøyd med er at det er et solid multiplayer modus selv om ikke alle har spillet. Muligheten til å se samlet poengsum i vs er også bra, og da spesielt i multiplayer. Online moduset gjør jobben sin, selv om det hadde vært bra med mulighet til å kommunisere med spillere, og flere modus. Etter min mening er MK:DS det beste spillet i serien så langt (har ikke spilt 64 utgaven så mye, skyt meg om den er bedre).
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Har nå utvikla et hatforhold til blå skall og feite folk. Rekorden er å bli truffet av 1 lyn, 3 blå og 2 røde skall i samme runde. Feite folk av den enkle grunnen at de dytter meg av rainbow road. Hva skal en stakkars liten Yoshi gjøre? :( Og nei jeg spiller ikke med noen tyngre av den grunn. Merkelig at de i 150 må få minst ett blått skall per race mens i 50 kommer det et ca annenhver cup. <_<

Hvorfor må dere gi manøvre så teite navn?

Hva er snaking?
[/b]
Det er ikke vi som lager de teite navna og jeg vet ikke hvorfor de gjør det. Muligens for å kjenne igjen forskjellige manøvre. :p

Uansett snaking eller short stretch mini turbo (SSMT) er at du drifter annenhver gang fra en side til en annen for å få mange mini turboer på en rett strekke. I en sving er det flere ganger i samme retning. Hvis du gjør det riktig vil det se ca sånn ut:

|----------\-----|
|-----------\----|
|-----------O---| <--- ny mini turbo
|-----------O---|
|-----------O---| <--- begynner ny drift mot venstre
|-----------/----|
|----------/-----|
|---------/------|
|--------/-------|
|-------/--------| <--- mini turbo
|------/---------|
|-----/----------|
|----/-----------|
|--O------------| <--- ny mini turbo
|--O------------|
|--O------------| <--- ny drift mot høyre
|----\-----------|
|-----\----------|
|------\---------|
|-------\--------| <--- får en mini turbo og får masse fart.
|--------|-------|
|--------|-------| <--- begynner å drifte til venstre

De beste kartene til sånt bruk er vel egg 1 og dry bomber. Video av snaking her
 
Har sett det, og det virker rimelig effektiv. Villmenn som hopper og kjører i sikksakk fra meg, en halv runde foran meg. Men er det virkelig noen glede i dette? Mariokart er jo råkjedelig når man er langt foran alle andre hele tiden.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Der er veldig effektivt og det er ikke juks. Du velger jo selv om du vil bruke det eller ikke men når du møter folk som du selv nevnte er det jo kjekt å kunne holde følge? Du kan jo alltids tilpasse deg etter andre sin kjørestil hvis du vil ha en utfordring.
 
...ingen har vel heller påstått at det er juksing?
slanging må være så ufattelig kjedelig, ettersom at etter kampen får man ikke engang skrytt over hvor mye bedre man er enn alle de andre.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Ingen har påstått det nei, men jeg ville bare påpeke det før/hvis noen andre mente det var juks. Får ikke skryte så mye med mindre man spiller med venner eller folk fra SG, men de online ser jo hvor mye de blir knust hvis du skulle finne på å gjøre det. Det i seg selv er jo noe.
 
Der er veldig effektivt og det er ikke juks. Du velger jo selv om du vil bruke det eller ikke men når du møter folk som du selv nevnte er det jo kjekt å kunne holde følge? Du kan jo alltids tilpasse deg etter andre sin kjørestil hvis du vil ha en utfordring.
[/b]
Om en stund tror jeg at mange flere har lært seg å snake, og da vil det ikke være den som kjører best som vinner, men den som snaker best:(

Har tenkt å prøve å lære meg snaking, men kun for å kunne holde følge med de andre som snaker (det begynner å bli mange av dem).
 
Er ikke akkurat som om slangekjøring og god kjøring ekskluderer hverandre, da. Det er en avansert teknikk som man må lære seg om man skal holde følge med folk langt oppe, men MKDS har jo uansett muligheten til å kjøre mot folk som har prestert omtrent like godt som deg.

Det jeg lurer på, er hvor bred veien må være for at dette skal fungere. Kan se for meg at det ikke funker så mye på en del baner, eller?
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Hvis du mener at folk ikke vil kjøre med deg fordi du snaker er svaret ja. Folk som ikke kan snake disconnecter veldig ofte når de møter folk som kan det. Men omvendt er det ikke noe problem. Jeg bryr meg lite om folk gjør det eller ikke men hvis de ikke gjør det så gjør ikke jeg det heller. Nå er jeg ikke så veldig flink til å snake så jeg prøver å begrense det til baner som er lette å gjøre det på. Den beste banen å øve seg på er vel Figure-8 circuit. Den er veldig bred pluss at staff ghosten er lett å slå. To i en! :trollmann:

Når du blir bedre kan du prøve deg på f.eks Delfino square eller Sky garden. Sistnevte er sånn at jeg akkurat klarer det. Den eneste jeg har mindre planer om å prøve er Rainbow road.

Jeg trekker forøvrig tilbake min lille uttalelse om at blå og røde skall kommer skjelden i 50cc. De kommer som regn når du ligger langt foran. :mad:
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
Bare lurte på om dere spiller mye online og når dere er på? Vil få prøvd meg mot folk fra SG og se hvordan jeg ligger an.

Dessuten er det en kar som kaller seg Parasyte som har hacka spillet og kan spille baner som egentlig ikke kan spilles online. Mer info her. Virker kult, men jeg vet ikke hva Nintendo gjør/vil gjøre med saken. Håper de legger ut alle banene og battle online til nedlasting (hvis det er mulig). For de som spiller mye online er det forøvrig bevist at fargen på navnet til de forskjellige som spiller indikerer hvilket kontinent de er fra:
USA = Blå
Europa = Grønn
Japan = Rød

Har snart tre sjerner på alle GP i 100cc klassen, så nå er det bare de teite igjen. Tatt noen staff ghost også.