Mer kontrovers rundt PSP!

SHDR

Gullmedlem
#1
Gamesindustry.biz

Ataris CEO Bruno Bonnell er irritert på Sony for måten de har ført både utviklere og forbrukere bak lyset ved å unnlate å oppgi vitale opplysninger om konsollen, som for eksempel pris. Ettersom prisen er med på å definere demografi, er det veldig relevant for utviklere å vite nettopp hva slags spill de bør ha klare til launch for å treffe den brede demografien konsollen ventes å treffe.

One particularly telling comment, however, was on the topic of development costs - where Bonnell ranted that "From one cent to $50 million, I have no idea," claiming that there's no way to accurately predict costs on the device at this point.

This is an unusual comment - because one area where Sony has not skimped is on providing development tools for the PSP to its partners. Emulation systems have been in the hands of developers for months now, and many key partners, particularly in Japan, now have hardware development systems as well.
Dette er spesielt interessant, fordi det impliserer at en del utviklere simpelthen ikke har de nødvendige spesifikasjoner for å utvikle effektivt for konsollen. Når en stor utgiver sier slikt et halvt år før konsollen skal slippes på markedet, er det på tide å spørre seg hva slags software som vil være tilgjengelig on launch.
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Så du driver fortsatt på med din lille vendetta mot PSPen? Personlig syns jeg Bruno kan holde kjeften sin. Hvor er Temple of Elemental Evil patchen min ditt svin?
 
#4
Greit at du gir oss updates og slikt.
Du er den eneste som gir oss fårlige nyheter
angående PSP for tiden. Den eneste.

Du skal visst nok ikke ha PSP. Eller det virker
iallefall slikt. Hvorfor bryr du deg da?
 
#6
Opprinnelig skrevet av Thinaran@12.06.2004, 23.27
Duh ... fordi han er skribent for en (kommende) spillside?
Greit at han kan skrive om slikt der, på spillesiden.
Det kan han gjøre der, ikke her.
 
#7
Opprinnelig skrevet av Alucard
Du skal visst nok ikke ha PSP. Eller det virker
iallefall slikt. Hvorfor bryr du deg da?
Han vil vel ikke at vi andre skal kjøpe en PSP, heller. Sounds like anti-mainstream spirit, men han får mange viktige ting fram i lyset som Sony helst vil la ligge i mørket.

Uncle Chicken says: Vent til både PSP og DS har vært ute en stund og se hvordan ting utvikler seg.

Skrekkscenario for PSP-fanboys:
PSP får ekstremt bra launch-titler og gjør det vilt bra på salgslistene, mens DS ikke har noen spill som utnytter touch screenen og resten av stashet mer enn at det er moro i ti minutter. Alle PSP-fanboysene er i lykkeland. Men ukene går, og etter hvert kommer ikke annet enn kjedelige resirkuleringer av gamle PS2-spill til den håndholdte kruttønna, og det ble som DS-fansen sa: "PSP bringer ikke noe nytt, det er bare en PS2 i lommeformat." DS-utviklerne finner derimot flere og flere kreative måter å utnytte maskinens nye muligheter på, og noen av tidenes mest banebrytende spill blir utgitt på Nintendos lille leketøy.

Skrekkscenario for DS-fanboys:
PSP får ekstremt dårlige launch-titler, som bare er kjedelige resirkuleringer av gamle PS2-spill, og gjør det elendig på salgslistene, mens DS ikke har flust av spill som utnytter touch screenen og resten av stashet fullt ut og revolusjonerer alt som kan kalles interaktiv underholdning. Alle DS-fanboysene er i lykkeland. Men ukene går, og etter hvert kommer ikke annet enn kjedelige resirkuleringer av de samme idéene til det lille leketøyet, og det ble som PSP-fansen sa: "Touch-screenen er bare en gimmick som ikke imponerer lenger enn en gjennomsnittlig sesong av Hotel Cæsar." PSP-utviklerne finner derimot flere og flere måter å presse den imponerende maskinkraften på, og noen av tidenes mest imponerende spill blir utgitt på Sonys lille kruttønne.

Hva er mest sannsynlig?
 

SHDR

Gullmedlem
#8
Jeg tillater meg herved å kommentere at jeg gir en god, blank faen i hvorvidt dere liker nyhetene mine eller ikke. Jeg forbeholder meg retten til å ha en mening, og jeg forbeholder meg retten til å formidle den informasjon jeg anser som relevant på hva som tildels er min egen eiendom.

Unca Chicken: Interessant nok :) Anti-mainstream er jeg, men det er mest fordi jeg ser kvaliteten i et medium jeg er veldig, veldig glad i forringes til fordel for stadig større kommersialisering.
 
#10
Opprinnelig skrevet av Shadar@12.06.2004, 23.44
Jeg tillater meg herved å kommentere at jeg gir en god, blank faen i hvorvidt dere liker nyhetene mine eller ikke. Jeg forbeholder meg retten til å ha en mening, og jeg forbeholder meg retten til å formidle den informasjon jeg anser som relevant på hva som tildels er min egen eiendom.

