Mest opphypa spill som ikke leverte?

For min del, syntes jeg Heroes of Might and Magic 4 var meget "opp hypa". Jeg og en Kamerat, begge to HOMM3 Frelste, gledet oss til dette skuffende spillet

*hoff*

SHDR

Gullmedlem
Dere fikk ikke hva dere forventet dere? Heroes of Might & Magic 4 var glimrende, det var bare at Heroes 3 traff massemarkedet, og massemarkedet vil som kjent ha mer, mer, mer og mer av det samme. Det fikk de ikke denne gangen. Det var ikke bra nok! De ville ha Heroes 3 omatt!

Forklar meg hva som var dårlig med Heroes 4. At du ikke likte grafikken er ikke et argument, for grafikken i Heroes 3 var ganske enkelt gyselig. Glorete, grell og skrekkelig animert, et ekkelt sammensurium av dårlig pixelart og rendrede sprites. Heroes 4 var ikke praktfullt, men det var litt mer smakfullt enn sin umiddelbare forgjenger. Du likte ikke kampsystemet? Fordi det overfladisk ikke var det samme som i de tre forrige spillene, eller fordi det ikke fungerte tilfredsstillende? Sistnevnte er allerede void, for kampsystemet i Heroes 4 inviterte til mer strategi enn noen av de tre foregående spillene gjorde, og krevde litt mer tankegang hva angår bruk og plassering av units enn det de tidligere spillene gjorde. Det var ikke formulaisk, ganske enkelt. Likte du ikke faksjonene? Vel, det er bare en smakssak, for alle faksjonene der var vel så balanserte som i Heroes 3, kanskje mer balanserte til og med, for det var ingen som var "svake" med mindre man fulgte en spesiell strategi, à la Rampart og Necropolis i Heroes 3. Hva gjenstår? Jo, å nevne at spillet ikke ble hypet. Heroes-spillene har aldri blitt hypet, men forventningene til tittelen som kom etter det virkelige kommersielle gjennombruddet blir rett og slett skutt gjennom taket. Som vanlig.

Argumenter, takk. Jeg er lei av å se folk slagge Heroes 4 fordi de ikke fikk det samme spillet enda en gang til.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Donkey Kong 64 fikk 8/10 eller over i EGM? :blunk:

Perfect Dark er forøvrig et horribelt spill, av alle grunnene som ble nevnt, pluss noen til.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg spilte Perfect Dark på emulator før jeg testet det på N64, og tenkte at all hakkingen sikkert var pga. for dårlig PC til å kjøre emulatoren, ev. dårlig emulator.
Jeg tok feil, gitt. Det var like ille på N64. Jaiks.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det går stort sett i skirmish. Jeg likte Heroes4 ganske godt, men det var et eller annet som gjorde at det ikke fenger meg like mye som Heroes2+3 gjorde.

Final Fantasy Crystal Chronicles, gikk å gledet meg i en måned på dette og da jeg endelig fikk det... la meg bar si at det var et spill jeg ikke hadde lenge.

Far Cry ble jeg aldri glad i. Kanskje jeg rett og slett ikke ga spillet nok tid, men etter et par timer orket jeg rett og slett ikke mer. AIen hadde liksom en tendens til å alltid vite hvor jeg var. Da jeg kom opp på taket av en båt og gjentatte ganger ble voldtatt av et helikopter orket jeg rett og slett ikke mer.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Opprinnelig skrevet av nq1@08.04.2005, 00.36
Daikatana (eller noe sånt) var det mange som mente ville bli det nye doom, men etter for mange år med utvikling var grafikken avdanka og råtten, samt gameplayet var utbrukt og kjedelig.
203957​
Døh, sjekk gliset til Romero da. Man kan da ikke glise så bredt om man ikke har skapt et mesterverk! Eller?

---

Hah, enda et:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lykke til med å få det til å kjøre på Windows XP! :tommelopp:

Slutt med alt dette hatet mot PD, jeg kan bli fristet til og gå tilbake og prøve det igjen, og da vet jeg at minnene fra tideligere tider vil bli ødelagt, jeg vil ikke det(Når jeg tenker meg om er det vel egentlig ingen fare for det, de udugelige kontrollerne er jo ødelagte).
Hva er det forresten med Rare og innsamling av idiotiske små gjenstander?

Hm, Banjo-Kazooie må hvertfall nevnes. En skikkelig sjelløs kopi av Super Mario 64. Husker jeg likte Banjo-Kazooie før, men etter at jeg kjøpte det igjen for litt siden, kan jeg ikke si meg særlig imponert. Ellers blir jeg litt fristet til å nevne Ocarina of Time. Ikke at spillet på noen som helst måte er dårlig, men det er heller ikke tidenenes beste spill IMO.

Det siste mest overhypa spillet må uten tvil være Brothers in Arms til PC. Jeg advarer ikke kjøp dette spillet bare spill moh igjen en gang til istedet.

Opprinnelig skrevet av Conan@12.04.2005, 17.01
Det siste mest overhypa spillet må uten tvil være Brothers in Arms til PC. Jeg advarer ikke kjøp dette spillet bare spill moh igjen en gang til istedet.
205914​
Jeg synes faktisk Brothers In Arms er et fantastisk krigsspill. Mye bedre enn alle Medal Of Honor spillene.
Dessuten får du (ihvertfall jeg) en utrolig virkelig følelse av krig i Brothers In Arms. Noe jeg slettes ikke får i Medal Of Honor.
Grafikken er også veldig god i BiA.

Hva skuffet så mye med BiA mener du?
Har forresten ikke noe imot din personlige mening.

Opprinnelig skrevet av Conan@12.04.2005, 17.01
205914​
Jeg mente omtrent det samme i starten (Om du da bytter ut moh med CoD (Som er mye bedre))
Men etter litt spilling innså jeg at Bia er et genialt spill! Veldig virkelighetsnært.
Jeg gråt faktisk litt da en kar mistet livet tvert, da ei kule traff han i hodet. OG DET VAR MIN FEIL! Jeg hadde nemlig sendt han ut mitt i skuddlinjnen. D;

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av _LarZen_@12.04.2005, 18.08
Og det sier litt...grafikk er ikke alt.
205919​
Larsen...? Har du slått deg...? ;)