Mega Man 9 - Capcom kødda ikke da de sa dette var old-school

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#61
Tatt Galaxy Man og Splash Woman nå. Spilletiden min er ganske oppstykket på dette spillet av forskjellige årsaker. Satse på å få spilt litt mer sammenhengende i dag.
Spillet er til tider ganske brutalt, tilgivelse er ikke en del av spillets vokabular. Liker å se på de forskjellige brettene som puzzles, når man først ser mønstrene er det ikke altfor vanskelig.
Musikken og grafikkens nostalgi er upåklagelig, Synes Penny-Arcade oppsummerer spillet best når de gir ut:

http://www.penny-arcade.com/comic/2008/10/1/

Håper virkelig Capcom kan tenke seg å gjøre dette flere ganger.
 
#62
Jeg tror ikke dette er et spill de fleste vil like med mindre de har spilt det som små og nostalgia river tak i dem. Jeg likte det ikke. Jeg synes det var drit.

Med all respekt til fansen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#63
Er det din spådom om Mega Man 9, basert på de få minuttene du har spilt, eller misforsto jeg alt? Hvis det var din spådom så kjøp et kart så ser du kanskje hvor langt unna du er. At du ikke bare kan innrømme hvor fjern du er på akkuratt dette og gir opp.
 
#64
Mega man er som oftest bra når det gjelder NES style MM anyway.

Om du syns MM9 er DRIT er det fordi det ble for vanskelig for deg, Det minner veldig om mange av mine venner når de taper i spill og kommer med utsagnet "Å Fyffan Ass jælla drittspill".


Selvfølgelig kan det være att det rett og slett ikke passer deg som person, men så er også du en person som er villig til og gi penger for Enchanted Arms. Så din mening er værtfall ikke den generelle meningen.
 
#65
:ler:

Jeg synes det var drit fordi jeg ikke klarte det. Jeg sugde. Jeg døde en million ganger. Det var så frustrerende at jeg sverget til mine forfedre at jeg aldri ville spille det igjen. Derfor sier jeg at jeg synes det var drit.

Hazen: Enchanted arms er ikke til meg. Men det var ikke noen måte du kunne vite det på.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#66
Jeg synes det var drit fordi jeg ikke klarte det. Jeg sugde. Jeg døde en million ganger. Det var så frustrerende at jeg sverget til mine forfedre at jeg aldri ville spille det igjen. Derfor sier jeg at jeg synes det var drit.
Iallfall innrømmer du at det er deg og ikke spillet det er noe galt med. ;)
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#67
Jeg døde en million ganger jeg og, men det som er fint er at du saver hvor mange skruer du har, så du kan kjøpe ting som gjør det enklere for deg. Trikset er å ikke shoppe rundt og tro at "kanskje jeg klarer dette brettet da", og heller sette deg fore at nå skal du klare Hornet Man sitt brett og ikke gi opp før du klarer det. Bare innse at du ikke har Asperger sånn som Yeti og prøv igjen og igjen. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#68
Asperger du lissom, er ikke jeg som spiller JRPG-er og liker det.
 
#70
Hvem er det egentlig som dør på Mt. Seifu? Tror ikke jeg har hørt om noe lignende.

Jeg har ikke noe problem med å innrømme når jeg er dårlig til noe nei. Suger jeg i et spill føler jeg meg ikke tøffere om jeg later som jeg er god i det. Men når man absolutt ikke klarer et spill. Ikke en gang i starten. Og man vet at det egentlig bare vil bli vanskeligere så er det svært destruktivt for spillegleden. Kanskje jeg skal gi det en ny sjanse. Thinaran har en fin måte å argumentere på. Ikke nedlatende som så svært mange andre er på dette forumet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#71
Thinaran har en fin måte å argumentere på. Ikke nedlatende som så svært mange andre er på dette forumet.
Hallo? Han er nøyaktig like god som meg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#73
Moralen er: Jeg er mindre verdt. :(

Hvorfor er det bare Venstre som har uglesett Internettmobberpolitikk på programmet?
 
