Metal Gear Irrelevant?

Kilik

Lokal moderator
#22
Kojima: "MGS4 is actually for the PS3 only so far".
kilde

Da tipper jeg spillet dukker opp på X360 og/eller PC med tid og stunder. Kanskje en forbedret versjon med ekstramateriale. MGS4: Substitution eller noe...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
Metal Gear Solid 4: Suppository.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#26
Mhm, den godeste Twin Snakes var en bizarr skapning. "La oss ta noen cutscenes som egentlig var ganske greie, og så legge til unødvendig og virkelighetsfjern action." Meneh, det var jo ikke Kojima. (Merk englekoret som bryter ut i spontansang hver gang du leser navnet.)

MGS3 var for meg et vanvittig bra spill, både i kraft av sine egne meritter, men også fordi den gadd å kaste mye av den gamle spillmekanikken på båten, og komme opp med noe nytt og dristig. Etter det jeg forstår, så kjører han mye den samme stilen i MGS4, med en total revamp igjen. Så for meg er det jo en tittel verdt å kjøpe.

Men er det en "killer app"? Sikkert ikke. Men så er heller ikke Gears of War det. En eneste tittel er ikke nok til å rettferdiggjøre kjøp av en konsoll nå lenger, de er jo rimelig dyre greier. Samtidig så er det jo slik at de fleste spill kommer ut på flere konsoller, og da kan man lett argumentere med at de få spill som er igjen som eksklusive skal ha mer å si. Dette er sikkert til en viss grad riktig, men jeg tror nok at helhetsinntrykket av en konsoll og dens markedsføring/hype og "jungeltelegrafen" teller mest. (Dette gjelder for en hver elektronisk duppedings, egentlig. Bare se på Betamax/VHS og Apples totalte iPod-dominans) Kjøp av konsoller har nok aldri båret større preg av indre rasjonalisering av sine impulser enn i dag.

P.S: Det kan være greit å huske at selv om de tingene jeg nevnte om kjøp av konsoll vil få enkelte deler av SG til å tenke "Jess, derfor skal ikke jeg ha PS3", er nettopp det som vil få den jevne slubbert med pappas penger til å gjøre det.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#27
Noe av grunnen til at MGS2 solgte bedre enn MGS3 var vel at det ble markedsført langt hardere med det mål å selge en konsoll. Hvis MGS4 gjøres på samme måten kan det fort selge stort det også. Jeg for min del krysser fingra for en Xbox 360-port så jeg slipper å kjøpe PS3 de første åra.

Playstation 2 hadde ingen spill som solgte maskinen ved slippen, og det hadde ikke Xbox 360 heller. Halo kan vel sies å ha gjort det for Xbox, selv om jeg selv mener det ikke er verdt det gamleboksen koster i dag en gang. Sist vi så en virkelig konsollselger må vel ha vært Super Mario 64. Twilight Princess kunne gjort det hadde det bare ikke vært til GC også.

Syntes forresten ikke MGS3 var allverdens. Bra spill, men det eneste av det som virkelig har brent seg inn i hodet mitt er den ufattelig treige The Sorrow-sekvensen. MGS2 hadde jævlig lang tid mellom spillinga, men det var mye av den cinematiske følelsen som redda det for min del, enten som spill eller film. Jeg likte det godt uansett. Eneren er fortsatt kanonkult, og Twin Snakes var dermed ikke dumt heller (selv om jeg skulle ønske de kunne utelatt de nye tåpelige CG-stuntsa).
 

Kilik

Lokal moderator
#28
Bør også nevnes at MGS3 druknet i all hypen rundt Halo 2 og GTA: San Andreas som kom ut samtidig. Og nå ser det ut til at MGS4 vil kjempe mot Halo 3 og GTA IV.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#29
Hmm, bare ett raskt spørsmål her. Kom MGS3: Suben ut på X-BOX/360 eller ikke? Kanke huske og ha sett det no sted igrunn. Har nå bare sett det til PS2.

Og jeg håper og vil tro at MGS4 blir kunn og finne på PS3, i hvertfall de første årene. Vi husker jo alle eller vi vet jo at det er jo sånn MS gjord med Halo, det skulle jo liksom være X-BOX only, men det dukket da opp på PC også, noen år seinere. Og nå kommer jo H2 til PC også :p
 
D

Doctor Downs

Gjest
#30
Poeng. Halo 3 ser ut til å bli rimelig grensesprengende når det kommer til markedsføring av et TV-spill. Med GTAIV derimot hadde det vært gøy å se en ny GTAIII-overaskelse. ^_^

Men, denne gangen vil GTA i det minste komme til både PS3 og Xbox 360 på rappen, noe som betyr at det ikke vil selge PS3 til de som heller kjøper en 360 til en tredel av prisen, og ihvertfall ikke til de som allerede har en 360.
 
#34
Tror veldig mange ikke var klare over at det var rehasher, dog. Var på diverse butikker dagen etter at det var sluppet på PS2 og tror det jeg overhørte fire tilfeller hvor folk kom og ville bytte spillet fordi "det er jo bare GTA3, jo!".
 
#35
Metal Gear Irrelevant?[/b]

Ikke la meg shave rastusen din'a! Du veit godt at MGS er en av de beste spillene i vår tid, kan enda ikke glemme MGS, wow for et spill, bossene, historien, snake?snaaaaake!... hvordan kan du egentlig skrive noe slikt? IRRELEVANT? MGS har kanskje gjennom sin historie mistet litt av "flaren", hvis jeg kan kalle det det. Sammenlignet med alt kuruke-faenskapet vi har fått servert som vi betaler 500 kr for, så er MGS noe av det beste som har skjedd.

Nå kommer sikkert en eller annen fyr/<strike>jente</strike>/homo og sier at, "Nilo kapp igjen, fanboy!"da kan......nå sa det stop! Natta!

Edit/ Oj det starta det igjen, men jo, back to ze point. Om MGS4 er ps3 sitt våpen for å selge mer konsoll? Seff, blir det bra? Seff, kommer det på 360 sikkert, hvem bryr seg? så lenge den kommer på ps3 først, så har MGS4 gjort det den kan for ps3
 
D

Deleted member 91

Gjest
#36
Tror heller det dreier seg om hvorvidt MGS fortsatt har noe å si til den allmenne Playstationeier, og om det fortsatt er noe særlig salgsargument for PS3. Sånn i motsetning til f.eks GTA, som jeg fortsatt tror er et av de viktigste (om ikke det viktigste) spillene i vesten. Ellers godt forsvart.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#37
Men eyh, er det ikke slik at Sony eier ett eller annet i Konami? Sånn i forhold til en 360 port?
 
#38
Nei.
 
#39
La meg si det på denne måten:
Hadde jeg hattt 6700 kroner dagen MGS hadde kommet ut, og både mgs og ps3 hadde hvert å fått i butikken den dagen, hadde jeg kjøpt PS3 og mgs.

Men nå har det seg sånn at jeg ikke har 6700.










Enda... ; )