[MEGAGAME I OSLO] Elise i krise

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#21
Deg, dolosus, Ganon, meg, og noen vi kjenner: Morten og muligens TC. Så fem eller seks.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#22
Jeg kunne forsåvidt tenke meg å være med om vi får til et lag til?
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#24
Gleder meg til å være en ukorrumperbar byråkrat i Mars Colonial Authority!
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#28
Har fått mail nå! Gleder meg :) Jeg skal visst være Speaker of the Martian Parliament. Alle henvendelser adresseres heretter til Right Honourable Mr. Speaker. Må ta en ny titt på faksjonslista og se hvilke ekstreme grupperinger jeg bør forsøke å begrense taletiden til.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#29
Vi lager badgår! Den er printet på maks speed og laghøyde som en grov test. Jeg håper @ganon kan bistå med maling når de er ferdige.

received_171954533687857.jpeg


Den satt veldig godt fast i plata etter den var ferdig, så jeg hadde et lite arbeidsuhell da jeg sleit den løs...
received_170103033912219.jpeg
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#30
Kjøp deg noe du kan skave løs printsa med, for tusan. Fikk en finsparkel med printeren min som funker helt gull.
 

Terje

mostly harmless
#33
Må jo være mye bedre å bruke en sånn her? De koster rundt en hundrings. Ganske tynn men likevel ganske stiv og sterk. Bruker den mye på jobb selv for å benne ut ting der et brekkjern blir for voldsomt. Må gå for maling/lakkfjerneren, den som heter sparkelspade er mye mykere.

 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#34
Har lest litt om rollen min, og selv om jeg er speaker er jeg visst ikke den som leder parlamentet. Dette er visst mer min rolle:

I’m merely a functionary, a servant of the state.

Det kan jeg like! B)
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#37
Omw!
 
#38
dream team.jpg


Her er det fantastiske MCA laget (Ikke Buggz, jævla Buggz) som nesten klarte å holde styr på voldelige radikale, grådige kapitalistiske stormakter, religiøse fanatikere og gud vet hva krisen igjennom. Som byråkrater og en vanlig politistyrke holdt vi stand som den rasjonelle stemmen helt frem til siste runde som markerte dagen de radikale klarte å ikke drepe hverandre i fem minutter og ta over parlamentet, godt hjulpet av Ares security (Jævla Justincase) som blokkerte ute alle våre "folkevalgte" ledere.
Dette ble kort fortalt nok et heidundrandes spill, med veldig mange faksjoner som viste seg å være veldig vinglete så det var aldri lett å si helt hvor noen sto. Det hjalp meg som nestleder veldig i å skaffe støtte til våre saker, og det var nesten så det ble kjedelig å hente inn støtte til rådet. Det var ikke mye høylytt politisk motstand og vi hadde vel lederen i parlamentet spillet igjennom utenom en runde hvor vår store leder ble skutt, hvorpå rådet kranglet og ikke fikk valgt inn noen ny leder, før vi nok en gang tok over lederplass runden etter.
Jeg spilte en korrupt borgermester, med mest fokus på egen fremtidige stilling, og gikk for det meste rundt og ble venner med alle. På et tidspunkt valgte jeg meg ut kirken som et hobby prosjekt og hjalp de litt vel mye, noe Geir på laget vårt syntes var fantastisk da det var hans hemmelige personlige agenda jeg utførte :p
Som korrupt kjøpte jeg meg litt bling jeg gikk rundt med, men ingen reagerte på vannpistolen i bukselinningen min, eller pynten på navneskiltet. Dessverre var det ikke noen opptelling av prestisje effekter på slutten av spillet så de virket litt bortkastet.
 
Sist redigert:

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#39
Etter å ha fordøyd det litt mer så kan jeg si at dette eide.

