Mega Man Powered Up PSP

#1
Hva syns dere om Capcoms "Re-make" av Mega Man 1?


Jeg syns dette ser helt utrolig gøy ut, selv er jeg en mega man fan og har spilt spillene opp og (klassikerne) og denne søte converteringen av det vanskeligste spillet ever ser bare helt dødsrått ut.


Spillet kommer med Classic mode som er en ren remake på en måte av 1eren.

Men kommer også med new mode som har flere baner, nye remixer av musikk, Muligheten til og spille som bossene og en del mer.

Den beste nyheten må være "level-constructor" rett og slett en enkel og grei level editor som gjør att du kan lage drømme banen og dele den med HELE verden gjennom nettet.


Jeg legger meg flat og syns att dette er helt sinnsykt fett! Hva syns dere?



LINK me up before you go go: http://www.capcom.com/xpml/game.xpml?gameid=850039

Reviews: http://www.metacritic.com/games/platforms/...egamanpoweredup


24.Mars er dagen i norge!
 
#2
What can I say? Det ser grusomt ut. Originalen er mye koseligere og det er jo den jeg er vant med. Det virker som om de sikter etter småbarn, megaman er vel ikke et spill for 5 åringer, de skal jo være vanskelig? Hadde man kunne velge mellom retro og moderne baner ville det nok ha vært et mye mer attraktivt kjøp. De hundre ekstra mini-banene frister ikke noe og jeg klarer meg uten å kunne spille som bossene. Å lage sine egne baner er det eneste som gir meg litt lyst til å kjøpe dette spillet, men så trenger jeg ikke dette da jeg har Megaman Anniversary Collection, det er ikke like bra som å spille på (s)nes men det er de originale banene.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#4
Mega man powered up er en av de få spillene jeg kunne tenke meg å spille på PSP, plager meg at jeg går glipp av dette pga jeg ikke har den maskinen :(

Når det gjelder grafikken, hva er galt med den? Ja de kjører en særdeles sukkersøt stil, men jeg synes det hele ser ut til å kle mega man bra. Fra det jeg har sett så ser det ut til å ha en deilig frisk og fargerik grafikk.
Jeg skjønner ikke helt linjen du trekker fra å kjøre en søt grafikkstil til at spillet er for 5 åringer Pyro. Jeg er 22 og synes det ser konge ut...
 
#5
Jeg har ikke noe i mot den grafikken, men jeg vil ha den gode gamle grafikken når det kommer til Mega Man, spesielt av de første spilla. Det er ikke bare pågrunn av grafikken jeg tror de sikter til de yngre, se på gameplay video 4, slutten virker barnslig for meg. Selv liker jeg en god del barnslige spill som Mario, Pokémon og Starfox Adventure, jeg liker bare ikke denne stilen på Mega Man.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Newsflash: Denne nye stilen du snakker om er bare et lite hakk over stilen i de gamle spillene hva kawaii angår. Prøv dem på nytt, så ser du hva jeg snakker om.
 
#10
Jo? Skulle oppdatering av grafikk gjort den mer blocky enn NES-versjonen?
[/b]
Nei, men jeg synes bare ikke noe om denne stilen til Mega Man 1. Hodene er også for store, det ville vært bedre om de hadde oppgradert til en 8'ish grafikk.



Nicholas: Du tar ikke grovt feil, men feil :p

Her er det jeg skrev i emnet om det:
Jeg ser ikke vitsen i å ha så god grafikk på Bomberman. Tror ikke det blir like koselig når det ikke er gammel snes eller myk grafikk. Så jeg er spent på å se det ferdige resultatet
[/b]
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Urk, detta er akkurat samme debatten som kom da Wind Waker ble annonsert. >_<
Innse at grafikken har jævlig lite å si for hvordan selve spillet er, og aksepter det.
 
#12
Jeg er enig i at grafikken har lite å si for hvordan spillet er, men den har da noe å si, og hvis jeg synes det er mye bedre med original grafikk, må jeg vel få lov til det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Joa, men når grafikken er såpass minimalt endret som i dette tilfellet, synes jeg det er drøyt når du sier at det ser "grusomt" ut. Det føles som om du legger altfor stor vekt på utseendet, spør du meg.
 

SHDR

Gullmedlem
#14
Den nye looken i Mega Man Power Up er veldig nære opp til originaldesignene, faktisk. Jeg så en mini-dokumentar om Mega Man (mulig den følger med på Mega Man Anniversity Collection) der du så Keiji Inafune tegne vår helt. Han så mistenkelig ut som duden med stort hode.

Kommer til å kjøpe meg dette. Om ikke annet så for å ha noe å bruke PSP-en til, og jeg blir veldig glad av å tenke på level-editoren. Yeees ...

Mega Man for femåringer? Jeg vet ikke med dere, men da jeg var liten (type seks-syv år), rundet jeg Mega Man 3 uten noen som helst problemer. Jeg tok Mega Man 4 første kvelden jeg hadde det. Jeg rundet Little Nemo: Dream Master uten å miste liv ... the works. Barn lærer da like fort, om ikke enda fortere, enn ungdommer og voksne. Also: Enig med Lurtz. Jeg pusher 22 til sommeren, og jeg synes det ser knall ut. Ingenting som kawaii!
 
#15
Jeg skjønner synet deres på grafikk og forstår, jeg syns det ser uber-søtt ut selv men plages ikke av det.


Megaman er gameplay gameplay og atter gameplay. enkelt og greit!:)
 

SHDR

Gullmedlem
#16
Nettopp testet demoen som fulgte med Mega Man: Maverick Hunter X. Det virker veldig, veldig lovende. Det er to versjoner av spillet, én "remixet" versjon, og en originalversjon der kun grafikken er oppdatert. Iallfall var det hva jeg fikk inntrykk av. Den nye musikken er ikke like kul som den gamle, men det var det vel heller ingen som forventet. Animasjonen på Mega Man og fiender er veldig søt og uttrykksfull, og gjør faktisk spillet littegrann lettere enn i gamle dager, siden du faktisk får et kvart sekund til å forberede deg på angrep på grunn av den nye animasjonen.

Maverick Hunter X er forøvrig bare Mega Man X remaket til PSP med samme motor som Powered Up. Jeg synes ikke det virker som et like solid kjøp foreløpig. Største fordelen er at du kan save, selvsagt, og at spillet later til å ha blitt littegrann enklere (du får iallfall mye mer ekstraliv enn jeg kunne huske). Jeg ville definitivt gått for Powered Up istedet.
 
#17
Fikk powered up idag! Utrolig fett! Gled igjennom new style på medium iløpet av 3timer men. masse ekstra og hente her.

Spillet levde for all del opp!:) kjempebra. noe helt annet enn og se på screens og lese reviews.

Untatt denne voice-actingen, horribelt.