Unca Chicken: Interessant nok :) Anti-mainstream er jeg, men det er mest fordi jeg ser kvaliteten i et medium jeg er veldig, veldig glad i forringes til fordel for stadig større kommersialisering.
Du min gode frend, er et naut.
 
#11
Opprinnelig skrevet av Kapitän Leutnant Thomsen+13.06.2004, 18.20-->
<!--QuoteBegin-Shadar
@12.06.2004, 23.44
Jeg tillater meg herved å kommentere at jeg gir en god, blank faen i hvorvidt dere liker nyhetene mine eller ikke. Jeg forbeholder meg retten til å ha en mening, og jeg forbeholder meg retten til å formidle den informasjon jeg anser som relevant på hva som tildels er min egen eiendom.

Unca Chicken: Interessant nok :) Anti-mainstream er jeg, men det er mest fordi jeg ser kvaliteten i et medium jeg er veldig, veldig glad i forringes til fordel for stadig større kommersialisering.
Du min gode frend, er et naut. [/b]
Og du bør passe munnen din om du har tenkt til å forbli her på forumet ":)"
 
#12
Opprinnelig skrevet av Lodin@12.06.2004, 16.01
Så du driver fortsatt på med din lille vendetta mot PSPen? Personlig syns jeg Bruno kan holde kjeften sin.
så du vil heller droppe å få høre det? bare fordi det er negativt for psp'en ?

keep it up, shadar
 
#13
At Shadar er imot Psp er vel ikke akkurat noen nyhet da. Men greit at han vil komme med disse nyhetene til oss. Selv holder jeg ennå fast ved at psp kommer til å bli min første håndholdte konsoll hvis prisen blir rett. Gameboy/DS interesserer meg ikke nok til at jeg vil ha det. Ok en touch screen, men faen så stress det høres ut til å bli. Så jeg går for psp. Og for å være ærlig så bryr jeg meg ikke om hva en fyr i Atari sier. De er vel ikke akkurat kjent for å ha gjort det særlig profft på konsoll markedet siden 1980 åra.
Ikke har de noe særlig med spill å rope hurra for heller (men de har et jeg ikke kommer på nå).
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#14
Ehh, Atari i dag har lite eller ingenting med Atari fra ti-tjue år tilbake å gjøre. Det er jo strengt tatt bare navnet. Infogrames (hva er det slags navn?) kjøpte opp rettighetene for et par år siden, og utnytter det til fulle for å selge mer.
 

SHDR

Gullmedlem
#16
Hvis Spillegal skal bli en bra spillside, maa man vel ha skribenter som holder seg objektive...
Og du kan få lov til å tilfredsstille meg oralt. Objektivitet?! Hørt om NYHETSFORMIDLING noengang? Jeg tror dessuten at jeg har begreper om journalistisk integritet og presseetikk som du ikke trodde var mulig i et land der nær ved all presse er statsstøttede, småborgerlige unnskyldninger for et Se & Hør de aller fleste er for redde for den intellektuelle opinion til å kjøpe over disk.

Du min gode frend, er et naut.
Artig dansk tegnsetting, men jeg er redd språkmakten (i likhet med den fjerde statsmakt) glapp i siste øyeblikk. Jeg er eders frende og du glemte et komma bak "Du".

Again, jeg forbeholder meg min rett til å uttale meg om et produkt om hvilket all informasjon vi besitter er enten utstedt av produsenten (notorisk uærlige, og dessuten håpløst lite ydmyke Sony) eller basert på antakelser på bakgrunn av hule PSP-skall med en LCD-skjerm koblet opp mot en cutting-edge PC.

Svelg.
 
#17
Opprinnelig skrevet av Kyllingmannen@12.06.2004, 23.32
Hva er mest sannsynlig?
At kyllingmannen tar feil :ler:

Vet du ikke at Shadar alltid har rett? Uforskammede lille beist...
 

SHDR

Gullmedlem
#18
At kyllingmannen tar feil 

Vet du ikke at Shadar alltid har rett? Uforskammede lille beist...
Jeg bærer iallefall en reell autoritet på feltet, sett i forhold til de fleste av mine detrimentorer. Liker du ikke at folk har rett, Impy? Pragmatikere og andre arkaiske mennesker er kanskje ikke alltid like sympatiske, men i dette tilfellet er det vel heller jeg som er den radikale ...
 
#19
Vel, du har iallefall paapekt manglene til PSP, ikke DC sine. Hva med aa stille dem opp mot hverandre, istedenfor aa komme med bare negativ info om PSP hele tiden...
 
#20
Opprinnelig skrevet av philantropist@14.06.2004, 13.42
Vel, du har iallefall paapekt manglene til PSP, ikke DC sine. Hva med aa stille dem opp mot hverandre, istedenfor aa komme med bare negativ info om PSP hele tiden...
DC? Du mener DS?

Hva med å påpeke manglene til DS selv, hvis du mener det er noen?