Metal Gear Triva

Det er vel ikke absurd. Litt genterapi, så er det i orden:)
De klarte jo å gjenopplive Gray Fox.
Men hvorfor tror du at Liquid måtte visst at Ocelot var spion hvis han hadde planlagt det? Uansett, kanskje vi får noen svar i MGS3. Og hundre nye spørsmål, selvfølgelig :D

Litt halvveis off topic, men jeg spør likevel. Det er ikke et spørsmål til triviaen, bare noe jeg lurer på.
Hvorfor i heite fikk Ocelot operert inn Liquids arm? Har vi i det hele tatt fått vite det, eller har jeg bare gått glipp av det hver gang?
Var ikke det fordi en viss ninja kappet den av...

Benytter også sjansen til å spørre om noe off topic. Noen som vet hva kravene for big boss rank på mgs 2 er på e-extreme?

Opprinnelig skrevet av Bahamut@18.04.2004, 00.59
Litt halvveis off topic, men jeg spør likevel. Det er ikke et spørsmål til triviaen, bare noe jeg lurer på.
Hvorfor i heite fikk Ocelot operert inn Liquids arm? Har vi i det hele tatt fått vite det, eller har jeg bare gått glipp av det hver gang?
Var ikke det fordi en viss ninja kappet den av...
Tenk deg at en ninja kapper av armen din. Hvor sannsynslig er det at du istedenfor å skaffe en armprotese, får operert inn en av armene fra liket til den gale mannen du spionerte på? Hum hum, eksepsjonelt dårlig forklaring, men du skjønner poenget.

Å gjennopplive en fyr og å leve gjennom en arm er vel to ganske forskjellige ting. Det første virker ihvertfall mye mer sannsynlig for meg.

Tilbake til det du egentlig spurte om. Jeg vet ikke helt hvorfor Ocelot opererte inn Liquid's arm, men det var vel kanskje den letteste løsningen akkurat da. Ingen kom til å savne Liquid uansett og kanskje blodtypen passet. Ikke vet jeg. Men så kommer vi tilbake til det Liquid sa om at han valgte Ocelot som sin vert, så kanskje det ligger noe mer bak.

Det jeg sa om at Liquid planla det før han døde (eller ihvertfall til en viss grad) er jo veldig usannsynlig, men jeg ser ikke noen annen mulighet hvis det han sier er sant, siden han ikke akkurat kunne gjort sånne valg etter han var død. Liquid visste forresten om Patriotene under Shadow Moses (mgs2's previous story), og han ville ta hevn over dem for noe.

Opprinnelig skrevet av Kyllingmannen@18.04.2004, 00.57
Men hvorfor tror du at Liquid måtte visst at Ocelot var spion hvis han hadde planlagt det?
Liquid:
I'm off to bury the Patriots for good!

Solidus:
You know where they are? How?

Liquid:
Why do you think I chose Ocelot as my host? But before I go, I have a family
matter to settle with both of you. There's room for only one Snake, and one
Big Boss!

-----

Kojima bør ha en jævlig god forklaring på det. =]

Opprinnelig skrevet av Kyllingmannen@18.04.2004, 00.10
Tenk deg at en ninja kapper av armen din. Hvor sannsynslig er det at du istedenfor å skaffe en armprotese, får operert inn en av armene fra liket til den gale mannen du spionerte på? Hum hum, eksepsjonelt dårlig forklaring, men du skjønner poenget.
Misforstod litt. :doh:

Er det noen som vet svaret på spørsmålet mitt?

Kanskje du finner noe på www.gamefaqs.com.

Når det gjelder hvor Ocelot fikk operert inn Liquids arm, så synes jeg å huske snakk om at det var i Aberdeen?

Du har nok rett Ronin. :thumbsup:

Han var medlem/instruktør for det britiske SAS, US Army Special Forces og US Marine Corps.

Ok, take this: En viss person i mgs blir kalt for "Saladin", hvem er dette og hvorfor blir han kalt for det navnet?
(Kanskje litt vrien, men med litt research finner man det ut)

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Det er kodenavnet til Big Boss, Saladin Snake.
Han ble kalt Saladin av Sniper Wolf fordi han reddet hennes folk fra Saddam (Saladin er en gammel kriger som herjet i midtøsten, som i sin tid vant en krig mot noen opprørere, veldig usikker på det her igrunn.)

Den her er jeg usikker på, så jeg venter på svar.. ;)

Du får ta neste spørsmål Ronin, gir deg pluss for det du fant ut om

Saladin.

Må innrømme at spørsmålet mitt var litt vanskelig.
"Saladin

Snake" ikke er en av Big Boss's tidligere kodenavn (tror jeg, har lest emner om

hvem Big Boss/Saladin på en MGS forum vettu). Grunnen til at Sniper Wolf kaller Big Boss for

"Saladin" er fordi hun beundrer Big Boss's og sammenliger han med Saladin.

Saladin kjempet for kurdere og mot korsfarere hvis jeg ikke tar feil. Uansett, Saladin hjalp

kurdere, Big Boss hjalp Sniper Wolf (som selv er kurder).