Mass Effect (360)

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Men det er du jo aldri. Det er alltid etellerannet rottehøl - enten forlatt eller bebodd av noen bandittjævler. Makoen er fullstendig ukjørbar, den svinger og handler som en gris, og selv der du skulle tror du fikk lov til å kjøre rett frem og chille må det selvsagt være en eller annen jævla skrent eller fordypning eller haugevis av småknauser. Og om du skulle være dum nok til å gå ut av makoen bittelitt feil for å sanke mineraler så kommer du deg faen ikke tilbake til den og må bare laste på nytt.

Justin: Du er bare gal.
 

Lodin

Der Waaaah
Tror jeg veit hva problemet ditt er. Neste gang du starter et nytt game så ikke gjør Shepard til ei 80 årig japansk kjerring. :yoshi:
 
Jeg puster en liten gnist av liv inn i denne tråden grunnet mine ekstremt mangelfulle PC kunnskaper. Jeg har lyst til å spille mass effect. Jeg har en relativt ny laptop. Mitt spørsmål til dere er:

Vil min PC kjøre Mass Effect bra?

Ting som står om min PC.(aner ikke hva som er relevant så jeg skriver hele greia.)

Prosessor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T5550 @ 1.83GHz 1.83 GHz
Ram: 4 GB
Grafikkort: GeForce 8600m GS 256 MB

Takk for hjelp.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Du burde greie det helt ålreit, prøv deg frem fra medium settings og se når du oppnår en grei balanse mellom høyt detaljenivå og framerate.
 
Kjøpte Mass Effect for ikke lenge siden og har kommet et stykke ut i spillet.
Det er mye bra her, men likte ikke at det lagget så mye. Dessuten, fikk jeg
ikke med meg at jeg kunne bruke skills til jeg var godt ut i spillet. En tutorial
ville ikke ha skadet. Er det noen som har det samme problemet, når det gjelder
hakking og lagging? Det irriterer meg noe sinnssykt!>_<
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Kanskje maskinen din ikke er helt opp til par? Post specs plz!
 
Jeg kjøpte en helt ny Xbox 360 Elite for en måned siden.
Burde den egentlig lagge så mye da? Jeg så litt tilbake
på hva dere har diskutert om tidligere i emnet, og så
at det var noen som hadde snakket om frame osv.
Lurte på om det gjelder for meg også... =/
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Du spiller det på 360? Ah, da kan jo jeg dele min erfaring: Ja, lag og hakking, av og til vil faen ikke teksturene laste og alt hakker som et lite helvete. Jævla piss som bare er rusha ut til massene.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Og fra oss som finner på å til tider være litt hyggelig på dette forumet kan det meddeles at spillet er helt spillbart. Framerate kan droppe til tider, men aldri til det uspillbare. Det som er virkelig merkbart er texture popin hver gang du er i et nytt område, men noen få sekunder er det som trengs så det påvirker aldri selve gameplayet. Apropos gameplayet er det faktisk ganske solid når man får kommet i gang med laget man styrer og fordelt litt skill points. Jeg hadde det alldeles trivelig med spillet og skal i gang med ny runde og ny type lag snart.
 
Jeg har alltid et problem med å drepe bossene i spillet, jeg sliter rett og slett. Jeg lurer
faktisk på hva jeg gjør galt. Er det slik at man må levele en god del før man eventuelt
prøver seg på de vanskelige bossene i spillet? Jeg satt fast da jeg skulle drepe den
stygge froskelignende Krogan. Han meiet laget mitt og inkludert meg til døden, etter at
jeg hadde drept de fire Geth-soldatene som han hadde med seg. Nå er jeg for
øyeblikket hos Benezia og prøver så godt jeg kan å bekjempe henne, men det virker
som om det er umulig. Jeg står alltid igjen som en skyteskive for Benezia. Ja, jeg har
oppgradert våpen, armor osv., men er på en level rundt 25. Jeg vet ikke om det er mye eller lite..
uansett, jeg tror nok at jeg er rett og slett ræva i dette spillet. Haha!:$
 

Lodin

Der Waaaah
Bruker alltid minst et forsøk mot hu ja. Ta ut alle jøpipene rundt a først og trekk deg tilbake sånn at du er helt oppfriska når du angriper. Så er det bare å pøse på med alle tre folka sine ferdigheter.
 
