[Multi] Max Payne 3 [PS3, X360, PC]

Kilik

Lokal moderator
#1
Jadda, MP3 er på vei. Lanseres allerede "winter 2009". Det litt kjipe er at Remedy ikke har noe med spillet å gjøre (finnene vel fortsatt opptatt med Alan Wake), men utvikles av Rockstar Vancouver, mest kjent for Bully de senere årene.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#2
Sannelig, dette kom litt uventet. Lenge siden forrige spill, og i mellom der en ræva film. Good news none the less. 9 måneder er vel også ikke så lenge til.

Gleder meg.
 
#4
Håper de bruker ! Rockstar er de eneste som har implementert det bra i et spill og jeg kunne tenkt meg å se dem bruke det under mer kontrollerte omgivelser enn de i GTAIV. Ellers er det jo veldig gode nyheter, jeg er sikkert ikke den eneste som har ventet på dette leeeenge.
 
#5
Ooo tøff konsept art!
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Hva skjer med at alle mannlige protagonister anlegger uteliggerskjegg for tida a? Først duden fra Condemned og Sam Fisher og nå Max Payne.
 
#7
Jeg vet ikke du, Lodin, men jeg antar at det må være enda et triks fra den samme mafian som sto bak alle de båtrelaterte klimaksene i alle de store spillene den siste generasjonen, i tillegg til den perioden for ikke så lenge siden da tre lenge etterlengtede etterfølgere, som alle hadde titler som begynte på bokstaven F, poppet ut på butikkhyllene så godt som samtidig.

Men hei, det kan da vel ikke bare være meg som legger merke til at plakaten inneholder veldig mange lyse farger i forhold til seriens tidligere ikoniske svart/hvitt-eskapader? Og ser man ikke at fonten tittelen tar i bruk er litt leken også? Folkens, Max Payne 3 er cel-shadet, og dere hørte det først fra meg.

Kan ellers også uten store vanskeligheter gjette meg til at det blir Gears of War med slow-motion og visse frihetseelementer à la å velge rekkefølgen man rensker varehus med skurker i, pluss et sluttoppgjør på en båt.

PS @ Morbo:
Rockstar North =! Rockstar Vancouver D;
 

Dukie

nice girl
#8
Hva skal jeg si? Jeg er mega-fan av Max Payne, men er litt skeptisk nå som det er en helt annen utvikler, kan slå ut begge veier dette her, så får nesten bare vente og se, en ting er at jeg ble latterlig glad at spillet ble annonsert, max payne er en av de få spilla hvor jeg syntes toern var bedre enn enern. Og jeg håper at manuset til spillet har blitt laget fra en av de orginale utviklerne, kanskje de allerede hadde noe halvferdig like etter at toern kom ut?

Skjegg? :/ For guds skyld jeg vil ikke ha en ny "bart-er-kult-på-solid-snake-opplegg" Max Payne trenger ikke å se ut som Bin Laden, han var kul som han var.
 
#9
Sam Lake tror jeg er opptatt med Alan Wake, selv om du ikke skal ta meg på ordet, ingenting har nemlig blitt sagt om hvem som skal skrive shizzet. Men nå skal det ikke akkurat til noe geni for å skrive saftige sammenligninger og navn med dobbeltbetydning, og hei - er vi heldige kan denne eventuelle vedkommende også fikse en MacGuffin jeg skjønner noe av for jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor Max skjøt folk i toeren, sånn rent bortsett fra fordi han var forelska i Mona.

PS. Mona Sax er det kuleste navnet.

PS2. Moan Sex :yammer:
 
#10
Jeg har bare spilt ener'n, men hva er egentlig greia med at fyren ser helt annerledes ut i toer'n (og treer'n, forsåvidt)?

(JO OGSÅ I FILMEN DA)
 
#11
I eneren så var Remedy lutfattige, og måtte bruke ansiktet til kisen som skrev spillet. I toeren hadde de Rockstar bak seg som skaffet ekte skuespillere. I treeren bruker de cel-shadet, skjegg-Max for å ikke bli anklaget for å lage det samme spillet tre ganger etter hverandre.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#12
Mitt skjeggtips er at han faktisk har vært uteligger siden det som skjedde i Max Payne 2.
 

oma

Village Drunk
#13
Toern var vel også satt ett par gode år etter enern?

Uansett hvor mye jeg håper dette blir bra, så greier jeg ikke å glede meg spesielt. Tror dette blir skuff rennene ut 2ern.
 
#14
Jammen hvorfor i all verden?! De trenger jo ikke finne opp kruttet på nytt for at dette skal bli bra! Max Payne var alltid et actionspill kokt ned til den simpleste essensen av hva som utgjorde sjangeren, med en veldig tiltalende presentasjon på toppen. Gi meg lærjakke, slow motion og en avsagd hagle så er jeg allerede halvfornøyd! Hvis det er én ting Rock Star alltid har på plass i spillene sine så er det selve presentasjonen, så jeg ser ingen grunn til å spå dommedag just ennu.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#15
Jeg gleder meg ihvertfall. Hvis det blir i nærheten av like bra som eneren eller toeren så er det bra nok for meg. Det hender jeg fortsatt pløyer gjennom 2eren fordi det er så steikandes bra.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#16
Amen, MP-spilla er feite. Enkel formel å holde seg til og, trenger ikke innføre en masse unødvendig piss for at dette skal bli bra.
 
#17
Interessant nyhet dette her. Er litt skeptisk til at Rockstar er ved roret istedet for Remedy som har lykkes godt med begge Max Payne spillene. Men jeg håper for Guds skyld at stemningen er intakt og at Rockstar ikke driter seg ut på gameplayet. Dessuten er slow-mo i spill rimelig oppbrukt, denne biten av spillet bør fornyes slik at det kan føles friskt selv i 2009.
 
#18
Rockstar har vel knapt en dårlig tittel under beltet til nå? Bully var vel kanskje ikke helt optimalt, men ble ikke akkurat slakta heller..

Husker jeg lasta ned sånn "hand-2-hand"-mod til Max Payne 2, sprang rundt og tok ned folk med diverse kung fu moves :)

..hmmm... men var det slik at enern var PC-exclusive i starten? Kontrollene på max payne1&2 er herlige sett med musebrukeres øyne, håper ikke det blir en konsollkonvertering men at de lager to forskjellige versjoner. Nå har vel kanskje ikke rockstar vært så flinke til det tidligere.. men man kan jo håpe..
 
#20
..hmmm... men var det slik at enern var PC-exclusive i starten? Kontrollene på max payne1&2 er herlige sett med musebrukeres øyne, håper ikke det blir en konsollkonvertering men at de lager to forskjellige versjoner. Nå har vel kanskje ikke rockstar vært så flinke til det tidligere.. men man kan jo håpe..
Max Payne 1 ble først gitt ut på PC sommeren 2001, men ble portet og sluppet på PS2 og Xbox i desember samme år, det var også en GBA-versjon :p. Spillet var aldri ekslusivt til PC da frasen gjerne brukes i sammenheng med at utgiverne er bundet til en kontrakt som sier de ikke har lov å gi ut spillet på noen annen platform (og hvem tjener på å ha et spill eksklusivt til PC?). Hva Max Payne 3 anngår så regner jeg med at den standarde regla med at PC-versjonen er den beste om du har bra nok hardware, men at begge konsollversjonene er mer enn dugelige alternativer.