#74
Nei, poenget er at du er mye frekkere i kjeften, og umulig å diskutere med. Gjør deg ikke til en dårlig person, og absolutt ikke mindre verdt. Bare forferdelig og diskutere med. Det er faktisk et poeng når at det er som å diskutere med Riou.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#75
Kanskje du har rett. Man må passe på når man glaner ned i avgrunnen, som Nietzsche sa, for avgrunnen glaner tilbake. :(

(Fortsatt mongo at Suikoden 2 blir utfordrende uten å si ifra.)
 
#76
Nei, poenget er at du er mye frekkere i kjeften, og umulig å diskutere med. Gjør deg ikke til en dårlig person, og absolutt ikke mindre verdt. Bare forferdelig og diskutere med. Det er faktisk et poeng når at det er som å diskutere med Riou.


Altså, nå er det jo sånn att medlemmer av spillegal som har vært her 3år eller mer er som oftest frekke i kjeften.

Om man skal "henge" her så må man vel egentlig bare tåle diverse og ymse av kommentarer.

Det er noen her som blir litt vel på trynet idioter til tider, men Yeti er vel en av de jeg har sett på som mer ærlig og rettferdig i væremåte enn frekk.


Du har jo vært medlem her lenger enn meg, ville tro du hadde blitt kjent med greia nå.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#77
Originally Posted by Jostein
Jeg synes det var drit fordi jeg ikke klarte det. Jeg sugde. Jeg døde en million ganger. Det var så frustrerende at jeg sverget til mine forfedre at jeg aldri ville spille det igjen. Derfor sier jeg at jeg synes det var drit.
Iallfall innrømmer du at det er deg og ikke spillet det er noe galt med.
Noen nevnte det visstnok, men synes å huske noen grein en liten innsjø over å dø på førsteforsøk han/hun møtte fiender som var litt annerledes i et sånt Suikoden spill.

Yetipants: En kompis av meg tar aldri feil, og gjør han det innrømmer han det aldri. Han har en veldig skråsikker, nedlatende, høylytt og energisk måte å diskutere på, full av hersketeknikker. Det har etterhvert ført til kallenavnet Wikipedia (tror du at Big One er en god pizza? Da tar du feil), og at ingen vil diskutere med han mer.

Personlig synes jeg det ville vært veldig dumt hadde det samme skjedd med deg.
Ellers er det forskjell på å dette og å være frekk i kjeften Hazen, sistnevnte går på drittslenging og kommentarer.

Angående Mega Man lider jeg litt av Yeti syndromet, det var for vanskelig så likte ikke og ga opp (ok, den var billig men oh so opplagt! =P). Men sånn ærlig talt er ikke dette det type spill jeg vil bruke tid på nå. Mulig jeg plukker opp demoen og deretter kjøper spillet i ferien eller noe, når jeg kan sette meg ned med et "prosjekt".
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#78
^^ Aww. Bare for å legge den der død: Mega Man 9 gir deg hele tida oversikt over variablene du trenger å kjenne til for å klare deg. Eneste du ikke vet er hvor mye fiendene dine tåler, men det er irrelevant fordi du får nok informasjon hele tida til å klare å ta hver enkelt uten å miste liv. Suikoden 2 gjorde ingen forskjell på gjengen med fire hybelkaniner som ikke var i stand til å gjøre noe motstand før de ble slakta og en gjeng med fire-fem banditter som var betraktelig hardere. Jeg brukte samme metode spillet hadde lært meg opp til å bruke fra før av på de bandittene, og det fungerte ikke. Det holder ikke.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#79
Yeh yeh Mr. Grandma, du er så søt så.

For å snu det, er det nok mange fler som bruker fler forsøk på <et gameplayelement i> Mega Man enn på de første bandittene man møter i Suikoden. Når har jeg ikke spilt sistnevnte spill, men kan umulig tenke meg jeg bruker like mange forsøk der som jeg brukte for å komme meg igjennom Mega Man demoen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#80
Det har med vanskelighetsgrad å gjøre. Mega Man 9 er vanskelig, men bare akkurat så vanskelig at det ikke blir urettferdig. Suikoden 2 er urettferdig.