Klærne er ganske like de.
Bare avslører det jeg nå, så vi kommer oss videre.
Som Agahnim sa, så hopper man ned med fallskjerm i NES versjonen, og starter i jungelen, mens man svømmer opp til basen i MSX versjonen, og man må ta en supercomputer istedet for Metal Gear i NES versjonen.
Andre forskjeller i NES versjonen er:
- Kartene i spillet er ganske mye forandret. Du finner f.eks Card 4 før du finner Card 1.
- Radio skjermen har ikke bilde av Snake.
- Istedet for og slåss mot en Hind D på taket må man slåss mot to latterlige karer som sitter på jeg-vet-ikke-hva.
- Man hopper ikke ned fra taket i fallskjerm.
- Begynnelsen på radio frekvensene er annerledes.
- Istedet for å sprenge vegger med C4 må man bruke en jern hanske som egentlig er ubrukelig siden man slett ikke trenger den.
- Det er to labyrinter i spillet som nesten er umulige uten hjelpemidler og du får ingen hint, som jeg vet om ihvertfall.
- Alarm systemet er annerledes. Tror ikke NES versjonen har level 3 alarm.
- På slutten av spillet når du skal rømme fra Outer Heaven er det heiser istedet for stiger.
Blir vel rundt ti forskjeller tilsammen det, men det er mye mer. Hvis dere ikke har skjønt det - spill MSX versjonen hvis dere skal spille Metal Gear. Er ikke alt som er bedre i MSX versjonen men det aller meste er. Bare det at du ikke slåss mot Metal Gear er jo grunn nok til å boikotte NES versjonen helt, det er jo navnet på spillet!
Hvem som helst kan ta nytt spørsmål.