Gamesindustry.biz
Ataris CEO Bruno Bonnell er irritert på Sony for måten de har ført både utviklere og forbrukere bak lyset ved å unnlate å oppgi vitale opplysninger om konsollen, som for eksempel pris. Ettersom prisen er med på å definere demografi, er det veldig relevant for utviklere å vite nettopp hva slags spill de bør ha klare til launch for å treffe den brede demografien konsollen ventes å treffe.
Dette er spesielt interessant, fordi det impliserer at en del utviklere simpelthen ikke har de nødvendige spesifikasjoner for å utvikle effektivt for konsollen. Når en stor utgiver sier slikt et halvt år før konsollen skal slippes på markedet, er det på tide å spørre seg hva slags software som vil være tilgjengelig on launch.
Ataris CEO Bruno Bonnell er irritert på Sony for måten de har ført både utviklere og forbrukere bak lyset ved å unnlate å oppgi vitale opplysninger om konsollen, som for eksempel pris. Ettersom prisen er med på å definere demografi, er det veldig relevant for utviklere å vite nettopp hva slags spill de bør ha klare til launch for å treffe den brede demografien konsollen ventes å treffe.
One particularly telling comment, however, was on the topic of development costs - where Bonnell ranted that "From one cent to $50 million, I have no idea," claiming that there's no way to accurately predict costs on the device at this point.
This is an unusual comment - because one area where Sony has not skimped is on providing development tools for the PSP to its partners. Emulation systems have been in the hands of developers for months now, and many key partners, particularly in Japan, now have hardware development systems as well.
This is an unusual comment - because one area where Sony has not skimped is on providing development tools for the PSP to its partners. Emulation systems have been in the hands of developers for months now, and many key partners, particularly in Japan, now have hardware development systems as well.