Mario Kart Wii - ute 11.april

Kilik

Lokal moderator
#1
Bilder

12-player online er bekreftet. :tommelopp:

Nytt denne gang er motorsykler:


Spillet skal være ute "spring 2008" hvis Nintendo for en gangs skyld greier å holde en releasedato. Det hintes også til et mer strømlinjeformet online-opplegg, så det er lov å håpe at de har kvittet seg med det tullete friend codes-systemet innen den tid.

Oppdatert: Releasedato for Europa er 11.april 2008
 
#2
Det blir vel begge deler. Men 12-player online er jo en hyggelig nyhet, blir nok meget gøy. Neste nå er F-Zero med 30 human racere:)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Smash Bros. Brawl har vel både kompiskoder og "spill mot vilt fremmede"-modi, så det er nok ingenting i veien for at Mario Kart også får det.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#4
kommer de til å gjøre noe med SNAAAAAAAAAAAAkE'ing i spillet?

fake edit: ooooh matchmaking, dette kan være spillet som dytter meg over i wii-leiren
 
#5
Virker litt som de har det med som en proffteknikk, sånn at det faktisk skal gå an å bli god i spillet. Det har jo blitt litt mer nyttig å snake i hver utgivelse siden n64-utgaven. Selv hater jeg teknikken, og syns den ødelegger spillet.
 
#6
Kan dere utdype hva snaking er?

Uansett, dette kommer nok helt sikkert til å kjøpes. Mario Kart er alltid morsomt.
 
#7
Du vet om powersliding? Når man gjør det riktig får man en liten boost. Snaking er å gjøre dette veldig fort mange ganger etter hverandre, på rette strekker. Om du spiller DS-versjonen på nett, ser du at mange kjører veldig fort fremovere i sikk-sakk. Det er snaking.
 
#8
Snaking er når du powerslider gjennom hele banen til og med på rette strekninger. Jeg synes ikke det er feigt og jeg gjorde det på NDS.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#9
Jeg har alltid synes at snaking føles som en slags "glitch", mer nøyaktig en mulighet utviklerene har oversett. Dette gjør at jeg aldri helt klarer å akseptere snaking som en proffteknikk -_- Om utviklerene på en eller annen måte kunne gjort det så det føltes mer intensjonelt og kontrollert ville jeg vært fornøyd. La for eksempel merke til at de gjør litt saltoer og slikt i traileren: Kanskje dette kan bli noen nye "proff-teknikker" ^^
 

Lodin

Der Waaaah
#10
Det er litt som med wave dashing i Smash Brothers, utviklerne vet om det og gidder ikke fjerne det. Personlig driter jeg i det siden jeg ikke spiller mot juksemakerpubbere uansett.
 
#11
Bortsett fra at wavedashing er en glitch/bug (?) som misbrukes av de fleste "proffe" Smash Bros Melee-spillere, men powersliding/snaking er tiltenkt å være i Mario Kart. Det var i spillet til N64 også, og man fikk også en liten boost av å gjøre det der, samt i MK:DD til GC. Så dette kan egentlig ikke sammenlignes med wavedashing og jeg vil ikke kalle folk som bruker snaking for "juksemakere". Trolig blir powersliding/snaking med i dette spillet og. Det har vært i de tre siste, jeg ser ingen grunn til at de skal fjerne det.
 
#12
SITAT(Lodin @ 13.10.07, 20.31) 85419
Det er litt som med wave dashing i Smash Brothers, utviklerne vet om det og gidder ikke fjerne det. Personlig driter jeg i det siden jeg ikke spiller mot juksemakerpubbere uansett.
[/b]
EYYYYYYYY, ikke si noe om WD. å WD med Luigi er orgasmisk.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#13
SITAT(Calath @ 13.10.07, 22.44) 85420
Bortsett fra at wavedashing er en glitch/bug (?) som misbrukes av de fleste "proffe" Smash Bros Melee-spillere, men powersliding/snaking er tiltenkt å være i Mario Kart. Det var i spillet til N64 også, og man fikk også en liten boost av å gjøre det der, samt i MK:DD til GC. Så dette kan egentlig ikke sammenlignes med wavedashing og jeg vil ikke kalle folk som bruker snaking for "juksemakere".
[/b]
^ Det den sa. Å kalle snaking for juks er like teit som å si at powersliding er juks. Powersliding har som nevnt vært med i MK serien lenge nå og at man bruker det på hele banen og ikke bare i svingene er alt annet enn dumt. At dere ikke klarer å snake / kontrollere snakinga er deres problem. :p
Husk: noen av staff-ghostene i MKDS snaker!

Jeg for min del har aldri hatt det mer gøy med MK. Å snake seg rundt banene mot venner og vite at de ligger rett bak deg (og du vet også at hvis du bommer for mye i en sving er de forbi) er mye mer underholdende enn å bare fise rundt og vinne på flaks. Jeg gjør det forøvrig ikke mot folk som ikke snaker selv. Husker godt å ha kjørt mot flere her uten å ha "jukset" meg til seier. :v:
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#14
All snakingen på WFC var en av grunnene til at jeg kvittet meg med MKDS.

Jeg er også en av de som ender opp med 20 drift-stjerner i Excite Truck mens motstanderen min ligger rundt 80. :/
 
#15
lol, Thinaran. Manglende lack of skills og du kvitter deg med et bra spill :p
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#16
Jeg foretrekker faktisk bilspill hvor man kan kjøre rett fram på rette strekninger heller enn å slite med å kjøre sikksakk for å i det hele tatt ha en sjanse. Jeg synes ikke sånt er moro, ergo ...

Spørs om jeg blir å skaffe meg MKWii, syntes ikke Double Dash var no moro heller.
 
#17
Double dash var topp i mine øyne, for jeg spillte med jevngode forlk som ikke snaket. Snakingen i mariokart DS blir for dumt... det å få inn en liten knappekompinasjon og lære seg å trykke den fortest mulig, om og om igjen, gjør deg til en vinner. Det gjør spillet kjipt. Yay. Er ikke det spillet handler om.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#18
Bare til informasjon så funker det ikke å voldta styrekorset i MKDS. Relativt rolige bevegelser er alt som skal til.



SITAT(Thinaran @ 14.10.07, 14.04) 85462
Jeg foretrekker faktisk bilspill hvor man kan kjøre rett fram på rette strekninger heller enn å slite med å kjøre sikksakk for å i det hele tatt ha en sjanse.
[/b]
Dragracing?

Greit nok at dere ikke liker snaking, svinging, hvadetnåskullevære. Det er ikke det jeg skulle frem til, poenget mitt var at det ikke er juks.
 
#19
Kan si meg enig i at det ikke kan regnes som juks når utviklerne fint vet om det, men ikke fjerner det. Poenget er vel mer at de rett og slett burde gjøre nettopp det. Det er en helt ulogisk mekanikk å tjene tid på i rette strekninger og selv om den helt sikkert krever skills for å brukes, så strider den med ideen om at Mario Kart skal være tilgjengelig for mer eller mindre alle. For all del, de må gjerne implementere noen flinkisteknikker som gir spillet litt mer dybde, men det bør ikke være noe som er 100% avgjørende for om man kan vinne om man mestrer den eller ikke.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#20
I MK er det faktisk logisk å tjene tid på nettopp dette fordi man får mer fart. Man svinger ikke i samme farta som du kanskje tenkte på. Det er heller ikke vanskelig å utføre, men det er derimot vanvittig vanskelig å ta igjen de som har pugga alle kart så de vet akkurat når og hvor de må booste. Det er ofte de dere møter online, som med glede tar fra dere all deres glede.