Mega Man 9 - Capcom kødda ikke da de sa dette var old-school

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
#23
Den første til lodin der... den husker jeg noen postet et liveopptak fra. Men jeg nekter å tro teksten er slik, om det faktisk er en hit i japan. Ikke engang japanere kan vel slippe unna med så lite sammenheng i teksten... eller?
 

Lodin

Der Waaaah
#24
Når det gjelder den Mega Man låta så er den litt merkelig siden teksten handler om en helt annen man, nemlig Ultraman 7. Hvorfor det bandet valgte å bruke den låta vites ikke. Forøvrig har aldri .
 

Lodin

Der Waaaah
#26
Liten tvil om det.



Her er butikken hvor man kan kjøpe alt mulig shizzle. Virker som man må ut med 200 funbux for å bli Transvestite Man. :gnoh:

EDIT:
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#30
Babby hadde aldri NES, og spilte Mega Man med save states.

MM9 er uansett det aller vanskeligste i serien, jeg har kun klart ett av bretta, og tilogmed da ble jeg drept av Galaxy Man. Brettene er laget for å drepe deg med pitfalls og spikes over-faens-alt.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#32
Det er ikke ute enda på XBL, kommer neste onsdag. Skaff det på PSN eller VC hvis du ikke orker å vente.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#33
Ååh, det er ute ja. Det slo meg med stor kraft at jeg ikke ser for meg å spille Mega Man med noen av standardkontrollene til dagens konsoller (classic controller kan drite), så da bestilte jeg men en slik: Wii NES RetroPort.
 

Lodin

Der Waaaah
#34
Jeh, jeg sjekka akkurat og det har dukka opp på Wiiware.
Ikke at jeg gidder kjøpe det. Orker ikke nerdrage akkurat nå. :p
 

Novastrum

Feminist-elitist
#35
Det er jævlig fett. Det nest peneste NES-spillet er det jammen meg og. (Kirby's adventure er fortsatt hakket over)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#36
Det er fett ja, men mongonerden i meg vrir seg når jeg hører en synth som ikke er riktig emulert (den første leaden på Tornado Man-banen) og ser sånne små effekter som ikke ville vært mulige på NES (at Mega Man blir svidd hvis han står for nære lava, og at animasjonene til Splash Woman er litt for detaljerte). På den annen side så har de emulert sprite-flicker (NES-en fikk åndenød når det var for mange sprites på samme område av skjermen i slengen) og det er en palettswap-effekt som er med strictly for lulz så da går det greit. Så langt har jeg gølva Den Konkrete Mannen, Plaskefrøkna og Galaksegubben, så jeg kaller det en grei start. Som tidligere nevnt her er vanskelighetsgraden perrr-fekt; det er umenneskelig vanskelig til tider, men spillet er alltid rettferdig. Sånn det skal være. Evig med continues også, så det er bare å køle på. Den der skruebutikken er jeg dog ikke helt sikker på hvor glad jeg er i, virker mest som bortkasta dill spør du meg. Et lite profftips til slutt: Prøv å daske Galaksefar med den konkrete skyteren. Han blir litt lei seg da.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#37
Testa demoversjonen av spillet i går, hvor du kun får spille Concrete Man, men jeg ga opp etter å ha blitt kraftig voldtatt av de elefantene sånn 10-12 ganger. Er dette jævlig vanskelig eller er det bare jeg som suger balle?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#38
Begge deler. ^^

Den første elefanten tar du uten problemer, bare still deg opp i stigen og skyt på knollen hans. Neste elefant kan tas uten å miste liv hvis du timer det sånn at du beveger deg under den grønne kula når den spretter, og den siste elefanten pleier jeg å ta ved å hoppe over kula og de to sjaktene for så å hamre på skyteknappen. Mister en del liv da, men jeg slipper å bli dratt ned i ei sjakt.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#39
Jepp, den første var enkel, og jeg tok ham uten å ta skade etter et par forsøk. Fikk aldri til timinga perfekt på den andre, men kom meg som regel til den tredje med mer enn 50% helse. Jeg ga vel stort sett opp fordi jeg ikke har ork til å spille opp igjen det samme hundrevis av ganger. Jeg har bare ikke like mye tålmodighet til sånne spill som jeg hadde for 10-15 år siden.

Men ja, jeg innrømmer glatt at jeg ikke er noen mester på Mega Man. Eneste spillet jeg klarte å komme til sistebossen i er toern, og han klarte jeg aldri å ta. Jeg var nok også mye bedre da, noe som sier sitt.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#40
man var mye bedre på den tiden. Da klarte jeg ihvertfall å pløye gjennom mega man 3 uten særlig stress. Legger merke til at hver gang jeg prøver det samme nå blir jeg sint og gir opp.
Det skal sies at jeg også runna castlevania 2 uten noe særlig stress når jeg var liten, til tross for rævva engelsk. haha.. ikke at engelsken i castlevania har så mye å si, men jeg skjønte ihvertfall at jeg måtte dukke på forskjellige steder i spillet i en hvis periode, i motsetning til "angry nintendo gamer" eller hva faen han nå heter. hater han. vil ikke ha noe med han å gjøre. snufs. gå vekk.