Synes Benizia var den vanskeligste bossen i spillet, uten tvil. Resten gikk relativt glatt. Hele kampen var urettferdig og ubalansert, og er omtrent 100% vanskeligere enn resten av spillet. Siste boss var ikke i nærheten så vanskelig.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg sleit aller mest med hu plantekjerringa, for det var så vanskelig å fnine dekning i områdene. Angående bossene generelt fant jeg ut at taktikk virkelig er alfa og omega. Bruk dekning for alt det er verdt og gi kommandoer til laget for å bruke alt som er av skills. Jeg husker en fet situasjon der laget mitt kjørte på med både lift og lock (husker ikke hva skillen heter, men den som setter en barriere rundt en fiende og låser fienden) samtidig, slik at fienden føyk til værs glødende. Jeg hadde nettopp forberedt et hagleskudd type eksplosjon-i-tre-meters-omkrets og dro avtrekkeren da barrieren ga seg. Resultatet ble altså en form for glødende flyvende (ond) messias som så nærmest blir ofret til en form for gud før liket detter ned igjen. Artig og uforberedt situasjon.
 
Takk-tikk er vel og bra, men når lag kameratene dine har intelligens på høyde med et ødelagt vaffeljern, så er det ikke alltid det hjelper det heller.

Det er godt mulig jeg ble en smule sterk etter Benizia kampen, for jeg fant liten motstand etter det. Jeg gikk alltid for et godt balansert lag, med hver sin spesialitet.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Taktikk (hva faen, mann?) innebærer også å gjøre nytte av lagkameratene dine, ikke bare å plassere din egen figur et bra sted og plaffe løs. Du er sjefen, gi ordre og bruk mulighetene du har.
 
Skrivefeilen var med vilje (duh!). Uansett, ordre funksjonen fungerer relativt sjelden som den skal, desverre.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Og fra oss som finner på å til tider være litt hyggelig på dette forumet
Det har da intet med hyggelig eller ikke å gjøre, jeg hater spillet, og jeg opplevde alle disse tingene. Ikke vær så knæger.
Jeg har alltid et problem med å drepe bossene i spillet, jeg sliter rett og slett. Jeg lurer
faktisk på hva jeg gjør galt. Er det slik at man må levele en god del før man eventuelt
prøver seg på de vanskelige bossene i spillet? Jeg satt fast da jeg skulle drepe den
stygge froskelignende Krogan. Han meiet laget mitt og inkludert meg til døden, etter at
jeg hadde drept de fire Geth-soldatene som han hadde med seg. Nå er jeg for
øyeblikket hos Benezia og prøver så godt jeg kan å bekjempe henne, men det virker
som om det er umulig. Jeg står alltid igjen som en skyteskive for Benezia. Ja, jeg har
oppgradert våpen, armor osv., men er på en level rundt 25. Jeg vet ikke om det er mye eller lite..
uansett, jeg tror nok at jeg er rett og slett ræva i dette spillet. Haha!:$
Jeg tror kanskje du sliter med det samme som jeg gjorde: Drep de gethene hun har med seg. Om du så fortsetter fra hjørne til hjørne fremfor å gjøre det naturlige (konsentrere ilden på Benezia) så vill du faktisk [/i]triggere[/i] 2 eller 3 runder til med geth-soldater du må drepe, og SÅ kan du endelig drepe Benezia, for da har hun brukt opp skjoldet sitt eller noe. Ser du Buggz? Ser du hvor sabla logisk dette spillet er? Ser du hvor sinnsykt bra det er lagt opp uten et halvt hintesystem i en absurd verden uten snev av logikk?

Ellers, link, er levling alltid en god ting.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg tror jeg etter 15 år med spill har blitt institutionalized og kobler mangel på skade med "ahh, jeg må gjøre noe først". :hmm:
Jeg merka ved første forsøk at hun ikke tok skade i starten samtidig som jeg uansett har en tendens til å kvitte meg med alt av ekstra henchmen som førsteprioritet, rett og slett fordi det er lettere å beskytte seg mot én sterk boss enn ti svake shotgun-fodders (og en sterk boss). Jeg hadde det likevel kjempefestlig med Mass Effect, men jeg innrømmer lett at den bossen var kjip.