Som alltid i megagames så er det en del pirk og man går ofte etterpå og tenker på ting som kunne vært annerledes og ting som kunne vært bedre, men poenget er uansett at når man først holder på så er det dritgøy.
Vi var da MCA, også kjent som Martian Colonial Authority, og de er basically staten på Mars. De er mot demokrati og de er også splittet i to deler. MCA og ECPD (politiet), og i bakgrunnshistorien til spillet står det ganske omfattende om at ECPD ikke er til å stole på og at de er korrupte som faen.
Uansett. Jeg var politi og kontrollerte tropper på det ene kartet (det var tre stykk). Buggz kontrollerte hovedkartet han til venstre for buggz var på det siste kartet og han mellom meg og buggz var politimesteren.
Gjennom hele spillet slet jeg med ressurser. Hadde generelt lite schpenn og fikk ikke gjort så veldig mye. Mye av grunnen til det var at Buggz ble så totalt grovfucka på hovedkartet... Trodde vi. Da spillet var over fant vi ut at han var en del av en annen faction og basically ba om masse penger som han bare gav til et annet lag (et lag som fikk helt latterlige mengder med tropper etterhvert). Politisjefen @Istedet merket jo at alt gikk dårlig for buggz, men som han sa, og jeg siterer: "Han spilte jo så jævlig dårlig. Altså. Er noe av det verste jeg har sett, men jeg hadde ikke samvittighet til å si fra til buggz at han var ræva." Altså. hahahaha.

Uansett da.
Føler alle på laget egentlig hadde en god tone og det virket som alle kom godt overens. Jeg pratet jo mest med han Tor-Christian og @Istedet (de to siste i politiet) og det var jo koselig og hyggelig det. Han helt til høyre var jo NPC i FN på forrige megagame så han visste jeg jo var en bra fyr for jeg fikk prata litt med han på peppes sist. Men ja. Bra lag i år selv om buggz basically gruppevoldtok oss. Og det er godt gjort for vi var 7. han var 1.

:D

Neste megagame er i februar og det er Europa Universalis. Litt usikker på om jeg vil. Skulle ønske det var mulig å se på reglene kampsystemet en god stund før påmeldingen for å vurdere derifra. For nå, som i alle de andre megagamene, så er ikke kampene det mest spektakulære. Det går litt vel mye på flaks. Men selvfølgelig. Flaks skaper jo morsomme situasjoner da. Som da jeg gikk med en enslig politimann i et område med sikkert 25-30 andre tropper. Jeg fullførte en raid og klarte dermed å arrestere en tanks. Altså. Basically gikk bort til tanksen, viste badge og bare "KREMT. Unnskyld? Du står feilparkert. du blir med meg."
Alt i alt en bra megagame. Jeg er ikke sikker på om at det var enda flere denne gangen gjorde det bedre, men settingen gjorde alt for meg. Jeg syntes dette var en mer gjennomtenkt setting med mye mer noiafaktor enn tidligere og det er ihvertfall alfa omega for meg.
Neste gang lurer jeg på om jeg skal være en mer rollespillete rolle og ikke så kampfokusert, men det kommer jo veldig an på settingen da. Er jeg ikke like fan av settingen så går jeg nok for kamp. elsker jeg settingen så blir det no pratings.
 
#40
Veldig enig med @Agradula. Skal ikke skryte på meg at jeg skjønte hva som var feil men jeg stusset litt over at Thomas ikke spilte helt som forventet. Dum som jeg er var jeg mer bekymret for at TC ville blir "mind controlled" av lurium gass så jeg brukte alt for mye tid på å følge opp han.

Stadige avbrytelser av pressen med spørsmål av bombingen av Space Port gjorde også at jeg brukte tid på de i stedet for å følge opp troppene mine (big mistake ).

Det hjalp heller ikke på oppfølgingen at jeg fant ut at jeg i praksis kunne ta til side folk og avhøre de. Hadde jeg vært mer utspekulert så hadde jeg undersøkt med control om jeg hadde autoritet til å fengsle folk. I så fall så hadde det blitt tynt i Ares og GCR , ganske fort.

Ellers moro og overraskende.