Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (PS3, og bare PS3)

Ja, jeg stiller meg veldig tvilende til om det er sant. Jeg kan akseptere både lengde på sekvensene og antallet av dem fra MGS1-3, men det finnes grenser der selv jeg blir lei (jeg spillte gjennom store deler av Xenosaga Episode 1 uten problemer, og det var ikke videosekvensene som stoppet meg fra å fullføre det).

Jeg må si jeg elsker videosekvenser, spesielt i MGS. Av og til får du en liten break fra alt spillinga, du bare setter fra deg kontrollen og koser deg. 90 min, hm... jeg syntes det er helt greit, men igjen...de burde være så bra at de gir meg en ereksjon.

Jeg må si jeg elsker videosekvenser, spesielt i MGS. Av og til får du en liten break fra alt spillinga, du bare setter fra deg kontrollen og koser deg.
En LITEN break fra spillinga er greit. Men ikke en og en halv time. I dette tilfellet ville det vært spillinga som gir deg en liten break fra videosekvensene.

En LITEN break fra spillinga er greit. Men ikke en og en halv time. I dette tilfellet ville det vært spillinga som gir deg en liten break fra videosekvensene.
Okey, kanskje ikke en liten break, men det er jo akkurat det MGS har vært fra dag en, fete videosekvenser med masse story, hvorfor forandre på det? Alt skal jo avsluttes nå, så hvorfor ikke gå ut med en bang!

Den blir ikke morsom når du spiller mindre enn du ser på film. Ingen spill i serien har noengang hatt sammenhengende 90 minutter med gameplay uten å bli avbrutt. Men 90 minutter sammenhengende video er helt greit? Det blir ikke lenger et filmatisk spill, men en interaktiv film.

Hva hvis de 90 min er bedre enn en blowjob? Hva hvis de 90 min er noen av det beste du har sett noen sinne? Correct me if im wrong, men er ikke dette bare rykter?

D

Doctor Downs

Gjest
Den blir ikke morsom når du spiller mindre enn du ser på film. Ingen spill i serien har noengang hatt sammenhengende 90 minutter med gameplay uten å bli avbrutt. Men 90 minutter sammenhengende video er helt greit? Det blir ikke lenger et filmatisk spill, men en interaktiv film.
Igjen, "jammen åffer står det æksjen på coveret, da?". Så lenge det er en bra interaktiv film, hva er egentlig problemet?

Du vil ta mål av hvor bra en blowjob er og om et spill er bedre.

Det er du Nilo, du er piloen!
Er det ikke derfor vi er spillegale? Fordi vi faktisk verdsetter god spill underholdning over alt annet? Jeg gleder meg vilt til MGS4, fordi jeg veit den kommer til å levere til de grader. Jeg blir oppslukt hver gang jeg spiller MGS.

Enig memd Aquilla her, "interactive" is the key word. Nå håper jeg at jeg ikke spoiler MGS3 for noen, men alle husker måten man kunne drepe The End på, under videosekvensen?

CyberK

Finner ikke på noe.
Men hvis man da øker lengden på spillbare seksjoner i tråd med lengden filmklippene? Med nitti minutters filmklipp, justert konservativt for MGS2-nivåer av film vs. spill, så blir det.... ca. et døgn med spilling. :wizard:

Altså, jeg har har satt meg ned og hørt på alle de mulige codec-samtalene i MGS2 ved å ringe opp om og om igjen, så flerfoldige nittiminuttere plager egentlig ikke meg. Men siden størsteparten av den spillkjøpende verden ikke består av mine kloner, så tror jeg vel egentlig ikke på dette ryktet.

Det gikk et rykte om at man ikke kan ringe opp folk i firer'n, bare bli oppringt. Noen som vet om dette stemmer?

Jeg synes denne diskusjonen er meget interessant, ikke fordi MGS-serien er et uutforsket emne, men fordi vi på mange måter er ved et veiskille hva spill angår. Med realistisk grafikk og produksjoner på størrelse med de mest omfattende Hollywood-produksjonene, er det ingenting i veien for at spillmediet kan konkurrere med filmmediet om å levere troverdige audiovisuelle historier, men er det ønskelig? Bør ikke spillutviklere gå i en annen retning enn filmskapere når de forteller en historie?

I Mass Effect, for å bruke det som eksempel, er det mye dialog, for mye etter min smak, men man er delaktig og ens valg påvirker utfallet av konversasjonen, samt utviklingen av historien.

Det er altså fullt mulig å formidle en dyp historie ved bruk av et komplekst narrativ uten å underminere følelsen av deltakelse, men det krever en stor dose kreativitet fra spillutviklerne, for jeg vil spille et spill, ikke se og høre det.

CyberK

Finner ikke på noe.
Nja, nå har jeg ikke spilt Mass Effect, men jeg føler at i spill med flere valgmuligheter i historiene blir det ofte slik at man ser på dem som et gameplay-element, typisk at man spiller igjennom spillet på nytt for å en alternativ slutt. Det gjør det vanskelig å fortelle en enhetlig historie, ihvertfall å bygge på med oppfølgere når man ikke kan vite hvilken historie spileren har laget for seg selv. Det ender gjerne med at man må anta noe som ikke stemmer med spillerens opplevelse.

Novastrum

Feminist-elitist
Da bør du spille mass effect, for det er et godt eksempel på et spill som ikke faller i fallgropene du skisserer. :)