Mass Effect (360)

Ja, Mass Effect hang seg opp en gang hver spilleøkt jeg hadde. Rimelig frustrerende ...
Og personlig så er det bare Mass Effect og Oblivion jeg har hatt slike problemer med. (Ikke THP8, sånn bare for å ha sagt det).

Lodin

Der Waaaah
Såvidt jeg veit må man bare ha en save ca. midt i hvor man fritt kan fise omkring i universet. Nå har ikke jeg det så det blir å starte på nytt uansett. Vurderer å starte et new game+ med hu berta jeg runna det med første gang og komme opp i level 60.
Wanna meet those Batarians.

Holder på med det nye oppdraget nå, er ca. halvveis uti spillet men min Level 60 char. Er bare å dra frem Galaxy kartet og finne frem asteroiden X57 så starter man det nye oppdraget. Grei pakke til ca. 30 kroner. Hadde bare alle sideoppdragene vært like bra. Man får også 50 gamerscorepoeng når man har fullført oppdraget.

Tipper DLC-pakken utgjør ca. 60-90 min gameplay om man skal gjøre alt, avhengig av vansklighetsgrad.

Jeg har kjørt igjennom spillet 1 gang, så om jeg starter ett nytt game nå så kan jeg fortsette med han fyren min fra forrige gang og fortsett og levle han videre og feks fortsette og skyte folk med pistol så får jeg achievementen for det osv...altså att kills fra forrige gang henger igjen osv?

Tenker og kjøpe meg den pakka i dag, men jeg aner att jeg har mye og se uansett siden jeg bare kjørte rett frem sist gang og runda det på 10timer.

Lodin

Der Waaaah
Jeg fortsatte med samme karakter nå og satte opp vanskligheten til hardcore. Det var faktisk jævla fett siden man er rimlig kraftig på starten, men samtidig kan motstanderne lett slakte deg om man ikke følger med.
Må bare bli ferdig med jalla questene i starten så blir det ut å teste de nye greiene. Gonna meet those Batarians.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fikk spillet i posten i dag (Singa-edition courtesy of SHDR), så her blir påskeferien tilbrakt med å mekke mine egne damer som jeg skal voldta akkurat sånn jeg selv vil.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
400MS, forsåvidt verdt det. *Edit: Eid av Lololas*

Spilte gjennom igår, og det var forsåvidt koselig. Startet et New Game+, og fikk mulighet til å ta dette nye missionet med en gang jeg fikk tilgang til galaksekartet. Jo, det er forsåvidt bare et side-mission, men i sammenligning med de noe ensidige og platte side-missionene fra hovedspillet er dette veldig godt. Man starter riktignok i Makoen og må kjøre litt fra A til B til C osv, men med cut-scenes og radio-interference fra noen av de overlevende føltes det mer meningsfullt. Tar seg mye opp med action mot slutten,
med en evt. god boss battle etter valget mellom å redde gislene eller knerte slemmingen.
Ganske koz, brukte nok en time-og-noen-minutter, og er fornøyd selv om den kunne vært dobbel så lang.

Kommer det fler?

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hmm, gode greier. Håper bare det blir mer aktiv spilletid for pengene neste gang.

Lodin

Der Waaaah
Helt grei sidequest for prisen. Noen ålreite moralske valg og en rimlig episk kamp på slutten var i grunn alt jeg hadde forventa. Batarianerne burde derimot vært mer hyperaktive. Ifølge boka har de en metabolisme som er enda mer akriv enn salarianere. Desuten skal alle fire øynene kunne bevege seg uavhengig og det så man heller ikke så mye til.
*pirk pirk* :p
Håper uansett det kommer flere sånne pakker.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare sånn for å spørre litt siden jeg fikk spilt nøyaktig ikke en drit før dama skulle kapre TV-en i kveld; jeg rakk å mekke figur og høre samtalen på begynnelsen (som lover jævlig bra, forresten): Har det noe å si om man gjør om på Shepard? Min Shepard heter Berkeley og er neger (såklart). Valgte at han var oppvokst på koloniene, en legendarisk krigshelt og det siste husker jeg ikke (hvis det var tre valg, da). Spiller som Infiltrator.

Og: Jeg satte spillet til Veteran, er det dumt? Med andre ord: Er det vanskelig? Siden det er et RPG på konsoll, og jeg har spilt min del med RPG før, så kommer jeg ikke til å synes det er spesielt artig på Normal, tenker jeg da.

Om man endrer på utseendet har fint lite å si, men de derre tre valgene påvirker smått hvor godt egnet negeren din er til klassen du har valgt, i tillegg til at det påvirker noen av dialogene, slik som den derre introgreia.

Lodin

Der Waaaah
Bakgrunnen din har litt å si, men kun for hvordan folk omtaler deg. Fek.s driver masse folk å maser om at dama jeg er var den eneste som overlevde massakeren på Akuze og hvor imponert de er over det. Du får derimot ingen stats av det.
Neger er sikkert greit nok å være bortsett fra at stemmen til Shepard skriker hvit mann med pinne opp i ræva. Det passer ikke helt.
Vansklighetsgraden kan du fritt endre når som helst så hvis du syns det er hårdt kan du bare switche. Du får achievements for å runne det på normal, hardcore og den graden enda et hakk opp (hvis det er viktig). Når du først setter deg inn i spillmekanikken er det ikke særlig vanskelig, men noen kamper er veldig ubalanserte helt i starten.

EDIT: Klassene som fighter, infiltrator og biotic eller hva de heter har så klart mye å si for hva slags stats du har. Er i praksis warrior, thief og mage i klassiske RPGer.

Scary Paladin

Ukjent herremann
Spacer: ++ Paragon, + sidequest: "Old, Unhappy, Far-Off Things"
Colonist: + Paragon, + Renegade, + sidequest: "I Remember Me"
Earthborn: ++ Renegade, + sidequest: "Old Friends"

Sole Survivor: + Paragon, + Renegade
War Hero: ++ Paragon
Ruthless: ++ Renegade

Veteran er ikke vanskelig så lenge du ikke løper ut blandt en bunke med fiender som en annen tulling.