Mass Effect (360)

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jojo, men det er bare fire som triggerer av gangen, så når du har drept de fire, så skjer ikke en dritt før du faktisk har deg ned i det hjørnet de sto i. Jeg spilte sånn dårlig fyr som var hæx/snipe, så jeg snipa dem fra avstand. Så sto jeg der i ti timer og skjønte faen ikke dritten før jeg tenkte noe i retning "kanskje om jeg løper rundt her kan jeg snike meg opp på henne eller noe dumt" og lo and behold så datt det inn noen flere fiender og så tenkte jeg "MEN FAEN TRIGGERDRITTFAEN HVA FAEN STO JEG HER I TI TIMER FOR DA."


Jo, også protip: hver så jævlig eller så snill du bare greier i dialogvalga dine. INTET forandrer seg. Ikke en jævla dritt.



PS: Sorry buggz, men den kraftsalven var jeg igjen ikke snill mot noen som ble med på forumet. Har jeg hørt.
 

Lodin

Der Waaaah
Favorittversjonen min av den kampen var når noe føkka opp når dama mi ble force pusha og ble liggende med ene beinet strekt jævla langt inn i et gelender og overkroppen vridd inn i underlivet. Resulterte i at hu bare lå å vibrerte av ragdollen og ikke kunne drepes. Etter mye om og men greide derfor de to andre å kille Benezia, men kuttescena trigga desverre ikke. :p
 
Ah, jeg har endelig klart spillet! Ble så glad at jeg nesten hoppet på taket! :p
Jeg brukte totalt 16 timer på spillet, vet ikke om det er mye eller lite.
Uansett, det ble nevnt om at det gikk ann å starte en "new game" og
beholde alle våpen og oppgraderinger, hvordan gjør man egentlig dette?
 
Aner ikke om du får beholde utstyret ditt, men hvis du greier å nå level 50 med fyren din i første omgang, så kan du starte med han derfra i et nytt game.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg tror jeg gjorde alt i spillet og endte på 49. Jeg skulle åpenbart ha drept flere aper (ja aper, og kjerringa blir sinna).
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
De farer med sprøyt, Darkstorm! Jeg ble level 46 ved første gjennomgang og kunne starte et New Game+. Det eneste som skjer ved level 50 sist jeg sjekka er at man får "zOMG LEVEL50!!1"-achievement.
 
GAh! Betyr det at jeg ikke kan starte en "NEW GAME +" bare fordi jeg var på level 35?! #%())!!!#%&¤()=)(ihyhIUYI(%/&¤32134!!!! Kjipt.

Men hvilken klasse synes dere er best? Og hvorfor? Jeg har selv valgt å spille
gjennom første omgang med SOLDIER-klassen, og vurderer faktisk å lage en ny
person, siden jeg ikke kan begynne på en new game + (Blæh). Tenkte det hadde
vært greit å vite hva som er bra før jeg starter å lage.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Protip: Gå tilbake til gamle lagringa di, dra rundt til hver jævla planet og gjør alt. Du kan nå kjøre newgame + og skyte granater. Men du har mest sannsynlig pælma spillet ut vinduet da.



Ja, jeg fortsetter å trolle til alle innser at Mass Effect er pænis.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Gå tilbake til siste lagring, ikke gjør ferdig spillet, men gjør alt mulig annet rart. Grind grind grind.
 
Hva får jeg beholde når jeg starter på nytt med den samme personen?
Og hvordan gjør jeg egentlig dette? Jeg kommer jo bare til min siste save og
ikke new game +..>_<
 

Lodin

Der Waaaah
Har du prøvd å starte et nytt game og sett om karakteren din fra det første står lista der man kan velge å lage ny karakter eller velge standard Sheparden?
 
Åh, jeg lagde en ny Shepard uten å ha lagt merke til det, så nettopp at det var den
gamle helt nederst på lista der. Synes spillet burde ha vært tydeligere på akkurat
den biten av spillet. Trodde det skulle dukke opp en new game + når man slår
på spillet, men men..>_<
 
Et vel snart et år siden det var aktivitet i denne tråden, men jeg føler det er på tide med no gjenopplivings.

Jeg har omsider fått meg spillet nå og tre timer ut i det er jeg ikke helt blåst bort enda. Jeg likte begynnelsen veldig godt, men syns det er litt småkjedelig å løpe rundt i Citadel uten noe særlig action. Hvordan blir det etterhvert? Er det mer av det samme eller løsner det på actionfronten etterhvert?
 

Lodin

Der Waaaah
Citadel suger ganske mye balle ja. Mitt råd er å bare gjøre mainquesten der for så å ta resten seinere. Ihvertfall komme seg vekk og ut i rommet så fort som mulig. Først da får man en awesome frihetsfølelse.
 
Man får aldri en awesome frihetsfølelse. Man får følelsen av at BioWare brukte tid på å lage ubrukelige planeter uten noe som helst interessant på til fordel for å fikse store problemer som texture-pop in og dårlig frame rate (med mindre du er hard core og spiller det på PC?). Ironien er at om du ikke bruker tid på å levle opp på disse planetene så kan du banne på at du vil frustrere deg ihjel på visse bosser i spillet.

Men jo, det blir bedre. Når du går opp i level blir kampsystemet ganske kult og du ser glimt til hva spillet kunne ha vært med et år til i utvikling. Mass Effect 2 ser ut til å ha det meste ganske mye mer på G.
 
For meg ble Mass Effect først ordentlig artig på det første "ordentlige" oppdraget (som for meg var på snøplaneten med den bossen som ble nevnt lenger opp her). SirkusMartin har rett i at spillet generelt har homofil legning, men det er mye bra der også. En del av dialogene og figurene er for eksempel ganske nyanserte, i hvert fall i spillsammenheng. Og kampsystemet er en artig gåte å knekke. Og grafikken er (ganske) bra. På PC.

Synes starten du snakker om er døv, og Citadel blir aldri særlig mer spennende heller, men heldigvis er ikke hele spillet sånn.

Men ja; awesome frihetsfølelse er litt no-go. Noe som er pussig, da jeg følte det var nettopp det håpet ME-demoen tente i meg på E3 for tre år siden.

Ser du Buggz? Ser du hvor sabla logisk dette spillet er? Ser du hvor sinnsykt bra det er lagt opp uten et halvt hintesystem i en absurd verden uten snev av logikk?
Men jeg tror du har misforstått. Mass Effect er en RPG. RPG-er trenger ikke være logiske eller morsomme eller gjennomdesignede, de trenger bare være "dype" (kompliserte og med et uforståelig fokus på tall).
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Fett, la meg skrible noen random greier som ikke henger sammen på et ark, så skal du få det neste rpg-et ditt.