Metal Gear Triva

Jeg er VELDIG usikker på denne, utrolig lenge siden jeg har spilt spillet(skamme seg :usikker: ) men jeg prøver.

Jeg lurer på om han sier noe i nærheten av "I won't die, til you die" eller noe sånt.. sikkert feil...

1. I NES-versjonen begynner man med å hoppe fra fly med fallskjerm, mens i MSX-versjonen svømmer man opp til basen.
2. Man ødelegger supercomputere istedet for å sloss mot Metal Gear i NES-versjonen.
3. Nå kommer jeg ikke på mer...

Faen ta, det er altfor lenge siden jeg har spilt Metal Gear, får fikse en MSX emulator eller noe...

Hvis jeg ikke tar helt feil starter du ute i stede for inne på NES-versjonen... Hvis dette er riktig blir det jo tre, så da kan Agahnim ta neste spørsmål siden han hadde to....

Edit: mulig jeg blander med et annet MG spill...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du starter da på utsiden av basen i Metal Gear på MSX også, gjør du ikke...?

Man begynner ute på alle MSX og NES spilla så vidt jeg husker, men det er mulig jeg er ett surrehode som burde bli spanket med en MSX-maskin...

Mulig jeg driter meg ut litt nå siden det er vilt lenge siden jeg spilte NES-versjonen av spillet... men har du ikke litt forskjellige klær på de to?

Klærne er ganske like de.

Bare avslører det jeg nå, så vi kommer oss videre.

Som Agahnim sa, så hopper man ned med fallskjerm i NES versjonen, og starter i jungelen, mens man svømmer opp til basen i MSX versjonen, og man må ta en supercomputer istedet for Metal Gear i NES versjonen.

Andre forskjeller i NES versjonen er:

- Kartene i spillet er ganske mye forandret. Du finner f.eks Card 4 før du finner Card 1.
- Radio skjermen har ikke bilde av Snake.
- Istedet for og slåss mot en Hind D på taket må man slåss mot to latterlige karer som sitter på jeg-vet-ikke-hva.
- Man hopper ikke ned fra taket i fallskjerm.
- Begynnelsen på radio frekvensene er annerledes.
- Istedet for å sprenge vegger med C4 må man bruke en jern hanske som egentlig er ubrukelig siden man slett ikke trenger den.
- Det er to labyrinter i spillet som nesten er umulige uten hjelpemidler og du får ingen hint, som jeg vet om ihvertfall.
- Alarm systemet er annerledes. Tror ikke NES versjonen har level 3 alarm.
- På slutten av spillet når du skal rømme fra Outer Heaven er det heiser istedet for stiger.

Blir vel rundt ti forskjeller tilsammen det, men det er mye mer. Hvis dere ikke har skjønt det - spill MSX versjonen hvis dere skal spille Metal Gear. Er ikke alt som er bedre i MSX versjonen men det aller meste er. Bare det at du ikke slåss mot Metal Gear er jo grunn nok til å boikotte NES versjonen helt, det er jo navnet på spillet!

Hvem som helst kan ta nytt spørsmål.

Oki, da tar jeg neste.

Quote:

- Because it looked so dumb. Anyone who's willing to be seen like that must be completely insane. I mean, he's a psycho; there's no question about it!
- Um, yeah...