Mega Man 9 - Capcom kødda ikke da de sa dette var old-school

Lodin

Der Waaaah
#1


Sånn ser altså den Blå Bomberens ørtenhundrede eventyr ut. :psyduck:
Det skal slippes som Wiiware og kommer mer eller mindre til å være et klassisk NES Mega Man. Så spørs det om det er dette fansen virkelig vil ha.
Bossene blir forøvrig:
Magma Man
Galaxy Man
Jewel Man
Concrete Man
Hornet Man
Plug Man
Tornado Man
Splash WOMAN :wth:

MMN
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Man skal ikke se bort fra at det kanskje dukker opp på 360 og PS3 også. Ble avslørt i Nintendo Power og de driter tynt i andre versjoner.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
September erke så lenge til.
Gamesradar har en liten preview med info og snusk. Noen oppgraderinger fra de senere spilla som butikken til Dr. Light er tilbake, men ellers er det et erketypisk NES Mega Man.
Litt info om bretta.
Galaxy Man: level consists of portals that fling Mega Man all around the level, maintaining his momentum with each fling (a lot like Portal, actually), plus enemies that divide into multiple copies of themselves.

Plug Man: home to the required "disappearing block" puzzle

Hornet Man: bees, lots of bees

Jewel Man: there are swings here that you have to move with built-up momentum - we had to try it several times before we could make the jumps

Magma Man: lava and plenty of one-hit-kill beams

Concrete Man: the Guts Man of Mega Man 9

Tornado Man: scourge of the Midwest has one of the hardest levels with tons of mid-air leaps and spinning platforms

Splash Woman: yes, a woman robot master. Level features a hovering bubble puzzle we saw in Mega Man 5. One of the masters designed by Inafune himself
Til sist er det en og annen hemmelighet de ikke har lov å snakke om, men kanskje dette bildet er en indikator? :O

 

Lodin

Der Waaaah
#11
Så var første orntlige trailer ute. Forøvrig står det både Sony og MS logo på slutten der så det bekrefter at det ikke bare kommer til Wii til tross for at Capcom selv fortsatt påstår noe annet.
Forøvrig betyr det at det ikke er bygd på NES teknologi slik det ble hevdet i Nintendo Power. Akkurat som med "orginalutgavene" som ble gitt ut på PS2 blir dette fusk.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Fusk og fusk, hadde det vært bygd for NES ville vi fått mange sånne kjekke ting som ikke flyr spesielt bra i dag, som slowdowns når det er mer enn fem sprites på skjermen og sånt. Like greit, så kan de kjøre på med noen triks som ikke ville vært mulig på NES.

Edit: Musikken!:hyper:
 
D

Doctor Downs

Gjest
#15
Det coveret var jo faktisk jævlig stilig! :elsk:

...selv om det ikke kommer til å ha noe cover hvis det blir Wii Ware...
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Capcom har endelig bekrefta at det kommer til PSN og Live Arcade også sånn under E3 btw.
Ikke at det vil ha det coveret der heller. :hmm:
 
#17
Spent på om dette vil slå an. Vil tro de som spilte de gamle Mega Man-spillene på NES vil kjøpe dette for nostalgien og noveltyfaktoren, men jeg kan egentlig ikke se for meg at de som er noen år yngre og ikke kjent med de gamle spillene vil slå til på dette.

Jeg skal uansett ha det, det ser helt herlig ut.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#19
Spent på om dette vil slå an. Vil tro de som spilte de gamle Mega Man-spillene på NES vil kjøpe dette for nostalgien og noveltyfaktoren, men jeg kan egentlig ikke se for meg at de som er noen år yngre og ikke kjent med de gamle spillene vil slå til på dette.

Jeg skal uansett ha det, det ser helt herlig ut.
Det kommer an på hvor mange som ser seg selv som "hardcore-gamer" og deretter har en mening om at alt 8-bit er kult på default, selv om de ikke var født dengang.

Jeg lo høyt når jeg så coveret. En av de tinga jeg husker fra mm1 var "hæ?" etter å se hvordan coveret var så overdramatisk sammenlignet med hvordan spillet selv så ut.