Mer FFVII?

Håper så inderlig at det er en remake det er snakk om, ikke
no nytt spill med Vincent i hovedrollen. Det høres ikke bra ut.
De greier ikke å lage et nytt FF spill bygget på VII med like bra story
som forgjengeren. Og når det gjelder grafikk, kan den egentlig forbli den samme som den var på PSX. Kanksje høyere oppløsning og
framrate.

Opprinnelig skrevet av Alucard@23.07.2004, 12.05
Håper så inderlig at det er en remake det er snakk om, ikke
no nytt spill med Vincent i hovedrollen. Det høres ikke bra ut.
De greier ikke å lage et nytt FF spill bygget på VII med like bra story
som forgjengeren. Og når det gjelder grafikk, kan den egentlig forbli den samme som den var på PSX. Kanksje høyere oppløsning og
framrate.
77578​
Jeg håper også det blir en remake, og ikke en oppfølger. Jeg likte ikke X-2.
Men jeg kunne godt tenk meg noe bedre grafikk i en remake + kanskje noe flere sidequests.

SHDR

Gullmedlem
Hvorfor vil dere ha remakes av gamle spill? Hvorfor er ikke nyskapelse og kreativitet godt nok for dere? Er dere så lukkete ovenfor nye spill at dere nekter å godta at noe er blitt gammelt og overgått?

Jeg håper Square lager et godt action-spill i samme gate som Devil May Cry eller Ninja Gaiden. Det hadde kanskje gitt meg litt av troen tilbake. Jeg håper også at FFXII forandrer Final Fantasy så mye at det ikke likner på den triste, repetetive serien det er blitt til. There's a cure for sequelitis!

Opprinnelig skrevet av Shadar@23.07.2004, 12.35
Jeg håper også at FFXII forandrer Final Fantasy så mye at det ikke likner på den triste, repetetive serien det er blitt til. There's a cure for sequelitis!
77593​
Helt enig! Godt å se at det ikke bare er jeg som sitter inne med den meningen.

Jeg vil ikke ha et Final Fantasy spill som ligner på DMC eller NG. Vi har allerede de spillene, blant andre.

Final Fantasy er repetivt og slik vil jeg ha det, og når jeg for muligheten
til å spille et av verdens beste spill i ny form sier jeg ikke nei til det.

Opprinnelig skrevet av Shadar@23.07.2004, 12.35
Hvorfor vil dere ha remakes av gamle spill? Hvorfor er ikke nyskapelse og kreativitet godt nok for dere? Er dere så lukkete ovenfor nye spill at dere nekter å godta at noe er blitt gammelt og overgått?

Jeg håper Square lager et godt action-spill i samme gate som Devil May Cry eller Ninja Gaiden. Det hadde kanskje gitt meg litt av troen tilbake. Jeg håper også at FFXII forandrer Final Fantasy så mye at det ikke likner på den triste, repetetive serien det er blitt til. There's a cure for sequelitis!
77593​
Jeg har ingenting imot nye og nyskapende spill, men jeg frykter bare at en oppfølger kan ende opp med å bli et like dårlig spill som FInal Fantasy X-2. Final Fantasy VII synes jeg er det nest beste FF-spillet som er laget, derfor tror jeg det kunne blitt kult med en remake. Jeg ser også veldig frem til Final Fantasy XII, og i motsettning til noen venner av meg, er jeg glad for at Square Enix endelig har turt å lage et nytt kamp-system. :)

Hvis det er snakk om en remake til GC, blir jeg veldig glad. Så får jeg endelig funnet ut om alt maset rundt dette spillet er begrunnet.

Remake eller ikke, spennende blir det å se hva det er for noe. Om det er en sequel, så kan de godt gjøre det i samme stilen som FFX-2, men legg til en skikkelig historie og litt større frihet. FFX-2 var et spil som kunne ha levd opp til forventningene, men problemet lå allerede i at FFX ikke var så veldig bra. Det var heller ikke så mange nye steder å besøke, og de gamle stedene var så og si identiske i begge spillene. Å besøke gamle steder i FFVII-2 ville heller ikke vært så farlig, siden grafikken og designet vil være såpass annerledes (ville jeg tro, med tanke på alderen på FFVII), så de vil føles mye freshere ut.

Ja, også bør de lage spillet mer "voksent" enn FFX-2. Alle FF-spillere er ikke tenåringer, fjern girl-power stempelet totalt. Gjør spillet mer seriøst enn FFX-2, som bare var en parodi på seg selv.

Jeg håper ikke det blir noe remake, vi trenger ikke noe remake, i alle fall ikk enda! Jeg har hørt om dette med ett FF VII spill med vincent i hoved rollen, og jeg må si det at jeg faktisk tror dette skal bli et bra spill.
Vincent var jo faktisk en "hemmelig" karakter i FF VII som hadde en ganske god historie og var ganske kul. Men vi trengte ikke vincent for å runfe spillet, og ikke alle som sppilte FF VII viste om han i det hele tatt. Noe som får meg til å tro at dette spillet ikke bare blir laget for pengenes skyld eller få mer fans, men at det blir laget til oss fans.

Opprinnelig skrevet av Alucard@23.07.2004, 12.05
Og når det gjelder grafikk, kan den egentlig forbli den samme som den var på PSX.
77578​
ømh.. så alt skal være likt, og det samme med grafikken.
hvorfor ikke bare spille det på psx da?
er det no vits å kjøpe enda et spill som er prikk likt,
bare at det er til gc eller ps2 , eller hva det nå er?

Opprinnelig skrevet av Alucard@23.07.2004, 13.05
Og når det gjelder grafikk, kan den egentlig forbli den samme som den var på PSX. Kanksje høyere oppløsning og
framrate.
77578​
Hvis de lager en remake, uten å forbedre grafikken, kommer jeg til å bli jævlig skuffet, mildt sagt. Hva faen er vitsen å lage en remake, om grafikk, lyd, etc, ikke oppdateres? Da er hele poenget borte.

Opprinnelig skrevet av Shigsyfreak@23.07.2004, 12.43
Jeg ser også veldig frem til Final Fantasy XII, og i motsettning til noen venner av meg, er jeg glad for at Square Enix endelig har turt å lage et nytt kamp-system.  :)
77598​
Nytt kampsystem? Fortell!

Novastrum

Feminist-elitist
Hvis de lager en remake, uten å forbedre grafikken, kommer jeg til å bli jævlig skuffet, mildt sagt. Hva faen er vitsen å lage en remake, om grafikk, lyd, etc, ikke oppdateres? Da er hele poenget borte
Svaret på 99% av alle spørsmål i hele verden er... penger.
Poenget er der fortsatt. :) :)()