Mercenaries [PS2,Xbox]

Noe som irriterer meg svært mye er kontrollen. Gass og bremsing vil jeg ha plassert på triggerne (på min xbox-kontroll), men det går jo ikke an. I tillegg trenger man tre hender når man skal lette et helikopter og samtidig svinge og fly fremover, noe jeg trenger da jeg har funnet en fast plass å hente et og må unngå anti-air rakettene...

Noe jeg lurer på er hvor stor er egentlig friheten i spillet? kan man gå rundt og skyte fritt i ren GTA stil? eller har man en viss meny der det står en lang liste med oppdrag?

Opprinnelig skrevet av blizzy@28.02.2005, 11.27
Noe jeg lurer på er hvor stor er egentlig friheten i spillet? kan man gå rundt og skyte fritt i ren GTA stil? eller har man en viss meny der det står en lang liste med oppdrag?
182809​
Jeg vil si at friheten er på lik linje med GTA. Man kan gå rundt å skyte fritt sånn som man vil. Når man skal ta oppdrag, er det bare å gå bort til visse personer(som er merket på kartet) og snakke med de.

Opprinnelig skrevet av blizzy@28.02.2005, 12.22
Takker:) Hvordan er brette(ne)t? er det en stor bane, eller foregår det i visse områder som man "unlocker" etterhvert?
182819​
Jeg har ikke fullført spillet, så dette spørsmålet kan jeg ikke svare helt på egentlig. Jeg har nemlig hørt rykter om man får unlocket et større kart når man har kommet seg så og så langt. Kan noen bekrefte/avkrefte dette?

Slik som det er nå, er kartet forholdsvis "stort". Det er mye utforske. Men det er langt ifra så stort som GTA:SA, for å si det på den måten. Av og til får man et slags boss-oppdrag, som befinner seg på et eget kart, men det er kun på det og det oppdraget. Når man er ferdig, returnerer man til hovedkartet.

Wee! endelig kjøpt det og kan med hånda på hjertet si at det er BRA:D nå har ikke jeg spilt no spesiel tmye siden jeg fikk det i sta, men blir vel mere oppdateringer fra min side etterhvert.

Lodin

Der Waaaah
Begynner å merke at jeg blir litt lei nå. Det er fortsatt gøy, men etterhvert blir det så forpult vanskelig. Hele kartet er stappa fullt av AAer og så å si hver eneste jeep har raketter. Hjelper heller ikke at alle hater meg. Foreløpig bare på hjertene og. :(

jeg har akkurat gjort tidenes feil. jeg spilte ei god stung. satt det på pause litt for å ta meg en tur til min kjære fetter salamando. når jeg kommer tilbake har pappa tatt de action kåte fingrene sine på håndkontrollen min og skutt,drept,sprengt,ødelagt ALT han har kommet over. det eneste han sa til meg var "Bra spillvalg Michael."

Tror jeg skal starte på ny fil jeg så alle ikke hater meg så tidlig...

Opprinnelig skrevet av blizzy@28.02.2005, 22.18
jeg har akkurat gjort tidenes feil. jeg spilte ei god stung. satt det på pause litt for å ta meg en tur til min kjære fetter salamando. når jeg kommer tilbake har pappa tatt de action kåte fingrene sine på håndkontrollen min og skutt,drept,sprengt,ødelagt ALT han har kommet over. det eneste han sa til meg var "Bra spillvalg Michael."    
183158​
:ler:

Moralen i den historien er: husk å save spillet før du går ut en tur.

Opprinnelig skrevet av smached@28.02.2005, 11.23
Noe som irriterer meg svært mye er kontrollen. Gass og bremsing vil jeg ha plassert på triggerne (på min xbox-kontroll), men det går jo ikke an. I tillegg trenger man tre hender  når man skal lette et helikopter og samtidig svinge og fly fremover, noe jeg trenger da jeg har funnet en fast plass å hente et og må unngå anti-air rakettene...
182807​

Jeg synes også at dette er en smule irriterende, også er de utrolig treige til å svinge (helikopterene). Jeg tok en runde rundt i hele kartet og ødela det meste av NK anti air biler :)

Funker fett da.

Å svinge helikoptrene synes jeg går greit, men det irriterer med svingingen på bilene! du kommer der i max fart og drar en u-sving uten å miste noe fart liksom, og bilen får ikke engang en sleng!

Opprinnelig skrevet av blizzy@05.03.2005, 09.15
Å svinge helikoptrene synes jeg går greit, men det irriterer med svingingen på bilene! du kommer der i max fart og drar en u-sving uten å miste noe fart liksom, og bilen får ikke engang en sleng!
185368​

Har du noen gang prøvd å kjøre i maks fart mot en liten stein? Bilen eksploderer og alle inni blir kastet ut av bilen mens de ennå lever :tommelopp:

MUHAHAHAHAHA......kremt....

SHDR

Gullmedlem
Testet litt i helgen. Kjedelig, men det er vel fordi jeg ikke liker genren. Utrolig dølle personer, svært generisk grafikk, kjedelige oppdrag, iallfall de to-tre første, bedritent stemmeskuespill og dårlig fysikk, samt middelmådig håndtering av kjøretøy. Fiendene føltes som blinker på en skytebane. Det var ganske enkelt uengasjerende på alle mulige måter.

Men, igjen, det er sannsynligvis bare jeg som ikke liker genren, og jeg kan se hva som er å like med det. Men jeg klarer dessverre ikke gjøre det.

Det er eskplosjonene Shadar. Eksplosjonene!!!

Dessuten blir spillet mye "bedre" etter de første 10 oppdragene. Det er til og med et helt nytt kart som omfatter sørdelen av krigsområdet. :D

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Begynte på det i kveld og har spilt en tre-fire oppdrag. Ikke fantastisk og ikke så bra som jeg trodde det skulle være, men det er underholdende nok. Kommer nok til å spille igjennom i ventetiden fram til det neste store kommer ruslende i min retning.